Benzin nebo nafta???????
Napsal: pon pro 20, 2010 00:07
protože se tu v některých příspěvcích rozjíždí ostrá diskuze na téma koupit auto na naftu nebo na benzín, navrhuju aby se toto řešilo zde napříč celým forem bez ohledu na typ vozu........
Dovolím si trochu přihodit nějaké poznatky jako první.
Mám možnost srovnání mezi Nubirou 2.0 benzín upravenou na LPG a Hyundaiem Santa Fe 2.0 CRDI VGT tedy motor který se zde v podstatě vyskytuje např, v naftové Captivě, Epice a Cruze v různých výkonových hladinách.
Asi je těžké srovnávat auto vážící v základu 1390 kg a 1890 kg s podobně výkonými motory (Nubi 133k, Santa 125k) můj subjektivní dojem je že Santa tě zatlačí víc do sedačky než Nubira, ale jen v určitých podmínkách (otáčky mezi 1800 a 3500 pod = nic nad = nic moc) Nubi jede v podstatě od 1500 otáček do 5500 konstatně. Co z toho vyplývá ? Nafta chce daleko víc řadit než benzín, ani předjíždění není úplně bez problémů, často se musí při něm řadit ..........
Samo je to kroutícím momentem 290 Nm nafty oproti 185 Nm benzinu ale část toho se ztratí v nutně delším zpřevodování nafty..... tak rozdíl není až tak markatní.
Spotřeba: Nubi tak okolo 9 benzínu a 10 plynu Santa tak kolem 7,5 -8 nafty upozorňuji že váhový rozdíl je 500 kg a větší jsou i odpory pohonu 4X4......Cestu na chalupu jsem při úsporné jízdě dal nejlépe s Nubi asi 7,8 se Santou 7 lt ale bylo to v zimě a na zimních gumách, možná by byla spotřeba lehce pod 7 ale lepší to asi nebude......
Provoz: hluk není až tak rušivý spíš se projevuje hluk povozku a pneumatik, samo trochu víc je slyšet nafta, ale katastrofa to rozhodně není....... v běžném provozu např. na dálnici není rozdíl v hlučnosti velký..... většině asi bude v provozu vyhovovat víc nafta...... každopádně elasticita benzínu je lepší. Když dám u Nubi za 3 můžu na tento stupeň jet zhruba od 40 do 130 s konstatním zrychlováním a to vám žádnej nafťák nedá......
Moderní naftovej motor je značně složitej a háklivej na kvalitu nafty a skládá se z drahých komponentů většinou má dražší servis, oleje filtry atd. Velmi záleží na způsobu užití auta, jestli někdo chce jezdit krátké trasy (nákupy, odvoz dětí atd.) tak by o naftě neměl vůbec uvažovat, akorát si zadělá na problémy, při tomto způsobu užití má benzin jednoznačně navrch......
takže pište a hádejte se, perte se
Pokud někdo chce jezdit s nejmenšími náklady stále je jasná volba a to benzin předělaný na LPG.........
Dovolím si trochu přihodit nějaké poznatky jako první.
Mám možnost srovnání mezi Nubirou 2.0 benzín upravenou na LPG a Hyundaiem Santa Fe 2.0 CRDI VGT tedy motor který se zde v podstatě vyskytuje např, v naftové Captivě, Epice a Cruze v různých výkonových hladinách.
Asi je těžké srovnávat auto vážící v základu 1390 kg a 1890 kg s podobně výkonými motory (Nubi 133k, Santa 125k) můj subjektivní dojem je že Santa tě zatlačí víc do sedačky než Nubira, ale jen v určitých podmínkách (otáčky mezi 1800 a 3500 pod = nic nad = nic moc) Nubi jede v podstatě od 1500 otáček do 5500 konstatně. Co z toho vyplývá ? Nafta chce daleko víc řadit než benzín, ani předjíždění není úplně bez problémů, často se musí při něm řadit ..........
Samo je to kroutícím momentem 290 Nm nafty oproti 185 Nm benzinu ale část toho se ztratí v nutně delším zpřevodování nafty..... tak rozdíl není až tak markatní.
Spotřeba: Nubi tak okolo 9 benzínu a 10 plynu Santa tak kolem 7,5 -8 nafty upozorňuji že váhový rozdíl je 500 kg a větší jsou i odpory pohonu 4X4......Cestu na chalupu jsem při úsporné jízdě dal nejlépe s Nubi asi 7,8 se Santou 7 lt ale bylo to v zimě a na zimních gumách, možná by byla spotřeba lehce pod 7 ale lepší to asi nebude......
Provoz: hluk není až tak rušivý spíš se projevuje hluk povozku a pneumatik, samo trochu víc je slyšet nafta, ale katastrofa to rozhodně není....... v běžném provozu např. na dálnici není rozdíl v hlučnosti velký..... většině asi bude v provozu vyhovovat víc nafta...... každopádně elasticita benzínu je lepší. Když dám u Nubi za 3 můžu na tento stupeň jet zhruba od 40 do 130 s konstatním zrychlováním a to vám žádnej nafťák nedá......
Moderní naftovej motor je značně složitej a háklivej na kvalitu nafty a skládá se z drahých komponentů většinou má dražší servis, oleje filtry atd. Velmi záleží na způsobu užití auta, jestli někdo chce jezdit krátké trasy (nákupy, odvoz dětí atd.) tak by o naftě neměl vůbec uvažovat, akorát si zadělá na problémy, při tomto způsobu užití má benzin jednoznačně navrch......
takže pište a hádejte se, perte se
Pokud někdo chce jezdit s nejmenšími náklady stále je jasná volba a to benzin předělaný na LPG.........