Stránka 1 z 1

Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 16:52
od Tom85
Zdravím,

mám pár dotazů týkající se tohoto vozu. Matka vlastní Matize r. v. cca 2000, 0.8, kterým dojíždí do práce denně cca 25 km. Auto bez větších investic v podstatě fungovalo a funguje dodnes. Jen se na mě obrátila z prosbou, že už to není co to bývalo a že tam něco hučí a tak dále. Vůz má najeto cca 160 tis. km a že už si snad koupí něco jiného, po zvážení všech možností jsem se jal rekognoskovat stav vozu a přicházím s několika dotazy:

1) Vana motoru je zrezlá fest, skoro mám pocit, že už místy i protéká lehce olej. Našel jsem náhradní vanu, kterou vyměním. Zarazilo mě, že jsem nikde v nabídce nenašel těsnění mezi
blok a vanu.

2) Šokovalo mě, že to auto zespoda motoru nemá žádný kryt, což vysvětluje stav vany. Kryt se tam nedával nebo ho matka někde ztratila?

3) Brzdový hadice vedené kastlí jsou zrezlý fest. Řešil někdo jejich výměnu? Je to standardní jev?

4) Co od toho auta může člověk do budoucna čekat? Má to cenu do toho cpát prachy? Není ten nájezd na to auto moc? :?

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 17:16
od Bobešek
No takže pokud je vana zrezlá tak to znamená že auto nemělo žádnou kvalitní údržbu. Já manželce podvozek a vše co chytá rez každý rok očistím a přemáznu tepelně odolnou barvou. Těsnění pod vanu seženeš určitě v chevroletu. Brzdové potrubí za 10 let zrezaví u každého auta. To se dá snadno vyměnit. Tyto investice nebudou nijak drastické. A jestli jí tam něco hučí tak to bude asi ložisko na některém kole. Mění se obě dvě na náboji. Částka kolem 300kč. Chce to se o auto trošičku starat. Je to jen stroj. :o)

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 17:26
od Tom85
Hmm, nevím jestli je zrovna olejová vana předmětem běžné údržby. Spíš bych to přisuzoval absenci toho krytu :?

Ložiska koupím a vyměním. Na těsnění zkusím ten Chevrolet.

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 17:42
od Docent II.
Tom85 píše:Není ten nájezd na to auto moc? :?
Není, teď je tak akorát správně zajetý ;) .

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 18:47
od Bobešek
Olejová vana je stříknutá černou barvou. Pokud má auto 10 let a v zimě na vanu cáká sůl tak prostě časem zkoroduje. Obávám se že kryt pod vanu motoru neexistuje. Nemám ho ani na Yarisovi 2007. :D Jedině si ho nějak vyrobit. Potom se ale může hůře chladit motor. Olejová vana totiž pod autem lehce vyčuhuje a olej v ní je jízdou ochlazován, hlavně v létě když je horko. Olej kromě toho že maže, těsní, konzervuje taky chladí motor. :!: :!: :!:

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 19:21
od ladinek
160 000tis je celkem dost asi bych koupil nový,tak jsem to měl stejně s předešlým autem a staral jsem se o něj ale spravovat to furt mě nebavilo kup nový a máš klid -i

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 20:08
od kesko
Tesnenie pod vaňu nezoženieš ani v servise. Pôvodne tam totiž žiadne nemontovali. Dáva sa tam tesnica hmota, ale to sa tu už preberalo. Ja som mal po ruke len silikon, červený, tak som ho tam šupol a zatiaľ drží. Vaňu som mal tiež hrdzavú, ale to stačí očistiť a natrieť. Brzdové trubky vymeň, aspom si porobíš všetko okolo brzd a budeš mať pokoj. Ak je ostatne v poriadku tak snáď ešte chvíľu vydrží.

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 21:04
od Tom85
Ok, děkuju za reakce. Jsem osobně zvyklý na Volva a tam je vše trošku jinak. Věci nereznou a kryty tam taky jsou, tak jsem z toho byl jen lehce vyděšen. Už jsem si někde stáhnul i servisní příručku, tak to mámě dam něják do kupy. Jí auto plně dostačuje a jestli to vydrží jezdit ještě dva, tři roky tak je to v pořádku. Motor šlape jak hodinky (mám pocit, že jsem jí tam měnil jen jednou zapalovací kabely, jinak jen klasika olej + rozvody, atp). Kastle trochu rezne, ale ještě to chvíli vydrží.

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: ned pro 12, 2010 23:14
od Docent II.
K té olejové vaně... Ještě jsem neviděl auto, u kterého by prorezavěla. Už proto, že ten plech je nejméně 2x silnější, než na karosérii. Ano, může mít rezavá místa, protože se z ní odře barva a pak v místech těch odřenin rezaví, ale prorezavět durchunddurch???

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: pon pro 13, 2010 06:07
od V.Brousek
Tak já jsem se z prorezlou vanou setkal u Nisana. Jinak mě trošku pobavilo porovnání Volva a Matízka. Dle mého názoru reznou všechna auta, některé méně a některé více.

Re: Pár dotazů ohledně Matize

Napsal: pon pro 13, 2010 14:09
od Robert08
Těsnění vany neměň !
Prosakující olej krásně nakonzervuje vanu.
Já osobně kryty vůbec rád nemám pod nima to hnije a přád to upadává ( zmrzlý sníh, nezpevněná cesta) .
Každé auto má bod, do kdy se jej vyplatí udržovat, bod do kdy se jej vyplatí prodat a bod do kdy se vyplatí dojezdit.
Dle mých zkušeností se 10let starý Mates podobá škodě 120. Furt se něco sype. Náhradní díly sou levné a opraví to čolvěk sám. Na druhou stranu je to auto Vděčné a úsporné na náklady.
Mě osobně překvapil vysokou použitelností.
Ono když sestavíš auto z licencovaných ověřených dílů tak to někdy překvapí.