Stránka 1 z 1

Pár úvah o tuningu

Napsal: čtv srp 19, 2010 19:22
od lomngi
Tuning - optický tuning aut
Je oblasťou tuningu do ktorej sa
ako do prvej púšťa väčšina
majiteľov automobilov. Jedná sa
tu hlavne o prvý dojem, ktorým
automobil pôsobí. V našom svete
platí, že čo človek, to iný vkus.
Úpravu - tuning robte tak, aby
sa Vaša práca páčila hlavne Vám.
Na začiatku sa nemusíte hneď
snažiť za každú cenu o to, aby
každý z Vášho upraveného auta
„odpadol“.
Prvou oblasťou, v ktorej sa
môžete pri optickom tuningu
realizovať je tuning karosérie.
Tuning karosérie :
Dnes existuje na trhu veľké
množstvo doplnkov a materiálov
vďaka ktorým sa dá zmeniť
vzhľad karosérie. Pred úpravou,
ktorú sa chystáte spraviť sa
najskôr pokúste získať čím najviac
informácií o ponuke tuningových
doplnkov vhodných pre Váš
automobil. Ak Vás zaujme
niektorý prvok, posúďte
objektívne, či sa hodí na Vaše
auto a či je nutné robiť ďalšie
úpravy, aby daný prvok plnil
požadovaný efekt tuning .
Nepodľahnite hneď pokušeniu
získať ho. Je dobré si prehliadnuť
takto už upravené auto, alebo sa
dohodnúť s predajcom na
odskúšanie si konkrétnych
doplnkov na Vašom automobile.
Totižto nie vždy musia tieto
doplnky vyzerať tak, ako je to
nafotené v katalógoch. Dobré je
všímať si, aké doplnky a úpravy
používajú ostatní motoristi. Pri
hľadaní toho, čo vlastne chcete
môžete navštíviť aj tuningové
zrazy alebo sa priamo
nakontaktovať na kluby
fanušíkov tuningu, ktorí Vám
dajú v danej oblasti určite tie
najcennejšie informácie. Podľa
možností si vyberajte také
úpravy, ktoré budú „lahodiť“
nielen vašim očiam ale aj očiam
policajtov, ktorí tiež určite radi
pochvália vaše dielo.

Re: Pár úvah o tuningu

Napsal: čtv srp 19, 2010 19:25
od lomngi
Tuning - Kolesá - disky kolies
Druhou oblasťou optického
tuningu je úprava kolies. Pekné
a kvalitné kolesá dokážu zmeniť
vzhľad auta na nepoznanie. K
tejto úprave patria disky kolies a
ich obutie (pneumatiky). V prvej
časti sa budeme venovať diskom
kolies nazývanými aj "elektrony".
Napíšeme Vám niečo o ich
výhodách, o tom čomu sa treba
vyvarovať a ako si ich správne
vyberať.
• Ľahšie kolesá znižujú
ceľkovú veľkosť neodpruženej
hmoty , čo sa pozitívne prejavuje
na jazdných vlastnostiach
automobilu. Rovnako aj pokles
hodnôt zotrvačných síl
rotujúceho kolesa zvyšuje
dynamiku akcelerácie a brzdenia.
• Ak pri úprave použijete širšie
kolesá ako sú originálne s
nízkoprofilovými
pneumatikami , získate ďalšie
plusové body a to nielen kvôli
lepšiemu vzhľadu . Širšie koleso
má väčšiu styčnú plochu s
vozovkou čo sa prejavuje
znižovaním preklzu pri
akcelerácii a taktiež pri
intenzívnom brzdení.
• Použitím dobrých elektronov
a ich správnym obutím sa zvyšuje
adhézna (prilnavá) sila. Vyššia
adhézna sila má za následok
posunutie hranice šmyku pri
rýchlom prejazde zátačkou. Vraví
sa, že auto v takom prípade
lepšie „sedí“

Re: Pár úvah o tuningu

Napsal: čtv srp 19, 2010 19:28
od lomngi
Tuning - motor auta
Správne „naladený“ motor je
neoddeliteľnou súčasťou celkovej
úpravy vozidla tuning . Dokonca
aj pre ľudí, ktorý tuningu príliš
neholdujú je zvýšenie sériového
výkonu príjemnou vecou, ktorú si
dokážu oceniť aj pri bežnej jazde.
Takýto zvýšený výkon je dobre
cítiť hlavne pri predbiehaní, ktoré
sa tým stáva rýchlejším a
bezpečnejším. Nezabúdajte však
na to, že pri silne „nadupanom“
vozidle sa stráca komfort jazdy
bežných vozidiel tuningu. Ten
spočíva v plynulom priebehu
parametrov motora a tým aj v
jednoduchšom ovládaní vozidla.
Preto je vhodné vždy komplexne
posudzovať parametre a z nich
vychádzajúce charakteristiky
motora pred a po jeho úprave. A
o aké Parametre motora sa to
vlastne jedná? Sú to výkon a
krútiaci moment motora tuning

