Stránka 1 z 1
černání oleje
Napsal: pon črc 12, 2010 21:30
od Robert Znojmo
Ahoj mám dotaz, také vám tak rychle černá motorový olej? Mechanik mi řekl že je to prý přehnaná údržba. ale nevím, měním v pravidelných intervalech, ale vždy tak po 1000 km je černej jako bota, po nahlédnutí víčkem pro doplnění, sem radši rychle víčko našrouboval zpět. používám polosyntetiku.Zajímají mě vaše názory. RV.2000.Najeto 102Tkm.
Re: černání oleje
Napsal: pon črc 12, 2010 21:40
od palikx
no oobvykle je ve sto tis cernej pokud se nedava vyplach pred vymenou.olej je vetsinou po vymene hnedej hned a po tis km je v podstate cernej.
pokud bys chtel mit olej chvili peknej musel by jsi proplachovat.
ale pokud jsou pod vickem velke usazeniny uz je nejiste motor proplachovat.
a pokud tam jsou je to vetsinou spatnym olejem pripadne malym probehem kilometru a jeste nepravidelnou vymenou oleje-treba tak ze se meni az po roce a pul -malo najezdim tak to vydrzi.to je nejvetsi chyba,
Re: černání oleje
Napsal: stř črc 14, 2010 22:57
od kity
Ahoj,
no mne zacne cernat po ~4 000 km, pri ~10 000 km je uplne husty cierny.
Ale od zaciatku pouzivam tento system vymeny oleja:
1. pri ~ 10 000km vypustim olej (aspon mierne teply)
2. vymenim olejovy filter
3. nalejem 2 dcl noveho oleja (stale vyteka cierny olej)
4. zasrubujem zatku olejovej vane
5. nalejem novy olej (SAE 15W - 40)
Pri ~ 7 000 km vypustim 1 L oleja a nalejem 1 L noveho.
A motor slape jak hodinky hoci ma 90 000 km.
Pekny den RK.
Re: černání oleje
Napsal: pát črc 16, 2010 00:31
od palikx
delas to pekne ale se spatnym olejem.
tohle bych tam nenalil ani nejvetsimu nepriteli.
je zbytecne husty a spatne rozpousti usazeniny.
Re: černání oleje
Napsal: pát črc 16, 2010 21:53
od kity
Plne suhlasim,
tento postup je mozno aplikovat aj na "kvalitnejsie" oleje.
Na svojom matizkovi som si vyskusal ze je postacujuce castejsie menit predpisany "spatny" olej.
A samozrejme motor setrit a starat sa on...
Pri druhom aute to planujem robit s predpisanym "kvalitnejsim" olejom.
Pekny vikend.
RK.
Re: černání oleje
Napsal: ned črc 18, 2010 21:48
od alvin
Ja som tiež dolieval po zime,Ale Matízek už vyžaduje minimálne polosyntetiku, "minerálka" sa zniesla ešte do Tikadla,tomu stačilo API SG,ale matizek pýta minimálne API SJ
Re: černání oleje
Napsal: ned črc 18, 2010 22:58
od kity
OK,
kukam do uzivatelskej prirucky Matizka, na strane 9-3 v tabulke pisu:
KLASIFIKACIA
API SJ
SAE 5W-30, SAE 10W-30
SAE 10W-40, SAE 15W-40
· Nízke teploty: SAE 5W-30
· Vysoké teploty: SAE 15W-40
Na zaciatku som pouzival Castrol GTX 3 Professional 15W-40 API SL
Teraz jeho nastupcu CASTROL MAGNATEC 15W/40 A3/B3 API SL
Hoci je mineralny, API ma uz SL.
Pekny den.
RK.
Re: černání oleje
Napsal: pon črc 19, 2010 13:23
od alvin
malinký omylček, Castrol Magnatec je polosyntetika
http://olejposta.sk/r_1594.html
ten dávaju aj v Nitrianskom Daewrolete pri výmene, Minerálka bol Castrol Protec, V Ibize aJ Tikadle som ho nahradil Maditom TURBO PLUS a do Matizka som použival najprv polosyntetiku MADIT SUPER 2000, resp jeho český ekvivalent TRYSK SPEED a naposledy som použil východonemeckú syntetiku W5,lebo nezastávam názor,že ten nejdrahší olej je najkvalitnejší,hlavne aby splňoval parametre. Nuť ten Castrol magnetec je naprosto vhodný olej do matizka
,len ja som konzerva,čo sa týka náplni podporujem domácich výrobcov
tu sme to dopodrobna boli riešili,aký olej do Matízka
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=10&t=1790
Re: černání oleje
Napsal: ned říj 31, 2010 23:01
od Bobešek
Já tam při výměně nejdřív frnknul levný olej samozřejmě 10W-40. Najel jsem s autíčkem 5 km, pak olej vypustil a nalil tam castrol magnatec. Motor se dobře propláchnul a filtr jsem vyměnil až při nalévání toho lepšího oleje. Teď je olej i po 4000km docela čistý.