Stránka 1 z 1
Měrka oleje motoru
Napsal: stř říj 06, 2004 08:34
od Tomáš
Už jsem měl víc aut, ale u žádnýho nebyla měrka na olej taková jako na Nubiře . Kde je vlastně správná hladina oleje? Měrka je asi na 4 CM prolisovaná, kdyby jenom to, je to jasný . Ale je na ní ještě napsáno- přesně : MAX / 1.0L / MIN . Takže hladina je po celém rozsahu toho prolisu , nebo pouze mezi lomítky ?? Pochopil bych , když tam mám asi po to " A" u MAX , že je to akorát , nebo je MAX na té horní čárce ( lomítku)???? Ještě jedna otázka , kolik asi žere 1.6 DOHC oleje, je potřeba to kontrolovat často?
Napsal: stř říj 06, 2004 08:59
od Krtek
U mně to vypadá tak že dole je značka min, a nad ní Max a 1L. pochopil jsem z toho že mezi min. a max. hodnotou je rozdíl 1L oleje.
Mně nežere nic a nikdy jsem neměl auto co by si vzalo deci oleje. Ani Felda na který jsem najel přez 100tis km si mezi výměnama nevzala ani kapku. motor kterej žere olej považuju za špatnej.
Podle manuálů bejvá povolená spotřeba oleje 0,5 - 1L/1000 km, jak kterej motor
Napsal: čtv říj 07, 2004 20:38
od petrm
Samozřejmě krtek má pravdu spodní čárka znamená minimum a horní maximum a je to objem 1 litr . Spotřeba oleje je nízká a většinou se nemusí dolévat ale občas když se někdo nechová k motoru dobře tak si to nějaký olej veme norma která platí ještě z dob škodovek 120 je asi 0,6 Kg na 1000 Km ale dovedete si to dneska představit že byste za 15 000 dolili třeba 10 litrů oleje myslím že s takovým autem by nikdo z vás nejezdil . Spotřebu oleje si musíš vysledovat sám na svém autě jestli si ho zrovna koupil koukni se kolik ho tam je a pak po ujetí třeba 100 km ho znovu skontroluj ale přesně stejně jako předtím nejlíp na stejném parkovacím místě a stejně dlouho po vypnutí motoru a pak zase třeba po 500 a po 1000 no a podle toho poznáš jestli to žere nebo né a podle toho si uprav interval kontrol
Napsal: pát říj 08, 2004 10:28
od Tomáš
Kluci, díky , rozdíl mezi min a max je cca litr skoro vždycky, ale je mi divný , že u Matesa je rozdíl mezi min a max na rysce asi 4cm a u Nubiry sotva 1.5 cm. Možná je to dané větší plochou vany. Obsah je u obou přibližně stejný , asi 3.75 L .
Napsal: úte říj 12, 2004 18:49
od petrm
No až na to že Matiz má 2,75 l a Nubira 3,75 l ale to je jen malinko
rozdíl
Napsal: stř říj 13, 2004 07:56
od Tomáš
Jo, je vidět , že se nenecháš nachytat, já jsem si to uvědomil, hned co jsem to poslal a šel jsem se podívat do manuálu. Je to jak píšeš TY !
Matiz má 2.75 a Nubira o litr víc . Dík za odpovědi, olej jsem zatím nevysledoval, ale myslím , že nemizí.
Napsal: pon říj 18, 2004 20:44
od petrm
To je jen praxe
Napsal: čtv říj 21, 2004 20:23
od Marcela začátečník
Když jste u toho oleje,my jsme si nechali Nubiru přivést z Německa,až na to,že nam to během 4 měsíců sežralo hodně oleje a byly špinavé svičky od oleje.Čím to tak asi je?Když se nikdy pod autem neobjevila ani kapka oleje.
Napsal: čtv říj 21, 2004 21:27
od petrm
Protže jsou zapečené pístní kroužky nebo netěsné gufera ventilů a nebo byl ten motor potkanej a je špatně opravená hlava motoru a protože se nedá jednoznačně určit co je důvodem vyšší spotřeby oleje je potřeba tohle všechno opravit a vyměnit
Napsal: čtv říj 21, 2004 22:46
od Richard
Mám Nubiru ze Švýcarska, taky jsem dlouho měrku zkoumal a došel k závěru, že mi tam kámoš při výměně dal oleje o trochu víc. Je pořád zhruba o 0.75 až 1cm nad maximem. Říkal jsem OK trochu ubyde, ale nic. Po 7000 km furt stejně nad maximem rysky. Z toho usuzuju, že olej nežere. Ani jsem to, že by olej mizel nepřepokládal. Kdysi jsem měl Daewoo Le Mans najeto cca 80000 mil a od výměny do výměny (15000km) jsem nic nedoléval. Kamarád co jsem mu ho prodal snad ani olej neměnil už má hodně přes 120000mil a pořád jezdí. Pak jsem měl Mitsubishi Space Wagon- najeto asi 130000km a olej zase nemizel, od výměny do výměny (15000km) jsem taky nic nedoléval. Proto by mě Nubira velmi zklamala, pokud bych měl olej dolévat. To jsem nedělal ani u Felicie, která má teď cca 80000 km a taky od výměny do výměny (15000km)nic nedolévám. A to je známá olejnička!
Napsal: čtv říj 21, 2004 23:01
od Krtek
Richard píše:Mám Nubiru ze Švýcarska, taky jsem dlouho měrku zkoumal a došel k závěru, že mi tam kámoš při výměně dal oleje o trochu víc. Je pořád zhruba o 0.75 až 1cm nad maximem. Říkal jsem OK trochu ubyde, ale nic. Po 7000 km furt stejně nad maximem rysky. Z toho usuzuju, že olej nežere. Ani jsem to, že by olej mizel nepřepokládal. Kdysi jsem měl Daewoo Le Mans najeto cca 80000 mil a od výměny do výměny (15000km) jsem nic nedoléval. Kamarád co jsem mu ho prodal snad ani olej neměnil už má hodně přes 120000mil a pořád jezdí. Pak jsem měl Mitsubishi Space Wagon- najeto asi 130000km a olej zase nemizel, od výměny do výměny (15000km) jsem taky nic nedoléval. Proto by mě Nubira velmi zklamala, pokud bych měl olej dolévat. To jsem nedělal ani u Felicie, která má teď cca 80000 km a taky od výměny do výměny (15000km)nic nedolévám. A to je známá olejnička!
Jak čí Felda. Já měl nmovou 4,5 roku, najel jsem s ní 100500 km (fakt poctivejch) a nevzala si taky ani deci oleje. Podle mně když ho měníš včas i s filtrem tak ho nikdy žrát nezačne. Když ho neměníš, motor se víc opotřebuje a začne žrát olej. Tot moje teorie