Re: Pár úvah o tuningu

Napsal: čtv srp 19, 2010 19:48
od lomngi
Tuning - Interier auta
Úprava interiéru je treťou
oblasťou patriacou pod optický
tuning automobilov. Túto
úpravu interiéru robí viacmenej
každý vodič , ktorému ide o to,
aby sa pri riadení auta cítil
pohodlne a dobre. Pridávaním
rôznych drobností do interiéru sa
však ešte nedá hovoriť o jeho
tuningu. Ak Vám ide naozaj o to,
aby interiér Vášho auta pôsobil
netradične, športovo a esteticky
tak až v tom prípade sa začína
jednať o skutočný tuning
interiéru. Pretože každý má
vlastný vkus a na trhu existuje
veľké množstvo kvalitných
doplnkov týkajúcich sa tejto
úpravy, uvedieme Vám jeho
základné rozdelenie.
Tuning športový volant - tento
býva často s menším priemerom
ako originál. Tento menší
priemer má vplyv na rýchlejšie
reakcie pri riadení. Aj túto
úpravu však treba robiť s mierou.
Pri veľmi malom priemere
volantu môžu nastať vážne
problémy napr. pri jeho
parkovaní, kde ovládanie auta sa
môže stať posilovňou .

Re: Pár úvah o tuningu

Napsal: čtv srp 19, 2010 19:50
od lomngi
Tuning športová sedačka a
pásy - pri tuningu interiéru sú
jeho najdôležitejším prvkom.
Popri estetickej majú aj iné
funkcie. Ak sú dobre a kvalitne
prevedené, tak ich dobré držanie
tela oceníte pri športovej jazde v
zákrutách. Ich použitím sa už
nebudete musieť pri jazde v
zákrutách zapierať nohami do
podlahy a držať sa volantu príp.
dverí ( spolujazdec ), aby ste
nevypadli z auta. To všetko zvýši
citlivosť riadenia.
Tuning radiaca páka - pri
tuningu sa používa skrátená
páka oproti pôvodnej. Túto páku
je možné ešte skombinovať aj s
vodiacou kulisou. Takáto
skrátená páka spolu s kulisou
umožňuje rýchlejšie a presné
radenie prevodových stupňov, čo
oceníte hlavne pri športovej
jazde. Športové pedály - majú
hlavne estetickú funkciu.

Re: Pár úvah o tuningu

Napsal: čtv srp 19, 2010 19:52
od lomngi
Tuning audiosúprava - väčšina
tunerov zastáva názor, že
kvalitná hudba patrí ku kvalitne
urobenému autu. V dnešnej
dobe je v tejto oblati široká
paleta rôznych možností
vybavenia a jej zapojenia. Závisí
tu fakt len na Vašom vkuse a
obsahu Vašej peňaženky.
Vnútorný ochranný rám – je tiež
jedným z doplnkov, ktoré
môžete v upravených
automobiloch nájsť. Pri správnom
prevedení popri bezpečnostnej
funkcii aj spevňuje ( vystužuje )
karosériu, čo sa môže priaznivo
prejaviť pri jazdných vlastnostiach
automobilu v ktorom je
nainštalovaná .

Re: Pár úvah o tuningu

Napsal: sob srp 21, 2010 06:11
od Topol
Pěkný den :D
Nedá se než souhlasit! Já teda patřím spíš k těm,kteří mění minimálně jak se říká taková šedá myš ;) Ale jak píšeš zaleží na každým a taky na penězích,které jsou vždy až na prvním místě :lol: Jenom bych ještě přidal,že i k tuningu patří i styl jízdy v kladném i zaporném směru :!: Oni totiš většinou lidi,kteří jak se říká chtějí vyčuhovat z řady tak vyčuhují i při řízení a to není dobře,protože tady jde o životy a to vždy až prvním místě :!: :!: :!:
No a já ještě dodávám,hlavně ať nám jezdí a nezlobí -i