Stránka 1 z 1
Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: čtv lis 25, 2010 18:10
od Richard
Ahoj všichni, mám dotaz týkající se zprovoznění vozu, když baterka sice něco dává, třeba svítí atd., ale díky mrazu a stáří s motorem neotočí a autí nechytne.........
Trochu si odpovím sám :
možnost 1 - použiju pomoc někoho v okolí a nastartuju pomocí starovacích kabelů, jednoduché, funguje to, ale musí být ještě
někdo k dispozici a ochotný pomoci.....
možnost 2 - roztažení vozu, ev. rozjezd s kopce a nasledně nastartovat přes kola a tady bych se chtěl trochu pozastavit. V návodu se tato možnost přímo zakazuje s tím že hrozí poškození katalyzátoru a ev. přeskočení rozvodů, ale motoru je přece jedno, jestli s ním zatočí startér, nebo se rozběhne od kol přes spojku, nebo se pletu? Existuje nějaký bezpečný způsob jak nastartovat a nepoškodit motor? Já osobně si myslím že pokud pojedu cca 20km rychlostí, zapnu zapalování, zařadím 4 nebo max. 3 rychlost a jemně spouštím spojku, aby to neškublo, domnívám se že by toto nemělo motoru nijak ublížit.......
Prosím o vyjádření hlavně odborníků - Palikxe, Pehu, JRD Je mi jasné že pokud rozjedu auto na 20 a dám tam za 1 a spustím spojku jak chleba asi se to motoru a rozvodům moc líbit nebude...... ale Nubi nemá hydraulický napínák rozvodů tak by měl být přece řemen našponovaný vždy.......
Možná by tohle zajímalo v nadcházejícím zimním období víc lidí..... protože je ti vždy připravení dojedou
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: čtv lis 25, 2010 19:10
od Petr S.
Richard píše:Ahoj všichni, mám dotaz týkající se zprovoznění vozu, když baterka sice něco dává, třeba svítí atd., ale díky mrazu a stáří s motorem neotočí a autí nechytne.........
Trochu si odpovím sám :
možnost 1 - použiju pomoc někoho v okolí a nastartuju pomocí starovacích kabelů, jednoduché, funguje to, ale musí být ještě
někdo k dispozici a ochotný pomoci.....
možnost 2 - roztažení vozu, ev. rozjezd s kopce a nasledně nastartovat přes kola a tady bych se chtěl trochu pozastavit. V návodu se tato možnost přímo zakazuje s tím že hrozí poškození katalyzátoru a ev. přeskočení rozvodů, ale motoru je přece jedno, jestli s ním zatočí startér, nebo se rozběhne od kol přes spojku, nebo se pletu? Existuje nějaký bezpečný způsob jak nastartovat a nepoškodit motor? Já osobně si myslím že pokud pojedu cca 20km rychlostí, zapnu zapalování, zařadím 4 nebo max. 3 rychlost a jemně spouštím spojku, aby to neškublo, domnívám se že by toto nemělo motoru nijak ublížit.......
Prosím o vyjádření hlavně odborníků - Palikxe, Pehu, JRD Je mi jasné že pokud rozjedu auto na 20 a dám tam za 1 a spustím spojku jak chleba asi se to motoru a rozvodům moc líbit nebude...... ale Nubi nemá hydraulický napínák rozvodů tak by měl být přece řemen našponovaný vždy.......
Možná by tohle zajímalo v nadcházejícím zimním období víc lidí..... protože je ti vždy připravení dojedou
Já bych koupil novou baterku.
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: čtv lis 25, 2010 19:21
od Hanzy
Startovaci kabely nebo nova baterka roztahovat je rysk obvzlast kdyz je motor studeny a ztuhly...
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: čtv lis 25, 2010 19:26
od -peha-
Riško odpovedi tu už máš takže roztiahnutie alebo púštanie z kopca no ako velká núdzovka sa to dá ale 5-4 toť vše a len fakt pokud to inak nepôjde no pri stuhlom motore je to fakt velký risk a tak ako poradili kolegovia - nová baterka a do zálohy káble
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: čtv lis 25, 2010 19:29
od palikx
urcite neroztahovat.jelikoz se nikdy nepovede dokonale roztocit motor a raz ktery dostane rozvodovy remen je vetsinou ten posledni.
samozrejme kabely -ale silne ne ty z obi a podobne ty sou na nic.
a pak nabijecka a nechat aspon pul hodiny ozivit.(pokud teda je nekde nejaky proud)
jo a k tomu roztahovani nekdy se doporucuje nejdriv zacit startovat a pak teprve pustit spojku a v tu chvili neni naraz tak velky.ale ted sem to zkousel a pokud je maly kopec tak auto nema dost energie aby se motor roztocil i se starterem v zaberu.
