Stránka 1 z 1

vynechávání motoru

Napsal: pon črc 19, 2010 17:05
od radoov
Ahoj kolegové , mohu vás poprosit o pomoc, mám Nubi 1 r.v. 97 1.6 16V hatchback , má najeto 170000km...už to napovídá , že má své za sebou , mám jí 2 roky , zatím vše o.k ale teď...když se motor zahřeje , a já přišlápnu plyn silněji začne auto cukat jako by se dusilo , a to při jakékoli rychlosti...svíčky a kabely jsem vyměnil , palivový filtr taky , diagnostika o.k....nenapadá mě co by...cukání se stále zvyšuje a je docela silné , místy to vypadá jako by jel motor na 3 válce , mechanik mi doporučil vyčistit vzduch sání , a vyměnit všechny ty tenké hadičky...ale nemyslím si...občas se mi samovolně zvednou otáčky až ke 2000 na volnoběh a svítí SERVICE , jeden z vás mi poradil "krokový motorek , vůle na klapě" odpojit baterku , třikrát klíč do pozice a pak start a je to o.k. , to funguje :-) díky , ale napadá mě , jestli ten motorek nemůže způsobovat i tohle cukání...
pomozte mi prosím , nějak se mi jí nechce zbavovat , mám jí rád:-))
Děkuju a přeju fajn den Radek Ostrava

Re: vynechávání motoru

Napsal: pon črc 19, 2010 20:06
od Vlasta
Jak vypadá EGR ventil? A ty slabé hadičky nepodceňuj, dokážou dělat divy. Když to vezmu podle mého auta, myslím, že některé budou určitě popraskané.

Re: vynechávání motoru

Napsal: úte črc 20, 2010 07:29
od radoov
Ahoj , já tedy nejsem mechanik , ale jestli je EGR ventil ten mosazný klobouček po pravé straně od klapky , do kterého jdou hadičky , mechanik říkal , že je v pořádku...jednou rukou tůroval motor a druhou za něco na tom kloboučku tahal a pak řekl , že je v pohodě...vím moje diagnostika problematiky není to pravé ořechové:-))

Re: vynechávání motoru

Napsal: úte črc 20, 2010 09:24
od Vlasta
To není ono, to je přepínáni délky sání. EGR ventil je na pravé straně u zapalování a vypadá podobně. Koukni se tady do vlákna

Generálka motoru Nubira 1.6 ? - NE! Problém v EGR ventilu !!

Obrázek

Re: vynechávání motoru

Napsal: úte črc 20, 2010 14:20
od radoov
Ahoj , jo jo přesně to co jsi vyfotil jsem myslel , ten je v pořádku , to by ukázala diagnostika , ale dnes jsem byl v servise poptat se co a jak , nevěděli...tak jsem koupil 3 metry těch tenkých hadiček za 30kč:-)) kolínka jsem v práci překryl smrštovačkou a zatavil , rozebral jsem klapu , celé to vypral v ultrazvuku , vyčistil krokový motorek , byl docela zaneřáděný , vyčistil čidla a konektory , přetěsnil příruby loctitem 574 a hurá:-) cukání je pryč...klepu na dřevo:-) mimochodem jsem kartáčem přejel svíčky a dotáhl...takže něco z toho ale svíčky vypadaly dobře...teď když jedu necuká , jen při malé rychlosti třeba na trojku ale to je normál...ještě mi kolega vnukl myšlenku toho zapalovacího modulu (rozdělovače)...kouknu do něj příště:-))) díky za rady a přeju mnoho šťastných km:-))

Re: vynechávání motoru

Napsal: úte črc 20, 2010 14:44
od Vlasta
S tím katráčem na svíčky opatrně, tedy jestli to nebyl jen nějaký z umělecké hmoty. Všechny ostatní nechávají lehký kovový otěr na izolátoru svíčky a může to a taky dělá pěknou paseku. Na izolátor svíčky bys neměl jít ničím kovovým.
Podle toho cos psal o tom mosazném kloboučku, to nemohl být EGR ventil! U něj není čím pohybovat. To jde jen u toho, co ti zkracuje sání. Tam je páčka, kterou se dá to sání ručně přepínat.

Re: vynechávání motoru

Napsal: úte črc 20, 2010 15:28
od radoov
Aha , dík za radu ale dával jsem s kartáčem pozor , jinak s tím ventilem máš asi pravdu:-) ale vypadají podobně:-) a ten EGR ventil je vlstně k čemu? četl jsem starší přízpěvky a psali tam kluci o zaslepení...co ten ventil ovládá?
Díky

Re: vynechávání motoru

Napsal: úte črc 20, 2010 16:36
od radoov
taky jsem se tady ve starších tématech dočetl o vstřicích , je možné je nějak vyjmout a vyčistit? mám k dospizici ultrazvukovou vanu a spoustu různé chemie...docela mi příjde zbytečné všechny díly měnit , když se dají opravit , přetěsnit a nebo jen důkladně vyčistit...
děkuju za radu Radek

Re: vynechávání motoru

Napsal: úte črc 20, 2010 18:32
od Vlasta
EGR ventil pouští v určitém režimu motoru část výfukových plynů zpět do sání. Když je špatnej, pak je tam může pouštět pořád a to je špatně. Navíc se všechno docela pěkně zasírá mastnotou, kterou to nabírá ještě z klikové skříně. Vstřiky vyndat jdou, jen je dobré si koupit obě těsnění a nedávat tam staré. To jsem ale zatím nedělal.