Stránka 1 z 2

Diagnostika

Napsal: ned zář 26, 2010 11:49
od krasonko
Ahojte som uplny amatater. Chcem si kupit kabel na Lacetti teda diagnosticky.
a mam chaos aky mi treba. Aka je tam koncovka. Lacetti SW 2006. OBD2 ci ALDL ci ako?
nerozumiem tomu. nasiel som neco na usb za 30 eur .. ale ja neviem ci sa tym daju mazat aj chyby.
dakujem co mi presne treba ?


Je to kompatibilne s leganza?

Dakujem za rychle odpovede ..

Re: Diagnostika

Napsal: pon zář 27, 2010 16:23
od Jalan-Aajav
to by celkom zaujimalo aj mna...

kde kupit kabel?
a kde k nemu zohnat SW?

Re: Diagnostika

Napsal: pon zář 27, 2010 16:30
od blackjohn
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304

Koncovka je OBD2, kabel VAG KKL stojí na aukru tak 400 Kč.

...jo a někdy pomůže funkce Hledat :)

Re: Diagnostika

Napsal: sob říj 02, 2010 09:48
od palikx
jo to je jasny ze takovy kabel asi motor dokaze precist.programy staci nejaky univerzal na netu se jich par najit da.
jen s tim aukrem ja si jeden koupil taky na zkousku a bohuzel se mi ho nepodarilo zprovoznit -ovladace ktere k nemu byly ho neovladaly a do dneska to nemam vyresene a 400 v haji.

Re: Diagnostika

Napsal: sob říj 02, 2010 21:05
od blackjohn
Ono to umí nejen motor, ale i airbag a ta novější verze i ABS, jenom je to na jiných pinech.
Jak se Ti to nepovedlo rozchodit? Máš ve správci zařízení přidaný sériový port? Taky občas zlobí nastavení Latency Timer, je dobrý ho nastavit na 1 Obrázek

Re: Diagnostika

Napsal: sob říj 30, 2010 10:14
od dizl
začínám mít dojem že diagnostika je malej podvod na zákazníka , dám palikxovi jeden úsměvný příklad. za jízdy vynechá na vteřinu kompletně elektrika prostě spadne jako by někdo sundal kabel z kostry - je tato chyba zapsána v řídící jednotce??
:? není
vyzkoušej si to
následně po takové poruše zajeď do servisu kde ti řeknou že bohužel v řídící jednotce nic není je vše OK a pošlou tě do života.
A to že to se může přihodit v zimě ve tmě při ledu mlze , že může člověk způsobit díky tomu těžkou nehodu , to nikoho nezajímá, lépe řečeno výrobce aut. Prostě dokud nesvítí kontrolka MIL tak je vše OK.

To není fiktivní závada , taková závada skutečně eksistuje , a řídící jednotka o tom vůbec neví.

A tak by mě k tomu co píši docela zajímalo , k čemu vlastně je amatérovy diagnostika když ani sám neví pořadí válců zapalování, když neví kde má ukrytou kompresi a kam se nalévá :) , vřdyť to kolikrát neví ani mechanici v servisech. Naštěstí jsou dobří mechanici , kteří ale utečou ze servisů a dělají raději na sebe sami. Jako ty.¨

No nevim je to všechno naruby v tomto absurdistanu, mechanici v autorizovaných servisech budou válet šunky a amatéři si budou domů pořizovat diagnostiki aby mohly odborníkům v servisech říct co mají dělat , a nesmím zapomenout že bude potřeba dovézt i nějaké to nářadíčko a materiál hned taky . :lol:

Re: Diagnostika

Napsal: sob říj 30, 2010 11:51
od palikx
no
pekny prispevek
a samozrejme vynechani kompletne elektriky se skutecne nezapise do RJ jelikoz to neni zavad elektroniky ktera by se dala nejak zmerit.
v tomto pripade se musi auto dovest elektrikarovi a ten musi projit vsecky hlavni napajeci kabely a kontrolovat zasuvky pripojeni oxidaci ,a i oxidaci pojstek jelikoz se casto stava ze cinske pojistky maji na sobe nepatrny povlak ktery casem zpusobi naprostou nevodivost pojistky pripadne se pojistka hreje a ohriva i kontakty v pojistkove skrince a tim to opet ztraci kontakt,pak samozrejme vsecky kostry a kdyz uz mu dochazi napady tak jeste kontroluje spinaci skrinku-ktera neco takoveho dela velice rada.
jenze tohle ti diagnostka nerekne a ani ti to nereknou ve skole tim si kazdy musi projit sam a case nasbirat nejake zkusenosti.
proto samozrejme beru s rezervou vsecky tyto diagnostiky ktere se daji za par korun poridit na skoro vsecky auta ale pro cloveka kterej se v tom aspon trosku nerejpe je to vice mene na nic.
smazana chyba je sice jedna vec ale opravena zavada je vec druha.

no a k tomu kabelu ted sem si s nim zase hral a i kdyz jsem konecne dokazal nastavit com port a na nejakou hodnotu abych ho aspon dokazal najit tak stejene porad program pise ze kabel nevidi.
pocitac ho ale vidi a v pohode ho nainstaluje vyrobi vsecky nalezitosti jako usb -serial prevodnik a zaroven vytvori i seriovy port ale blbej vag ho nenajde.
nevim asi delam neco spatne
zkusim se podivat na ten timer co a jak tam mam

Re: Diagnostika

Napsal: čtv lis 04, 2010 09:26
od dizl
Palikxi díky , já vím že je potřeba to projít a že je potřeba začít u spínací skříňki , to je totiž klasika nejen u Daeva nubiri to je klasika u všech vozů pokud to uzačne zlobit. Jen jsem se pozastavil nad tím , když my v servise řeknou - a teď se podrž - Vůz je v pořádku na elektro výzbroji závada není , řídící jednotka žádnou chybu nehlásí " - konec citace.
Tak Palikxi nekopl by jsi všechny servisi do ko.lí :?:

A tak je potom nabíledni, že si amatéři shánějí různá udělátka v domění že servisu řeknou již jakou závadu vozidlo má , protože jim to řekne jejich OBD kablík. Bohužel omyl, protože autorizovaný servis je bůh a dělá si to co mu řekne jeho bůh výrobce.


