Se sněhem mám celkem dost zkušeností a mám ho rád, i když jsem tahal svýho Favorita z příkopu
jel jsem pomalu na letních gumách s dobrým vzorkem a měl jsem dost času vyzkoušet všechny poučky týkající se nedotáčivého smyku
zkušel jsem ubrat, vyšlápnout spojku, přibrzdit i přidat a už jsem byl s celou parádou v příkopě
nikomu se nic nestalo jel jsem snad 20 ...... když jsem vylezl z5 na silnici pochopil jsem ..... podklad byl zcela hladký led a na něm asi 5mm sněhu
mám několik rad a ty zkušení mi řekonou že učím orly lítat..... ale neuškodí to.....
- nazujte zimní gumy sebehorší zimní je podstatně lepší než nejlepší letní
- nejvíc to klouže po nasolení, když se sníh mění na sračkokaši a když je kolem "0" a nad ní
- bacha na hluboké vyjeté koleje pokud jsou vyjeté až na asfalt jsou hrany pěkně ledový a není možné z nich bezpečně
vyjet, mnohdy rozchod neodpovídá osobáku - sakra nebezpečné !!!!
- vemte si sebou lano, řetězy, já vozím i vojenskej rejček,dá se s ním třeba useknout větev odhrábnout sníh atd. když ho
nemáš jsi v háji, mám v kufru i igelitku se šotolinou, hodí se
-pokud je dost sněhu a víš že se budeš někam škrábat nasaď řetězy v klidu někde na parkovišti a ušetříš spoustu času a nervů
až budeš nasazovat řetězy na zapadlém autě
- na plyn a brzdu šlapat jemně jakoby "přes vejce" neškubat volantem vše plynule.....
- když přeženeš rychlost do zatáčky, žádná elektronika ti nepomůže skončíš v příkopu dřív než řekneš švec
- a ještě dvě rady od mého táty: vždy jezdi tak rychle abys mohl jet i rychleji....... a rozjet to umí každej, ale zastavit je
umění......
Přeju všem bezpečné jezdění v zimě ..... a štěstí přeje připraveným a co neubrzdíš to neukecáš