Stránka 1 z 1
vysoka spoterba oleja po oprave
Napsal: stř říj 06, 2010 21:41
od PITIPALDI
Prosím o radu.Na mojej Leganze mi odišlo tesnenie pod hlavu.Nakoľko si tento môj cukríček chcem ešte nejaký čas nechať tak som sa rozhodol že po 300000 km keď je to už rozobraté by nebolo zle dať spraviť hlavu -vymeniť voditka ventilov ,gufera ventilov zrovnat pretlakovat -nakolko jazdim na LPG .Ked bola dole hlava naliali sme benzín do piestov kde sa ukazalo ze kruzky su uz netesne benzin stiekol.Takze GO hlavy a nove piestne kruzky.Kruzky original hlavu robila firma ktorej davame bezne robit hlavy a doteraz ziadny problem.Mechanik jeden z najlepsich ktoreho mame v servise a cely cas som mu sekundoval.Dodrzali sme vsetky utahovacie momenty isli sme podla manualu na opravy nakolko mpoznam aj chlapcov z oplu kde opravuju aj daewoo konzultovali sme niektore veci aj s chlapcami.Motor naskocil na prvy krat ide kráásne ticho ziadne trhanie cukanie no proste nadhera.Prekvapenie ma cakalo cca po 500 km ked som skontroloval olej.Dolial som cca 1,5L oleja.Zmerali sme tlaky 14-13,7-14,13,7. Co robit teraz.Kruzky nove hlava po go a spotreba oleja enormne vysoka.Pred opravou som dolieval cca 2l na 15000 km.Olej tam je ten isty ako pred opravou ARAL supertronic G 0W30.Poradte kde teraz zacat.Som tak trochu zufaly nechce sa mi kupovat nejaky motor ktory ma tiez 300000km a bude ma cakat to iste.Diky.
Re: vysoka spoterba oleja po oprave
Napsal: stř říj 06, 2010 22:29
od Serpico
...hm písty jste nechali a válce jsou taky bez výbrusu - záleží na jejich ovalitě v horní úvrati kde se píst " překlápí " tedy mění cestu nahoru - dolů, dá se to měřit úchylkoměrem ( nevím jestli ji měřili ), každopádně si to může za určitých okolností tzv. sednout, přizpůsobit se, nicméně mnohdy se s úspěchem dávají goetze, vybrousí si novou dráhu...
...naměřené tlaky měli taky jeden velký rozdíl 7 až 14, s LPG 300 tisíc km je slušná porce se " suchou směsí ", no nic neber to osobně ale už jsem viděl pár " odjetých motorů " na LPG ale to je věc názoru a nikomu neberu jeho..., nejspíš se ti ozve peha a další plynaři...
hodně štestí a mějte se fajn
Re: vysoka spoterba oleja po oprave
Napsal: stř říj 06, 2010 22:32
od Baryk
Zamysli se nad tím, kam všude se dostane olej vytlačený olejovým čerpadlem a kudy by se mohl dostat do spalovacího prostoru. Já jsem se setkal v jednom případě, že příčinou velké spotřeby oleje byl netěsnící kroužek kolem dříku ventilu. Tato závada vznikla při generálce hlavy. Jeden z nových těsnících kroužků byl špatný, nebo ho tam špatně usadili.
Re: vysoka spoterba oleja po oprave
Napsal: čtv říj 07, 2010 08:17
od PITIPALDI
diky za rady v pondelok ide dole hlava zmeriam ovalnost piestov a skontrolujem hlavu ci po GO nenastala nejaka chyba.
Este raz diky.
Re: vysoka spoterba oleja po oprave
Napsal: čtv říj 07, 2010 12:06
od Serpico
...to Pitipaldi jde spíš o případnou vyběhanost ovalitu válce v horní úvrati ale ten budík má málokdo..., je to tříbodová jako taková trojnožka s kterou se otáčí ve válci a na budíku se čtou rozdíly v setinách...
Mějte se fajn
Re: vysoka spoterba oleja po oprave
Napsal: čtv říj 07, 2010 21:01
od PITIPALDI
chlapi diky za rady chlapi pripravok na meranie ovalnosti som ale nezohnal.Rozmyslam ale keby bol piest ovalny a netesny spalovaci priestor tlaky vo vlacoch by boli asi tiez zle.Skusim to cele rozobrat este raz a uvidim.Podozrenie pada na druhy valec lebo sviecka je cierna a na ostatnych su pekne vypalene.Dam vediet co a ako.
Re: vysoka spoterba oleja po oprave
Napsal: stř říj 20, 2010 10:54
od PITIPALDI
Zavada odstranena.Dakujem vsetkým za rady.Po rozobrati nebolo vidno nikde zavadu akurat na piestoch bolo vela oleja.Po kontrole hlavy som sa rozhodol vymenit este raz kruzky nakolko som nemal moznost zmerat ovalnost piestov.Nedal som tam original ale GOETZE a po prejdeni cca 1000 km sa
olej drzi na tej istej hladine takze vyzera ze vadne boli kruzky /podotykam ze aj tie co tam boli vyzerali ok/.Este raz dakujem za rady a podnety velmi mi pomohli.Diky chlapi este raz.Dufam ze ma uz ziadne prekvapko necaka len sa vozit a vozit.To prajem aj kazdemu jednemu z Vás.Diky