Stránka 1 z 1

Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: pon lis 15, 2010 20:39
od zdenda1
Ahoj všem, přestala mi topit Nubira I 1,6 16V. Už dělala problémy déle, ale teď to vypadá na "zasr...ný" topení (ve vodě mi totiž kolovala nějaká hnědá mazlavá hmota, údajně nějaká rez, nebo co). Nechal jsem vyměnit těsnění pod hlavou i termostat. Odstranily se tak závady ohledně teploty motoru, ale netopí.
Teplo k topení jde, od topení vlažné...
A k tomu všemu mi dnes přestala svítit potkávací světla - super, nebyly to žárovky, ani pojistky. Měřil mi to mechanik a zjistil, že problém je v pojistkové skříni. Při pokusu o rozebírání jsme zjistili, že by jsme ji asi dohromady zpět nedali. Někde se tam uvolnil nějaký drátek a teď mi auto nesvítí na potkávací. Dálková, parkovačky, mlhovky ano.

Pokud má někdo nějaké kouzlo, které donutí toto auto, aby se už nesra.., byl bych moc rád.

Dá se od někoho z vás zakoupit funkční topení a pojistková skříň na D-Nubira 1,6 16V ´99 ???

Díky Zdeněk

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: pon lis 15, 2010 22:35
od palikx
meni se jen radiator za asi 1000kc (mozna i mene) a pojistkovka no to je divny ale ne ze by nemozny.na vrakovisti se urcite najde.

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: pát lis 19, 2010 17:47
od zdenda1
Máš pravdu, pojistkovka je v pohodě... Koupil jsem na vrakáči, přeházel relátka, pojistky, zapojil a pořád to samé. Pořád nesvítí... Tak teď mi přijde snad nejjednodušší natáhnout nový kabel od ovladače :-(
A radiátor mám taky, ale než ho tam dostanu, asi zešedivým (pokud ještě nejsem)
DSCF2038.JPG
DSCF2038.JPG (216.54 KiB) Zobrazeno 4495 x

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: pát lis 19, 2010 21:46
od palikx
no tak jsi me donutil kouknout do schematu
takze pokud nesviti hlavni svetla asi ti necvaka ani relatko ze?
chce to zmerit kostru na spinaci svetel(vede ze spojky S203 mely by byt hneda je ve svazku pod palubkou nekde za budikama.(ze skusenosti ovsem barva ani umisteni nesedi))
je to cerny dratek -konektor na svetla je ten co je jakoby bokem v bilem nebo pruhlednem 6 pinovem konektoru.pokud mas mlhovky je tam dratu 5 pokud ne jsou jen 3.
v tom cernem dratu proste musi byt kostra.pokud tam je po zapnuti svetel se objevi v myslim zlutem dratku a jak zapnes hlavni svetla mela by byt kostra v zelenobilem dratku.ten vede k relatku pres spojku mezi kabinou a motorem a pak do prostredni kostky v pojistkovce.to projdi a promer.
pokud tam kostra bude je problem v napajeni primo z pojistky 34.

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: pát lis 19, 2010 22:06
od zdenda1
Děkuji za radu a pomoc
Zítra se na to mrknu, já jsem zkoušel tu velkou kostku, vůbec mě nenapadlo, že by to mohlo být v té malé. Ale máš pravdu, do ní jsou vyvedeny funkce ovladače - tak uvidím...
Abych to moc nezjednodušoval tak relátko cvaká - cvakne z polohy 0 do polohy park, pak cvakne do polohy potkávací, rovněž dálková,...
Ještě mám doma nějaké vypínače a dráty, taky snad někde najdu Merkura a malého chemika. Takže buď natáhnu nový kabel k novému spínači, nebo to auto podpálím, či vyhodím do vzduchu. :lol:
Ale s kabelama se asi budu zlobit až po tom, co vyměním radiátor, pokud to půjde. Na co by mi bylo správné zapojení světel, kdybych měl v autě zmrznout. :D

Samozřejmě vše v průběhu fotím a nějaké zajímavé fotky pak můžu hodit na web. Pár foteček jsem už poslal k jinému vláknu, kolega tam řešil ovládání topení...

Tak díky moc a všem přeji klidné chvilky se svými (plechovými) miláčky.

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: pát lis 19, 2010 22:24
od palikx
no pokud cvaka rele tak to neni ve spinaci ale az za relatkem.
respektive zkousel jsi relatko vymenit treba z dalkovych?
a jeste relatka se daji rozebrat a zmacknout mechanicky
nebo jen propojit dratkem
z pojistek vede svetle modry a v tom by melo byt 12 v po sepnuti relatka a vede do spinace svetel-do te velke kostky a z te vede hnedy do spojky S204 seda za budikama
tam by mohl byt problem to jsou ty nejvetsi svine v nubire
a z te vede hnedy drat k pojistce 31
no ja myslel ze hlavni je aby auto svitilo -bez toho se jezdit neda
topeni zachrani bunda.
na vymenu radiatoru se musi rozebrat topenu odspodu odehnout spodni plast zlomit si ruku na dvakrat a s racnou se 7 oriskem povolit sroubek u vystupnich trubek radiatoru.pokud se to povede povolit sendat hadice a vytahnout radiator.v podstate je to sranda a v praxi se neda dostat na zadni sroubky spodniho krytu a ani na ten sroubek u radiatoru.
kluci v praci to zkouseli a pak rekli ty si magor to nejde a vyndali palubku.
dostat ji tam ale zpet je taky horor jelikz se nejde trefit na vydechy topeni.kdyz si na to vzpomenu beha mi mraz po zadech co to je za hnusnou praci.
proto si radeji lamu ruce a povoluju nepovolitelne sroubky.

