Stránka 1 z 1

Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: úte srp 17, 2010 13:00
od Dimco Nubira 97
Ako je to s chiptuningom na naše Nubirky má to zmysel ? Ja som našiel dve stránky ktoré vedia chipovať Nubiry bohužial jedna firma je česká. Tá vie aj 1,6 16V 106HP aj 2.0 CDX chipovať. Vyjde to na 220 EUR kde je v cene aj meranie pred a po.... na Slovensku je to pálka vyjde to na nejakých 400 €ten istý zákrok. Je to v Prahe ....otázka zatiaľ teoretická dal by sa na to niekto somnou ? prípadne výlet do CZE zo Slovenska 2 či 3 alebo 4 vozidiel.... Ja som z TT... dajte vedieť komu by sa to pozdávalo tu je link.
http://www.autochip.eu/sk/vykonove-tabu ... 16v-106hp/
http://www.autochip.eu/sk/

Re: Chiptuning na Nubiru ...blbosť či ?

Napsal: úte srp 17, 2010 14:30
od mzprx
Pokial by takato uprava mala zvysit vykon a sucasne znizit spotrebu, tak by musela zaroven podstatne zvysit ucinnost spalovania.
To sa nepodarilo uz peknych par rokov. Teoreticky je mozne znizit spotrebu pouzitim chudobnej (alebo vrstvenej) zmesi, ale to sa nebude pacit
STK pri kontrole. Alebo znizit jazdne a vnutorne odpory. Pripadne vylepsit aerodynamicky koeficient.
Ale nic z toho tam neslubuju.
Cize jedina cesta je asi viac paliva, na to vsak staci pridat plyn a je to.
U turba je to s tuningom tak, ze sa nastavi vyssi plniaci tlak (viac zmesi, viac vykonu), ale u atmosferickych motorov je to o dost tazsie.

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: úte srp 17, 2010 14:50
od Dimco Nubira 97
ked si ju poriadne prečítaš tú srtránku je to tam napísané.
"Vyšší výkon a nižšia spotreba - ako je to možné?

Veľké množstvo našich zákazníkov sa pýta, ako je to možné? Vysvetlenie je veľmi jednoduché. Tým, že motor má vyšší výkon a väčší krútiaci moment, možno s vozidlom jazdiť v nižších otáčkach, nie je potreba tak často podřazovat na nižší rýchlostný stupeň - napríklad pri stúpaní alebo predbiehanie, a týmto spôsobom je možné ušetriť až 15% PHM.
Táto skutočnosť platí pre preplňované motory (napr. TDI, CRDI ...), či už benzínové alebo naftové, a nielen u osobných, ale aj nákladných vozidiel, TIR a BUS. U klasických benzínových alebo naftových motorov bez turbodúchadla zostane spotreba na rovnakej úrovni."

Takže oni nepíšu o tom že na klasickom benzínových motoroch sa zníži spotreba.... tu je to jasne napísané takže podla mňa ok... a je to hned v úvode. Mna to láka skrz výkon :)

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: stř srp 18, 2010 03:00
od mzprx
Cital som to pozorne... To ich vysvetlenie ma samozrejme logicku chybu.
Pri nizsich otackach bude aj nizsia rychlost. To, ze mas nizke otacky, neznamena, ze mas automaticky nizsiu spotrebu. Ked ides do kopca, musis na udrzanie tej istej rychlosti (a otacok) pridavat plyn.
Je jedno, aky mas motor, ked od neho chces viac vykonu, musis dat viac paliva.
Pokial nezlepsis jeho ucinnost, resp. nezmensis straty.
Pochybujem, ze by boli vsetci vyrobcovia motorov taky hlupi, ze by vyrabali motory s
rezervou ucinnosti pre potesenie tzv. tunerov.
Ovela jednoduchsie je dat viac paliva predlzenim vstrekov alebo zvysenim tlaku turba.
U nafty je zvysenie vykonu jednoduche hlavne vtedy, ak existuje rovnaky motor, ale s umelo znizenym vykonom. Vtedy je tuning bezpecny a jednoduchy.

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: stř srp 18, 2010 07:06
od Dimco Nubira 97
Jednoducho vysvetlené prečo sú autá robené s nižším výkonom. Neviem nájsť ten článok tak to sem napíšem. Pretože aby automobilka nemusela vyrábať pre každú krajinu zvlášť auto resp. nastavovať parametre motoru robí sériovo a tam musí nájsť kompromis pre všetky trhy. Musí pre celý región spĺňať emisné kvóty a nadstavenie je univerzálne...napr mi si môžeme pridať lebo máme iné emisné bla bla bla jak volakde v riti v Bosne....

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: stř srp 18, 2010 08:01
od Woyta
Auta jsou prodavana s nizsim vykonem aby moh vyrobce v budoucnu nabidnout vykonejsi motor.
Kouknete treba na HTP ci 1,9 TDi. Nejvysi verze HTP se ponekud krouti. Je problem nasadit zpet sundanou vanu. Urcitou verzi TDi zase nejde o moc cipnout protoze se ponekud prohori valce.

