Stránka 1 z 1

Nexia 1.5 8v husty dym z vyfuku, trha motor

Napsal: pon říj 25, 2010 23:28
od holda
Dobry den som na fore prvy krat a moje znalosti v autach su pomerne male, tak prosim berte ohlad.
Mam problem s Nexiou 1.5 8v. Auto zacalo trhat pocas jazdy pri nizsich otackach, okolo tych 2000 - 2500 ot. za min. V praxi to znamena ze som isiel asi 35-40km/h na 2 prevodovom stupni (nepridaval som plyn ani neuberal, noha v klude) a auto asi 4 krat trhlo jak keby islo skapat, mierne som pridal a auto islo znovu normalne hladko dalej, ale po pridani vysiel husty dym z vyfuku. Farbou sa od normalneho nelisil nebol biely alebo cierny ale bolo ho hodne vela. Pocas jazdy sa to stalo viac krat, proste vzdy jak motor klesol otackami pod cca 2000 a nasledne som pridal znovu ten dym, a par krat to trhlo.(Robilo to aj ked bol motor studeny, aj ked bol zohriaty). Na aute boli den do zadu menene sviecky a kable, otec odhadoval pricinu ze auto ide na tri valce nakolko jeden kabel bol nalomeny.Problem sa tym nevyriesil. Moj odhad (nakolko katalyzator to uz ma asi za sebou)ze sa nejaka cast katu nevzpriecila vo vnutri ), a vyssimi otackami sa to da prefuknut, proste jak keby ten motor daco dusilo, alebo ma este napadlo, ze ci to nema za sebou lambda?
Poprosim o nejake vase rady co by to mohlo byt za problem, a popripade jak ho odstranit.

Re: Nexia 1.5 8v husty dym z vyfuku, trha motor

Napsal: úte říj 26, 2010 08:36
od Habron
Jak to vypada s mnozstvim chladici kapaliny (fridexu)?

Re: Nexia 1.5 8v husty dym z vyfuku, trha motor

Napsal: úte říj 26, 2010 08:48
od -peha-
Fúha tak to je možnosť vela príčin no ten dym mohol byť z bohatej zmesi čiže sa motor prechlastol a to mohol spôsobiť filter alebo čerpadlo no občas sa to stane takže tam zatial nič pokud sa to nebude objavovať no a to môže spôsobovať potom rozvod a od neho sa odvíjá ten lenivý motor,lambda je len kontrolná aj keď upravuje v jednotke zmes tak ta lenivosť nie je jou spôsobená a hlavne ju môžeš premerať,výfuk to je velká záhada ( Já som začal zle lebo som vymenil zadný,potom predný vlnovec a pak katalizátor a konečná chyba bola v strednom ktorý mi dusil motor) a tak je nutné ho proste rozhodiť a pozrieť lebo to pridusenie motora je dosť často robené starým výfukovým systémom.No je toho vela čo môžeš spraviť a tak začni vždy tou ktorá je jednoduchšia a to premeraj lambdu a pozri výfuk tedy hlavne tlmiče či nie sú rozsypané. :idea:

Re: Nexia 1.5 8v husty dym z vyfuku, trha motor

Napsal: úte říj 26, 2010 14:46
od Franta P.
si myslim ten samý problém jako u mého 16v. těsnění pod hlavou , hlava gufera ventylů nebo hrozba palikxe pístní kroužky ko.

Re: Nexia 1.5 8v husty dym z vyfuku, trha motor

Napsal: úte říj 26, 2010 20:35
od ppp
Lambdu otestujes lahko odpojenim a jazdenim s odpojenou lambdou. Ak sa vsetko unormalni tak bola zla. Ak problemy pokracuju tak sa o lambde nic nevie.
Neviem ake su moznosti na 8ventiloch ale ak sa da skus baterkou posvietit do otvorov po svieckach ako vyzeraju povrchy piestov, ak tecie nemrzka do valcov tak by mal byt povrch piestu vycisteny, inak bude cierny od karbonu a sadzi.
A este ako vyzeraju sviecky po aspon 20km jazde. Alebo ako vyzerali stare. Ak ma niektory valec problem tak by s to mohlo na sviecke prejavit.
Mne ked sa motor kvoli vadnej lambde uchlastaval benzinom tak pri poriadnej akceleracii boli za autom kudoly cierneho dymu. AK je dym biely alebo takmer biely tak je mozno len vyfuk plny vody. A vysypany katalyzator nesposobi trhanie motoru. Navyse ak ide benzin bez spalenia rovno do katalyzatoru tak tam uz skor nebude nez aby bol vysypany :). AJ ked vsetko je mozne, zatial som videl len katalyzatory v ktorych cast (az vacsina) keramickej mriezky chybala ale stale bola pokope.

Re: Nexia 1.5 8v husty dym z vyfuku, trha motor

Napsal: úte říj 26, 2010 23:00
od holda
No takze v prvom rade dik za rady, ale vo vyfuku + lambde som sa s velkou pravdepodobnostou mylil, nakolko dnes nexia najazdila asi cca 25km, a za ten cas otec dolieval 2x 4 litre destilky do chladiacej sustavy, z toho usudil podobny problem ako vyssie spomenul franta, tak slo auto do servisu. Predsa len na rozobranie motoru v domacich podmenkach neni chut, ani cas. :) Ked sa auto vrati zo servisu tak doplnim co bola presne pricina problemu.