Stránka 1 z 2

Mates a E85

Napsal: úte pro 21, 2010 22:00
od Robert08
čau,

má někdo vlastní zkušenost s tímto palivem v Matesovi ?
U nás stojí litr E85 22,90 čímž je jasný kam mířím.
Co třeba Natrural a E85 půl napůl ?

Re: Mates a E85

Napsal: úte pro 21, 2010 22:22
od Robert08
Tady něco o tom.
je to ale felície. http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku- ... hanol-e85/

Re: Mates a E85

Napsal: úte pro 21, 2010 22:31
od Docent II.
Robert08 píše:Co třeba Natrural a E85 půl napůl ?
Co třeba čistý LPG?

Re: Mates a E85

Napsal: stř pro 22, 2010 09:44
od Robert08
Přestavovat Matesa ? Čekat na návratnost investice ? A nádrž dám kam ? nejlíp asi pod sedačku řidiče, to možná není deformační zóna.
Místo rezervy bych jí nedával. To kdyby do mě někdo zezadu ťuknul tak mi skočí na klín a jiné místo mě nanapadá.

Re: Mates a E85

Napsal: stř pro 22, 2010 21:05
od kesko
Tou nádržou namiesto rezervy by si Matizka akurát tak spevnil. Tú nádrž len tak niečo nepokrčí. Keby som ho nepoužíval len na krátke trasy, tak tam to LPG už je.Ale počítal som návratnosť, a vyšla na min 5 alebo až 6 rokov. A to je priveľa.

Re: Mates a E85

Napsal: čtv pro 23, 2010 10:42
od Robert08
To je na názoru, rezervu si dám pajk kam ?
Ale o LPG tu nejde je rozdíl investovat do přestavby kterou výrobce neschvaluje a nebo tankovat výrobcem neschválené palivo.

Šlo mi o to jestli to tam někdo už nalil, popřípadě důvod proč to tam zásadně nelejt.

Re: Mates a E85

Napsal: čtv pro 23, 2010 10:53
od misojogi
investovat do přestavby kterou výrobce neschvaluje
na Slovensku je prestavba na LPG mozna
pytal som sa
ale je to ako individualna prestavba cize na poplatjoch to vyjde minimalne 200-400 Euro
plus LPG v cene 1000-1300 Euro
je teda otazne ci sa to oplati ...
lebo hodnota starsieho Matiza sa zdvoj-nasobi

Re: Mates a E85

Napsal: čtv pro 23, 2010 13:06
od Robert08
Homologované to je, ale to neznamená že to výrobce schvaluje.
Zkus u výrobce reklamovat vadu motoru při přstavbě na LPG.

Re: Mates a E85

Napsal: čtv pro 23, 2010 16:56
od misojogi
Zkus u výrobce reklamovat vadu motoru při přstavbě na LPG
treba spravit primazavanie ventilov
zial viacere auta maju sice tvrdene sedla ventilov ale nie dost a tak vznikne podony jav
ako ked sa na starych skodovkach jazdi na Natural
odidu sedla ventilov a zaklepu sa donutra ...
takze japonske a korejske auta potrebuju mazanie ventilov
(aspon tak mi to vysvetlovali ti co montuju LPG)

samozrejme LPG sa montuje az po uplynuti zarucnej doby ...

Re: Mates a E85

Napsal: čtv pro 23, 2010 18:14
od Robert08
ok,
Ale pořád sme se nedostali k možnosti nalít jednoduše E85 a jet.

Re: Mates a E85

Napsal: čtv pro 23, 2010 20:13
od Mikeš
No,tak ho tam jednoduše nalij a jeď :D .Jediný s čím budeš mít při současných teplotách asi problém tak budou studený starty.Tedy alespoň při poměru 1:1.V létě jsem takhle několikrát nakrmil Punto a bez problému.Ale to je ještě starej "jednobod", takže Mates by s tím neměl mít problém vůbec.

Re: Mates a E85

Napsal: pát pro 24, 2010 00:30
od Docent II.
Robert08 píše:Ale o LPG tu nejde je rozdíl investovat do přestavby kterou výrobce neschvaluje
Pokud mne paměť neklame, tak v Německu byl naprosto normálně k dostání Chevrolet Matiz (u nás zvaný Spark) s pohonem na LPG z výroby, byť přirážka k ceně byla docela drsná - cca 30% navíc.

Re: Mates a E85

Napsal: pon led 03, 2011 15:53
od diesell
Na E85 jsem jezdil asi rok 1:1 E85/natural,studeny motor cuka v nizkych otackach a za studena motor netocim. Kdyz je motor zahraty,jezdit se da v pohode,ale ma to obcas propady,motor v otackach slape pekne. Pred par mesici jsem predelal na LPG a parada,vykon stejny,spotreba sla z 6,5l-7l E85/Nat. na 8l-8,5l LPG. Najezdim 20tis km rocne,stalo me to 25tis, takze za rok a pul to mam zpatky. Jizda na LPG neni zadny problem s matizkem,mam system MAGIC na vicebodove vstrikovani. Kdyz jsem auto kupoval nove v roce 2002 tak mi nabizeli v autosalonu prestavbu na plyn,takze i prodejce to podporuje. Kdo nejezdi na plyn, okrada sam sebe.

Re: Mates a E85

Napsal: pon led 03, 2011 16:04
od Habron
Kdo najezdi 20 tkm rocne, tak na to nema Matiza nebo nejake podobne pidiauto, nebo nici sam sebe.

Re: Mates a E85

Napsal: pon led 03, 2011 20:11
od Docent II.
Nějak jsem tvoji myšlenku nepobral... Na dojíždění 23 km do práce bych si měl pořídit Volhu, šestsettrojku nebo 30 let starého bavoráka pětkový řady?