Začíná my být zle ze všech autorizovaných rádoby servisů - :mrgreen:

Re: Diagnostika

Napsal: čtv lis 04, 2010 10:46
od Serpico
...to vážení ( jsem moc rád, že opět vidím a čtu palikxe ), nejsou ti jáchomové, tedy ŘJ poněkud zaostalé i běžný noobuk ti napíše došlo k přerušení a poslední relace je zachována ( tedy chyby v ŘJ ), byl by to problém u ŘJ napsat došlo k přerušení přívodu proudu, nevím ...
...k servisům, žádný jáchym nenahradí praxi automechanika - podstatná část závad je mechanická a jáchym jenom napíše kde a v čem hledat chybu podle předepsaných hodnot čidel, navíc přistupuje i školení a to je zřejmě drahé a nenahrazuje praxi s tou se počítá jako samozřejmost...
...jenom si pokládám v duchu otázku co je důležitější pro servis dobrý mechanik nebo manažer - ředitel, odpovídám si jednoduše při nastavených cenách zn. olejů aj. materiálů - náhr. dílů je manažer nákupu buď vůl anebo jsou ceny značně nadsazené, pak je nasnadě, že šikovný mechanik, který ofic dělá za 100 - 140 Kč na hodinu si vytvoří vlastní klientelu, které odvede tu samou práci za polovic a jsou spokojené obě strany, tedy po nedostačujícím ohodnocení práce mechanika, nastupuje staré známé melouchaření...
inu, mějte se fajn

Re: Diagnostika

Napsal: ned lis 07, 2010 23:33
od palikx
pro blackjohn
prosim te diky za radu ale ten kabel je nejakej na h....
zkusil jsem 2 pocitace kabel se nainstaluje vytvori si com a napise ze je ok
a jakmile zkousim nejak program napise mi ze kabel neni.
tak zmenim com na nejakou hodnotu normalni treba 2 a zkousim jine programy a stejne kabel neni videt.
mozna delam neco spatne nebo je potreba nejake specialni skoleni ale me to proste nejde.
zkusim kabel vratit ale obavam se nejhorsiho.

Re: Diagnostika

Napsal: pon lis 08, 2010 06:36
od blackjohn
Může být vadný kabel, většinou se skládá z čipu na převod USB-COM a pak z LM339 nebo LM393(komparátor), když jsem viděl jak je to uvnitř naletovaný, tak jsem se divil, že to chodí :)
Při výběru sériového portu je dobrý dát pozor, aby se nekryl s nějakým jiným zařízením, třeba bluetooth nebo infraport.

Re: Diagnostika

Napsal: úte lis 09, 2010 19:24
od palikx
jo s comem sem to zkousel dal jsem ho na neobsazeny.je to o nicem jsem dohodnuty s tim co mi ho prodal posilam ho zpet.

Re: Diagnostika

Napsal: stř pro 15, 2010 17:46
od avula
Zdravím všechny zkušené.

Chtěl bych si pořídit kabel na diagnostiku Chevroletu Lacetti rok výroby 2006. Blackjohn píše, že se dá sehnat na Aukru za 400,- Kč. Nějaký jsem tam našel, ale je tam napsáno, že to je pro Škodu, Audi a Vw do roku výroby 2004. Je to ten kabel co potřebuji a nebo shánět nějaký jiný.

Tady jsou nějaké odkazy. http://aukro.cz/item1365104140_diagnost ... di_vw.html
http://aukro.cz/item1335409509_usb_vag_ ... _audi.html

Prosím o radu. Jsem začátečník. Nerad bych koupil špatně.

Všem dík za odpovědi

Re: Diagnostika

Napsal: sob pro 18, 2010 18:02
od honzuv_web
Kabel je jen převodník na propojení mezi řídící jednotkou a PC. V PC musí být soft, kterým budeš diagnostikovat. Takže záleří na softu a způsobu komunikace, kterou budeš využívat a hlavně ji musí podporovat řídící jednotka ve voze. Jedná se o podporu tzv. protokolů a jednotlivé protokoly využívají vždy jiný pin v konektoru OBD2. Pokud si koupíš kabel, který jsi našel na aukru, bude ti fungovat po K-lince (ISO 9141-2) a proto si musíš najít software, který umí po této lince komunikovat s řídící jednotkou. Ke kabelu budeš mít dodaný program VAG-COM, který je pro vozy škoda a VW a komunikuje po těchto linkách. Tímto programem jsem se neodvážil připojit k Lacetti,protože je psaný pro koncern VW. Používám ChevroletExplorer. Více informací na
http://www.volny.cz/honzuv_web/diagnostika_OBD.html

Re: Diagnostika

Napsal: sob pro 18, 2010 23:38
od avula
zeptám se teda jinak. Jaký protokol bude muset umět kabel, když budu chtít používat diagnostický program Chevrolet explorer