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: pát lis 19, 2010 22:40
od zdenda1
Teď mě opravdu trápí topení jelikož auto dočasně svítí. na patici žárovky, tedy konektorch žárovek reflektorů jsou přehozené drátky - myslím červený se zeleným, ono je to skoro jedno, výsledkem je že svítím potkávacíma na polohu páčky - dálková světla. Prostě jsem využil šťávu z dálkových. Šlo by i z parkovacích, ale to by bylo složitější a hlavně jsou dráty tenčí, takže by svítily nejen žárovky...

Ale díky za radu, asi si raději zkusím nejprve zlomit ruku... Pak až to nepůjde zvolim druhou variantu. Jen doufám, že se nebude chodit bavit na parkoviště celé sídliště :D

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: sob lis 20, 2010 00:19
od ppp
Co sa tyka stretavaciek, tak najcastejsie u daewakov (nexia, espero, nubira a ktovie ktore este) odchadza prepinac v packe na prepinanie dialkove, stretavacie. Odchadza z toho isteho dovodu ako horel spinac svetiel na starych skodovkach 120ckach, ktore este nemali odlahcovacie rele na svetla. Proste mili pani inzinieri z koreje asi vela chlastali ryzove vino alebo co tam doma piju a zabudli dokreslit do schemy aj nejake uzitocnejsie rele nez to co je este pred prepinacom dialka/stretavka. Takze tych 8amper co tecie k ziarovkam permanenten vypaluje prepinac na packe a pri prepinani este viac vdaka iskre a obluku. Takze by som skorntroloval packu ci je prepinac este funkcny a ak nie a vymenite packu tak nasledne doplnit inziniermi zabudnute rele do schemy. V pohode sa vojde do poistkovej skrine pri motore.

No a radiator kurenia ak nikto dlhe roky nemenil vodu v chladiacej sustave a potom zrazu niekto iny ano, tak je mozne ze sa uvolnilo kopu svinstva z zelezneho motoru a ktovie skade este a upchalo radiator. Pripaden niekou tiekol nejaky spoj hadice a nasypal do expanzky nieco na utesnenie co kvalitne utesnilo radiator kurenia voci priechodnosti. Treba pri nastartovanom motore zistit ci sa hadica co ide od kurenia k motoru (plastovemu kolenu iduceho od zapalovacieho modulu popod sanie k vodnemu cerpadlu) ohrieva rovnako ako hadica iduca z motoru ku kureniu, pripaden hadica iduca ku skrtiacej klapke (aj ked tato moze byt tiez nepriechodna). AK sa neohrieva je to jasne, upchaty radiator. AK sa ohrievaju priblizne orvnako, stale moze byt radiator upchaty. Najednoduchsie sa to zistuje tak, ze po zahriati motora spustite kurenie naplno. Predpokladam ze momentalne to velmi nevykuri. Teraz podradite a pojdete s autom na vyssich otackah (4000 a viac) aspon 5 alebo 10 sekund, pripadne aj viac. Ak pocitite ze na vas zrazu fuka z ventilacie teply vzduch na aky z nasich nastrocnych daewakov nie ste zvyknuty, je to znak ze je radiator kurenia upchaty. Kurenie zacalo kurit preto, lebo motor iduci na vyssich otackach viac roztocil aj lopatkove koleso vodneho cerpadla a to vyvinulo vyssi tlak, ktory dokazal prekazky v radiatore lahsie premoct. Potom este moze pomoct jeho preplachnutie v spatnom smere tlakom vody ale je mozne ze rurky su zanesena alebo upchate nejakym vacsim kusokm, takze sa kurenie onedlho zanesie znovu a vtedy pomoze uz asi len vymena radiatoru kurenia.

Oba tieto problemy tu sice uz boli popisane vo viacerych temach aj s rieseniami ale je fakt ze to vyhladavanie bez manalne upraveneho indexu tu na fore nie je nic moc a najst v hlusine to co clovek potrebuje nie je jednoduche.

Mimochodom vsimol som si ze asi 5rocne cerpadlo z espera malo lopatky zo zeleza odolnemu kladivu (ked som sa ho snazil sklepat), zatial co tiez nejako tak stare cerpadlo z nubiry 1.6 malo lopatky hlinikove, ktore sa pod kladivom lamali ako zapalky. Ale netusim ci nubiry trpia niecim ako lopatkova nedostatocnost a lamavost aj v prevadzke :).

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: sob lis 20, 2010 13:42
od zdenda1
Máš pravdu, je to způsobené nehezkou věcí, která mi kolovala v chladící soustavě. V domění, že vyčistit soustavu bude nejlepší jsem způsobil asi uvolnění rzi a ta mi teď pomalu ucpala topení.
Zkusil jsem to pomalu rozebrat, ale bez pomoci odborníka toto auto topit nezačne, alespoň pokud tam nedám přes měnič napětí halogenový a nebo jiný ohřívač vzduchu. :D :roll:

Díky za rady, ale teď už bude potřeba pomoc odborníka. (jo, jo, jsem tak trochu nešika :-))

Re: Netopí a ještě k tomu nesvítí...

Napsal: ned lis 28, 2010 22:56
od zdenda1
Super,
už svítí a dokonce i topí (docela horko)...

Díky Palikxovi... Pavle, moc děkuji, snad vydrží chvíli nezlobit.