Stránka 1 z 1

Zhášení motoru při jízdě

Napsal: sob říj 02, 2010 21:17
od johnmalak
Zdravím všechny, prosím o radu. V mém Matizovi 0.8, r.v. 2000, najeto 100.000 km se mi dnes při cca 5 minutové jízdě na pětku vyšší rychlostí mimo obec ozval z motoru divný docela silný hrčivý zvuk (frekvence asi podle otáček motoru), motor ztratil výkon a po zastavení chcípnul. Když jsem ho chtěl nastartovat, nenaskočil. Počkal jsem asi 5 minut, pak jsem motor s obtížemi nastartoval a během minuty se chod motoru srovnal a já jsem zase mohl jet, hrčivý zvuk se neozýval. Vjel jsem do města, kde jsem různě popojížděl asi hodinu a vše v pořádku. Pak jsem vyjel mimo město, zařadil pětku a situace se po 5 minutách opakovala pořád dokola, než jsem dojel domů. Doma jsem zkontroloval svíčky (v pořádku), vodu v oleji (nebyla) a seřídil jsem ventily. Na žádnou závadu jsem nepřišel. Prostě po zahřátí motoru a 5 minutové jízdě ve vyšších otáčkách se v motoru stane něco, co zase zmizí, když motor trochu vychladne. Ale nezmizí to úplně, zvuk motoru ve volnoběhu se změnil, jakoby tam něco trvale jemňounce bouchalo. Netušíte někdo, co by to mohlo být? Díky za každou radu.

Re: Zhášení motoru při jízdě

Napsal: ned říj 03, 2010 11:32
od alvin
nie som odborník,fundovanú odpoveď dá Dr. Palikx,ale ja by som si dovilil podozrievať niektoré s ojničných ložísk,že spieva svoju labutiu pieseň,teoreticky by to mohol byť aj piestny čap,tažko takto radiť na diaľku, v každom prípade by som radil neodkaldať návštevu u odborníka

Re: Zhášení motoru při jízdě

Napsal: ned říj 03, 2010 20:59
od johnmalak
Jj, taky mně to napadlo, ale je mi divný, že ten problém vždycky po chvíli zmizí. Kdyby to bylo ložisko, tak by to řachtalo pořád. Nebo se pletu? A proč to chcípne jako by se to dusilo? Je to divný. Ale díky za názor. J.

Re: Zhášení motoru při jízdě

Napsal: stř říj 20, 2010 01:34
od johnmalak
Tak hlásím, že závada byla detekována jako zadřená vačka v důsledku toho, že motor nemaže. V servisu Chevrolet Č. Budějovice cena opravy 12.000,- Kč. Tak se mi protočily panenky a auto odvezl jednomu známému. Ten mi sdělil, že nemá cenu se v tom hrabat, ať koupím celej motor z bouračky a dám ho tam. Cena 8.000,- Kč. Tak se mi podruhý protočily panenky a auto odvezl dalšímu známému. Ten sundal víko ventilů a vačku, profoukl a vyčistil kanálky, vyměnil olej a řemen a auto zase maže a jede jako ďas. Cena 1000,- Kč. Není nad to svěřit se autorizovanýmu servisu. Místo opravářů se z nich stali výměnkáři.