Stránka 1 z 2
Big Problem
Napsal: úte črc 20, 2010 19:04
od Masar
sem bezradny,od januara sem dilil do meho auticka asi 15 litru vody,naposled dnes 4 litre naraz.Rozsvitil se check engine a voda vrela pred tim sem ujel 50 km bez problemu.Auto jede v pohode nevre voda to jen dnes 1 krat a asi lebo bilo malo vody.Na jednu startuje v oleji neni voda vicko ciste,ale v nadrzke na vodu je zajimava hneda pena neni to olej,vypada to ako silna kava s penou a kdiz jede motor a cirkuluje voda neni pena.Rozturujem motor asi na 10-15 sekund voda v nadrzce cirkuluje.Kdyz se motor uklidni na volnobeh vznikne akoby vodni vir ve vane a kdzy to ustane tak se to chova ako kdyz varis mleko a tvori sa pena az se vyvre.S autem zadne problemy,rozvody a v. pumpa menena pred 10000km.Akurat mi presakuje olej pod vikem i po vymene tesneni motor ma 142000km jezdim denne30-100km s rozumem i sportovne. Co mam delat ?
Servisum neverim .
Re: Big Problem
Napsal: úte črc 20, 2010 19:13
od ladinek
to my všichni
![Laughing :lol:](./images/smilies/smiley14.gif)
Re: Big Problem
Napsal: úte črc 20, 2010 19:37
od Richard
no asi se ti do vody "vypláchly" ložiska od vodní pumpy, ev. se pokud si pamatuju řešilo podobné v sekci matiz, tam se rozpouštěla celá vrtulka pumpy, jinak občasné "vaření" může způsobit i vadné víčko expanzky (neudrží tlak) ale to, že dolejváš vodu a olej nepřibývá viděl bych to na tu pumpu (teče) a zkoukni i všechny hadicové spoje......
Re: Big Problem
Napsal: úte črc 20, 2010 22:18
od Masar
vse suchy to sem uz koukal ani mlacky se pod vozem netvori
Re: Big Problem
Napsal: úte črc 20, 2010 22:38
od Richard
No a kam by mohla voda mizet?????? To není tak jednoduché, co ti tam při výměně pumpy a rozvodů dali za nemrzku, možná je použita nějaká nevhodná a něco ti v motoru rozpouští......... no a voda se ti vaří, když není systém natlakován, tedy víčko expanzky vyměnit a zkontrolovat jestli hadice při ohřátí ztvrdnou tzn. natlakují se..... také zkoukni při ohřívání termostat, hadice u termostatu musí být dlouho studená a najednou se musí ohřát (až se motor ohřeje a termostat otevře) jestli tohle nepomůže muže být i částečně ucpaný chladič a nestačí to už uchladit..... nepoužíval jsi něco na utěsnění úniků vody???
Re: Big Problem
Napsal: stř črc 21, 2010 19:10
od Masar
No tece asi od vodni pumpi ale nejak zajimave neni mlacka ale dnes rano sem lehnul pod auto a nechal jet motor a koukal sme chvilku na dolni remenici u rozvodu a c nevidim kapka dal sem bliz ruku k remenici a a tam bila voda, mala kapka.kapla ven ale ako muzu denne dolivat 1 expanzni nadrz a mlaka neni pod autem.A ani v motorovem prostoru. Voda ted nevre ale stale mizi a nevim ci mi auto po startu chvili nejede na 3 valce.Mela by svitit kontrolka chek kdyz auto jede na 3 valce .
Vodni pumpa bila nemecka vhodna na opel i daewoo,vsechny kable svicky,filtre menil pri rozvodech .Mne se zda ze poradne soucastky se delali za komunismu tam bila kvalita materialu.Ja sem v te dobe nevedel spodni cep vozu propilit pilkou na zelezo ale v poslednich letech se mi to podarilo .Tak to se asi ani nemusim divit ze soucastky vydrzi 10000k
Re: Big Problem
Napsal: čtv črc 22, 2010 12:58
od Richard
ten únik vody asi bude větší když se motor zahřeje, ale třeba to kape někam na výfuk a rovnou se to vypaří......
jo a s tou kvalitou dílů máš určitě pravdu, už se nedělají díly aby vydržely minimálně 1OOk km a spíš díly aby vydržely max. 80k km a to je samo dobrej kšeft.....
