Stránka 1 z 4
Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: pon pro 06, 2010 23:42
od navaras12
Zdravim Vas,
Chcel by som sa spytat, aky mate nazor na prelozenie kladiek a vodnej pumpy z motora(1.5 16V) na ktorom boli nedavno (cca8 mesiacov = max 8tKM) menene rozvody do motora ,ktory rozvod uz najskor potrebuje vymenit ... remen by som daval samozrejme novy ... viem ze je najlebsie vsetko dat nove ,ale je to zase financne dost nakladne ... dakujem za vsetky rady a prijemy den ...
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 08:53
od Duffy
hello,,
odpocitaj si z 60 000 km tych 8000 a bude,,tu dobu ti vydrzia do dalsej vymeny
skus predtym ci sa pumpa lahko toci a napinak ci sa dobre napina a pohodicka,preco nie
aj remen ak je dobry by som tam prehodil byt tebou ... samozrejme ho skontroluj cely
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 09:16
od ppp
V zasade nie je problem, len treba poskusat ci v loziskach nemaju volu. Proste potahat a pomykat kolieska ci necitit cvakanie pri naraze na hranice voli, vole by nemali byt ziadne. Nove loziska su plne tuku, maju isty odpor, pri pomalom otacani pocut ticho mlaskat tuk. Stare loziska maju tuk vyschnuty, idu lahko a ticho. Znicene uz maju volu a idu velmi lahko alebo su uz aj hrdzave a vtedy citit pri ich rotacii vibracie ako sa gulicky odvaluju po nerovnostiach.
Pod vodne cerpadlo treba nove tesnenie a vsetko dobre ocistit od spiny a vodneho kamena. A plastove kolieska kladiek nesmu byt poskodene. A treba pozriet odvodnovacie dierky cerpadla ci su ciste, neupchate alebo nie su zababrane od nemrzky. Ked prestane keramicke trecie rotacne tesnenie (podobne ako bolo volakedy na skodovke, len tam bolo kovovo-bakelitove) tesnit, tak cez tieto dierky bude odtekat prelinajuica voda namiesto toho aby natiekla do lozisk.
Este to ma aj vyhodu, pretoze po zlozeni krytu rozvodov vidno ci niektora z kladiek alebo cerpadlo neslo krivo a nema remen pekne v strede. taky diel ktory nema remen v strede samozrejme nepouzit.
Remen musi byt nepopraskany, ked ho vvyvratis naopak tak nesmu vystupit medzi zubami praskliny.
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 09:59
od navaras12
Dakujem Vam za odpovede,
kladky sa pokusim dat dole sam, ale na druhy motor to budu nahadzovat radsej v servise ... , mimochodom, mam na diely espero 1.5 16V, klima, ak by niekto nieco chcel ...
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 13:03
od Duffy
natoc si to cele na znacky ako ma byt,,rozvody si spravis sam urcite, aj ja som si sam robil..
daj si pozor na znacky na vackach a kluke a nemas problem .. ak nemas kniku "jak na nexii" tak ti prefotim kde su znacky
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 19:10
od navaras12
Takze nakoniec som sa rozhodol vybrat motor a tak detailne pozriet na rozvody , kedze som si nedokazal predstavit ako sa da vysrubovat z vrchu vodna pumpa
, a aj tak potom bude lebsi pristup aj uskladnenie , mimochodom, ak chcem motor "zakonzervovat" na dlhsi cas, mam vypustit olej ?
Duffy píše:natoc si to cele na znacky ako ma byt,,rozvody si spravis sam urcite, aj ja som si sam robil..
daj si pozor na znacky na vackach a kluke a nemas problem .. ak nemas kniku "jak na nexii" tak ti prefotim kde su znacky
ta stranka by sa mi moc hodila ... Vdaka
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 20:11
od Duffy
nech sa pacci... najskor obrazky
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 20:13
od Duffy
teraz fotky
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: úte pro 07, 2010 20:15
od Duffy
Fotku 16V rozvodov som nenasiel,no myslim ze podla obrazku to je jasne
nech sa Ti dariii
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: stř pro 08, 2010 01:24
od navaras12
Vyborne , Dakujem
, inac nevies ako dat dole vodnu pumpu ? lebo zvrchu som ziadnu srubu nevidel ... ?
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: stř pro 08, 2010 07:13
od Duffy
Neni zaco
No dookola pumpy su imbusove sruby 3 alebo 4 6tky tusim .. len tu si oznac ako bola a daj tak isto lebo ked ju potocis tak nemusi byt tremen nasponovany,,,
Aspon ja som s nou musel krutit aby som mal nasponovany remen
Prvy krat som to robil,,teraz by som si ju uz poznacil
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: čtv pro 09, 2010 23:59
od navaras12
nevie mi niekto povedat naco sluzi toto ? idu do toho vsetky tie tenke trubky od sania ... a naco vlastne sluzia tie trubky?
vdaka, (je to pod soferovym blatnikom)
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: pát pro 10, 2010 07:26
od Duffy
tusim mi niekto vravel ze nejaky odkalovac
no aj ja som zvedavy co to je
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: pát pro 10, 2010 16:20
od ppp
To je nadobka s aktivnym uhlim, zachytava vypary benzinu z nadrze ked autu nebezi motor, aby vypary neznecistovali ovzdusie, kvoli plneniu emisnych noriem, a ked motor bezi tak sa z nej zase benzinove vypary uvolnia a spalia v motore. Kym nie je niektora z hadiciek uvolnena a motor cez nu nesaje vzduch tak to na beh motora nema ziaden vplyv a aj ked je uvolnena tak by to velky vplyv mat nemalo keby to zaroven mozno neovplyvnilo cidlo tlaku v sani.
Ale ked su niektore hadicky skripnute, tak to moze mat vplyv na tankovanie, pretoze pri tankovani nema kade utekat vzduch z nadrze a bude vypinat pistol aj ked je nadrz pradna. Ja som trafil pravym predkom diviaka a doteraz som to neskontroloval, ale je mozne ze mam niekde nieco skripnute, lebo musim tankovat velmi opatrne s minimalnym stlacenim pistole aby v nej este nefungovala poistka proti preteceniu.
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Napsal: ned pro 12, 2010 14:10
od navaras12
ppp píše:To je nadobka s aktivnym uhlim, zachytava vypary benzinu z nadrze ked autu nebezi motor, aby vypary neznecistovali ovzdusie, kvoli plneniu emisnych noriem, a ked motor bezi tak sa z nej zase benzinove vypary uvolnia a spalia v motore. Kym nie je niektora z hadiciek uvolnena a motor cez nu nesaje vzduch tak to na beh motora nema ziaden vplyv a aj ked je uvolnena tak by to velky vplyv mat nemalo keby to zaroven mozno neovplyvnilo cidlo tlaku v sani.
Ale ked su niektore hadicky skripnute, tak to moze mat vplyv na tankovanie, pretoze pri tankovani nema kade utekat vzduch z nadrze a bude vypinat pistol aj ked je nadrz pradna. Ja som trafil pravym predkom diviaka a doteraz som to neskontroloval, ale je mozne ze mam niekde nieco skripnute, lebo musim tankovat velmi opatrne s minimalnym stlacenim pistole aby v nej este nefungovala poistka proti preteceniu.
Vdaka moc, takze ak by som to odstranil tak to nebude mat ziadny vplyv hej ? (kedze chodim na LPG, benzim netankujem) a samozrejme zatkam tie diery v sani ...
Chcem trochu sprehladnit agregat , ved tam sa neda pomaly ani vymenit ziarovka bez skrabancov na ruke ... tak sa snazim odstranit nepotrebne ...