Ohledne programovani jednotek.
Programy jsou tak aby plnili limity predepsane limity. V pripade meho 200SX se meri volnobeh 800ot a provozni otacky 2800. Co je nad uz nikdo nemeri. Hadej proc chipnute nafty kouri. :)
Takze v nizkych otackach moc narust vykonu necekej. Drobnej bude ale nejvetsi narust bude tam nahore. Ja mam maximum vykonu kolem 7000 ot.
Chiptuning bych kombinoval se zakladnima upravama. Filtr, EGR, katalyzator, vyfuk ... Katalyzator pokud jde snadno vyndat a vratit zpet, bych nahradil imitaci katu a vracel by se zpet jen na STK. Vyfuk je na tobe. Trochu lepsi zatah vs ticho.

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: stř srp 18, 2010 09:38
od Dimco Nubira 97
Samozrejme čo sa týka mojej Nubiry keďže turbo nemá jedinou možnosťou je Chip a úpravy ktoré píšeš. Ak by sa jednalo o motor s turbom neriešil by som výfuk a veci podobné len chip tam by to malo pomôcť lebo vlastne tam sa zväčší množstvo vzduchu ktoré turbo vháňa do spaľovacieho procesu. Celkom zaujímavé krivky to vyhodilo na stránkach tak by som to rád vyskúšal na mojej Nubire. Ak by to bolo skutočne ako deklarujú chipol by som aj nové auto ktoré chcem kúpiť budúci rok a to Chevy Cruze 2.0 VCDI LT....

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: stř srp 18, 2010 13:41
od Richard
můj názor je že čipy na benzínech bez turba jsou celkem zbytečný....... a je to tahání peněz ze zákazníků za "placebo efekt"...... 5% nárust výkonu nepoznáš ani omylem a víc ti čip stejně nedá....... po složitých úpravách výfuku, sání a řj. s naprostou ignorací všech emisních norem by se dalo uvažovat tak o 15-20% navýšení výkonu, ale to jsou úpravy značně převyšující možnosti kutila.....

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: stř srp 18, 2010 13:50
od Dimco Nubira 97
Deklarovaný nárast je zo 106HP na 118HP... viem že to neni žiadna sláva ale trošku by to bolo cítiť určite. Nejde tam len o nárast výkonu ale hlavne o to že sa ti zvýši krútiaci moment a zároveň ho posunie na nižšie úrovne a teda auto zatiahne zhruba v 3700 a nie 4200 a bude mať 185NM a nie 160...

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: čtv srp 19, 2010 08:04
od Woyta
Dimco Nubira 97 píše:Samozrejme čo sa týka mojej Nubiry keďže turbo nemá jedinou možnosťou je Chip a úpravy ktoré píšeš. Ak by sa jednalo o motor s turbom neriešil by som výfuk a veci podobné len chip tam by to malo pomôcť lebo vlastne tam sa zväčší množstvo vzduchu ktoré turbo vháňa do spaľovacieho procesu. Celkom zaujímavé krivky to vyhodilo na stránkach tak by som to rád vyskúšal na mojej Nubire. Ak by to bolo skutočne ako deklarujú chipol by som aj nové auto ktoré chcem kúpiť budúci rok a to Chevy Cruze 2.0 VCDI LT....
Pro turbo idealni vyfuk, zadny vyfuk. Musel jsem vratit seriovej vyfuk misto hromove roury a ztrata vykonu je znat.
Ale i u atmo se mensi odpor sani a vyfuku projevi.

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: čtv srp 19, 2010 08:43
od mzprx
Divne, ze tam maju rovnake 10% zvysenie u vsetkych motorov. Podla mna sa jedna o placebo.
Boli uz aj taky, co hovorili zakaznikom, ze maju jazdit asi 1000km jemne
a potom to uz mozu vyskusat. Samozrejme, ze sa vsetkym zdalo, ze motor ma vyssi vykon,
ked si zvykli na jazdu v nizkych otackach a zrazu na to silnejsie sliapli.

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: čtv srp 19, 2010 16:57
od Woyta
Chce to osvedceneho upravce a auto odladit na brzde.

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: pát srp 20, 2010 06:55
od Dimco Nubira 97
Veď práve toto v tej Prahe ponúkajú.... majú tam brzdu a odladenie automobilu .... 10 % ponúkajú asi z dôvodu že to nechcú siliť a 10% je primeraný nárast aby nedošlo k zníženiu životnosti automobilu. Inak po konzultácií s nimi si môžeš dať väčší alebo menší výkon ako to tebe vyhovuje.... toto by mala byť fakt profi firma ktorá to zmákne ako sa patrí... tak páni prihláste sa kto by šiel ja už som v kontakte s nimi mailom a písali že by nebol problém pre nás vyhradiť aj jeden celý deň aby nás všetkých stihli ked sa dotrepe z takej diaľky :D

Re: Chiptuning na Nubiru ...blobosť či ?

Napsal: úte říj 26, 2010 17:12
od durii
hm
je to zaujimave
ked to niekto absolvuje, dajte vediet ako to slape
graf je pekny ale v reale ake to bude? spotreba, vykon, krutak ...
realne skusenosti co sa da z toho motora vytiahnut? (okrem ojnice a ventilov ;) )