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: čtv lis 25, 2010 20:07
od ppp
To si robite srandu s tym roztahovanim? Alebo to myslite nechat rozbehnut auto na 40km/h z poriadneho kopca a kopnut tam 1 a pustit prudko spojku? Pretoze ked sa roztahovanie robi rozumne nie je sanca roztrhnut remen, ktory je v poriadku. Ked som mal na espere este dovrzane lpg (vdaka "odbornym" lpg servisom) tak som aj na dialnici (100 a viac km/h) X krat "roztahoval" skapaty motor a remenu pri vymene okrem staroby nic nebolo. Staroba = popraskana guma poctivo medzi kazdym zubom a guma vylestena od kolies do zrkadlova, ale latkova vystuz bez viditelneho poskodenia. A katalyzator sa s trochou odpareneho benzinu, nez motor nechytne, vie bez problemov vysporiadat tak ako sa bezne vie vysporiadat s prebytkom benzinu pri akceleracii.
Nechapem ako moze skuseny praktik podlahnut ludovym poveram. U ludi co si davaju auto aj kvoli vymene stieracov do servisu chapem ze zhltnu taku somarinu od servisaka. Je mi jasne ze oficialne vyjadrenie vyrobcu je: neroztahovat, pretoze predpoklada ze uzivatel (nie vodic) auta je blbec a v 99% pripadov ma pravdu a ten spravi skutocne to co pisem na zaciatku mojej reakcie.
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: čtv lis 25, 2010 22:29
od Habron
Pretrzenej rozvodak pri roztahovani jsem sice videl jen jednou, ale videl. Taky jsem jednou videl auto, kde se vznitilo nespaleny palivo v katalyzatoru pri pokusu roztahnout. Nakonec to chytlo ....
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: pát lis 26, 2010 08:26
od ppp
To nevylucuje to co som napisal. Tiez je tu kopa uzivatelov, ktori isli ustalenou rychlostou po rovnej ceste a rozvodovy remen im praskol. A co to dokazuje? Len to, ze su aj smejdove remene a ze menit rozvodak az po 100tkm a 13rokoch sa neoplati. Palivo v katalyzatore hori furt ked je katalyzator dostatocne zahriaty a nejake palivo mu dodavate. Na to ho do auta montuju. Co sa napriklad pri akceleracii deje bezne a v slusnom mnozstve. Ked je vsak katalyzator studeny tak benzin cezen preleti bez povsimnutia a potom aj moderne automobily smrdia na krizovatkach ako stare skodovky. Len nie tomu elementu co tomu studenemu motoru sliape na krk.
Ale zaujimalo by ma ako to vyzera ked "sa v katalyzatore vznieti palivo". Ako sa to da spoznat. Ja nemam co hovorit, ja mam katalyzator nefunkcny, neviem ci su vzacne kovy na keramike otravene niecim z oleja, lpg alebo benzinu, takze mne skor z vyfuku streli ak to lpg nezvladne a nejake sa do vyfuku dostane (hlavne prip podradovani z vyssej
Kym je rozvodovy remen v poriadku a neroztahuje to somar tak nie je ziaden dovod aby praskol. Co sa tyka razov, tak na to je tam zotrvacnik aby ich tlmil a pri podradovani su rovnake razy ako pi rotahovani a to nik neriesi. Proste niekomu praskne 20rocny remen pri roztahovani a to zivi povery o praskani remenov pri roztahovani.
Ale mne je to fuk. Nabuduce ked tu niekto napise ze 55A alternator nenabije 100Ah akumulator uz ani nepipnem, verte si comu chcete, kludne aj tomu ze politici chcu vase dobro (aj ked toto je vlastne pravda, oni vam chcu zobrat vase dobro a uzivat si ho sami).
Re: Jak nastartovat když baterka řekne pá pá.......
Napsal: pát lis 26, 2010 22:23
od palikx
bohuzel s roztahovanim je to pravda a za tim si stojim.jelikoz vetsina lidi startovat roztazenim NEUMI a ne vzdy jsou idealni podminky.nemusi vzdycky prasknout remen to uz musi byt skutecna smula ale naprosto bezne remen preskoci obvzlaste u motoru s automatickou napinaci kladkou.a po poslednich zkusenostech uz preskakuje pri rotahovani i RETEZ.
ale asi sem podlehnul lidovym poveram.