Re: Big Problem
Napsal: čtv črc 22, 2010 13:05
od kaboo
Podle mého názoru máš to nový těsnění někde propálený,a vyhazuje ti to vejfuckem ven.
Za chvíli půjdou ventily do šípku.radši na to mrkni,tlakuje to do vody,tzn něco do toho fučí.
Jenom názor,nevim v praxi,ale je to pravděpodobnější než únik,nebo zavřenej termostat
Tvrdím to proto,že se mi to stalo taky.Oprava 8000(ventily výfukové+těsnění atdatd.)
Re: Big Problem
Napsal: čtv črc 22, 2010 21:14
od Masar
Jo tlakuje to do expanzni nadrzky jako kdyz oteviras silne siceny napoj.
Ale ak vodu dolivam do expanzni tak motor nevre 2 dni asi 7 -10 litru
Re: Big Problem
Napsal: pát črc 23, 2010 10:31
od Richard
No to se snad s tou vodou sprchuješ......
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tak to asi je nějaký problém s hlavou a těsněním, i když se mě profouklo kdysi těsnění pod hlavou do vody v minutě jsem vařil a voda skákala z motoru všema dírama co tam byly
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
pokud by tekla voda do výfuku, musela by z něj jít pára a to hodně (bílej kouř) Olej ti určitě nepřibývá?
Re: Big Problem
Napsal: pát črc 23, 2010 22:19
od Masar
Ne nepribiva olej ,dnes sem to rozebra ale za studena netece nikde nic
Re: Big Problem
Napsal: pát črc 23, 2010 22:24
od kaboo
to mě zajímá,jak TOHLE dopadne...
Poslouchej to vodní čerpadlo snad nema lopatky,a voda ti necirkuluje.pěna kvuli tomu,že to nečerpá,ale dělá koktejl z tý ch.kapaliny.
Nic jinýho snad neni reálný,když ti to neteče.
CHECK ENGINE kvuli vysoké teplotě někde u toho čidla.to je jasný.
Já bych to čerpadlo rozebral.
Re: Big Problem
Napsal: sob črc 24, 2010 21:16
od Masar
Tak tece to z takoveho blbiho mista ye to kape povetsinou na vyfuk.Vypada to na tesneni hlavy valcu.Rozebral se predni cast motoru pumpa je ok.Ale nekape to kym se neotevre termostat.No vyfiuk dnes uz vypadal ako parni lokomotiva,Takze to zitra rozoberu ak dovoli pocasi a v pondeli pujdu objednat asi tesneni.
http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.as ... eId=100374 co je v tych tesnenich rozdil.Co vse si mam koupit .Nejsem mechanik a s timhle autem nemam skusenosti.
http://obchod.autokelly.sk/nebo odtud si objednam jen prosim o radu aku znacku,nechci aby se mi to auto po 10000
zas pokazilo. Musi to vydrzet alespon 150km/h dlohodobo.
Re: Big Problem
Napsal: sob črc 24, 2010 23:57
od kaboo
tohle bych nechal na nejakym mechanikovi,sam jsem tesneni taky nedelal,je potreba neprehodit rozvody,kdyz jde hlava dolu.
Delal jsem si na aute vsechno,ale tohle,pokud tomu nerozumis jako ja,dal bych to udelat.
aspon ti zkouknou jestli nemas nacaty ventily.
Ale nech si poradit od nekoho zkusenejsiho tady na foru.
Re: Big Problem
Napsal: ned črc 25, 2010 10:10
od Masar
ja uz rozvody rozebral kvuli pumpe v patek a vcera rano je poskladal bez krytu aby sem videl vic z motoru kde to tece.Rozvody sem si menil ale ne na Daewoo ale na zigulaku
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
,princip je stale stejny,jen nevim aky je rozdil v tech tesnenich.