Posilovač řízení
Moderátor: Blue Lanos
Posilovač řízení
Občas se mi stává že posilovač řízení začne fungovat trochu jinak než normálně a posiluje buď silněji, nebo naopak slabě a dle mého subjektivního dojmu ani nebere v potaz rychlost vozidla. Tenhle stav trvá většinou do doby kdy auto na několik hodin odstavím a při další jízdě funguje už všechno normálně. Zprvu jsem tomu nevěnoval pozornost ,ale myslím že se interval mezi výpadky zkracuje a tak nastal čas s tím něco udělat. Nemá čistě náhodou někdo podobnou zkušenost?
- Reklama
- eMKa Slovensko
- Příspěvky: 2087
- Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
- Bydliště: TN - NMnV
- Kontaktovat uživatele:
Ty máš Leganzu, viď. Je tam stejný motor a i posilovač jako v Nubiře 2,0.
Zkus vyměnit hydr. olej. Podle knižky se má měnit asi po 30000 km. Nevím sice proč, připadá mi to dost brzo. Jestli to nebude tím. Předpokládám, že tam olej máš.
Zkus vyměnit hydr. olej. Podle knižky se má měnit asi po 30000 km. Nevím sice proč, připadá mi to dost brzo. Jestli to nebude tím. Předpokládám, že tam olej máš.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Promiň s tou výměnou jsem se překouk. Mělo by se to jen každých 15000
kontrolovat a ev. dolít. O výměně tam nic není. Asi bych to radši vyměnil tak po 100000 km nebo po 5 -6 letech - pro jistotu.
kontrolovat a ev. dolít. O výměně tam nic není. Asi bych to radši vyměnil tak po 100000 km nebo po 5 -6 letech - pro jistotu.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Jezdím už víc jak čtyři roky skoro denně tu samou trasu a navíc jsem na tomhle autě najel skoro 150000 kilometrů, takže si myslím že snad dokážu poznat že se najednou chová trochu jinak, zvlášť když jde najednou při 160 km/h volant tak lehce, že člověk pochybuje o tom že se neutrhl a jindy mám zase při couvání co dělat abych s ním otočil oběma rukama… Dokonce jsem měl už venku i řídící jednotku posilovače řízení, ale když jsem ho zapnul na stole ,všechno bylo v pořádku (naprosto spolehlivě reagoval na simulaci čidla rychlosti i snímače polohy volantu) Můžu se tedy opravdu pokusit vyměnit olej, to jsem skutečně nikdy nedělal, ale docela pochybuju o smysluplnosti téhle akce. Asi budu muset počkat až něco odejde úplně a pak už snad nebude takový problém závadu určit. Každopádně vám pánové děkuji za vaší snahu o radu.
Jo na tom autě co sem popisoval bylo taky najeto přes 90 000 ale vše jsme proměřili a vše bylo ok a po výměně řízení se nic nezměnilo ale to bylo jediné auto kdy sem něco řešil s proměnou účinností posilovače asi bude nejlepší jezdit opatrně dokud opravdu něco neodejde tvale jak píšeš je tam čidlo které reauguje na rychlost a tím mění prutok oleje je možné že je chyba v něm jen se neprojevila při zkoušení jak často to zlobí
Jak jsem vysledoval, dá se s Leganzou jezdit i za méně než 8 litrů, ale moje spotřeba se pohybuje v rozmezí 9,5 až 10,6… Většinou jezdím po Praze nebo po dálnici, takže se dá říct že těch deset litrů je asi normální spotřeba když jí člověk trochu šlape na krk. Nejvyšší průměr jsem naměřil v noci při jízdě do Bratislavy, jenže to jsem nejel zrovna podle předpisů. Bylo to 13,2 ovšem průměrná rychlost byla 146,4. Ještě musím dodat že mám původní motor s nesníženým výkonem a až na sportovní filtr a trochu lepší svíčky (mimochodem, žádný zázračný nárůst výkonu jsem nepozoroval) nemá žádné úpravy. Mě ten posilovač taky docela překvapil, je to dost neobvyklá závada, ale co se dá dělat. Jinak ta potvora chodí od začátku bez sebemenších chyb, jen jsem asi po třech letech musel seřídit přední okna, protože se nedařilo je dovřít a fičel dovnitř ve vyšších rychlostech vzduch.Wolruf píše:TonB> chlape jake mas zkusenosti se spotrebou, kolik ti Leganza papka?
tak to fakt odpovida, ja jezdim taky prevazne po dalnici a moc se tam neloudam a spotreba je mezi 9 - 10 litry. Jeste se mi prave nikdy nepodarilo vyzkouset kolik to vezme pri usporne jizde, protoze ona ta mrska primo prosi o agresivnejsi jizdu :_)TonB píše:Jak jsem vysledoval, dá se s Leganzou jezdit i za méně než 8 litrů, ale moje spotřeba se pohybuje v rozmezí 9,5 až 10,6… Většinou jezdím po Praze nebo po dálnici, takže se dá říct že těch deset litrů je asi normální spotřeba když jí člověk trochu šlape na krk. Nejvyšší průměr jsem naměřil v noci při jízdě do Bratislavy, jenže to jsem nejel zrovna podle předpisů. Bylo to 13,2 ovšem průměrná rychlost byla 146,4. Ještě musím dodat že mám původní motor s nesníženým výkonem a až na sportovní filtr a trochu lepší svíčky (mimochodem, žádný zázračný nárůst výkonu jsem nepozoroval) nemá žádné úpravy. Mě ten posilovač taky docela překvapil, je to dost neobvyklá závada, ale co se dá dělat. Jinak ta potvora chodí od začátku bez sebemenších chyb, jen jsem asi po třech letech musel seřídit přední okna, protože se nedařilo je dovřít a fičel dovnitř ve vyšších rychlostech vzduch.Wolruf píše:TonB> chlape jake mas zkusenosti se spotrebou, kolik ti Leganza papka?
Re: Posilovač řízení
Tak dneska k nám přišel zákazník a řikal že sme to samé řešily na jeho autě taky se mu stávalo že prý třeba v horách najednou nebyl posilovač a že sme nic špatného nenašli ale po výměně rozvoďáku to prý zmizelo tak sme se shodli že sme asi zároveň měnili řemen posilovače a altíku a A/C který je pro všechno jeden a že chyba mohla být v tom že se ten řemen po ohřátí povolil a napínák už ho nebyl schopen dopnout a servo má větší odpor než alternátor a tak asi došlo k tomu že se to servo třeba na chvilku zastavilo a pak se to mohlo takhle projevit tak to můžeš skusitTonB píše:Občas se mi stává že posilovač řízení začne fungovat trochu jinak než normálně a posiluje buď silněji, nebo naopak slabě a dle mého subjektivního dojmu ani nebere v potaz rychlost vozidla. Tenhle stav trvá většinou do doby kdy auto na několik hodin odstavím a při další jízdě funguje už všechno normálně. Zprvu jsem tomu nevěnoval pozornost ,ale myslím že se interval mezi výpadky zkracuje a tak nastal čas s tím něco udělat. Nemá čistě náhodou někdo podobnou zkušenost?
Re: Posilovač řízení
Díky za radu, ačkoli je to s podivem, příchod chladnějšího počasí se na funkci posilovače projevil pozitivně a funguje tak jak má… Podivné je že, řemen v teplotách kolem nuly nechutně piští a musí se ohřát aby přestal. Nemá někdo tušení pro se tak děje a co se s tím dá dělat?petrm píše: Tak dneska k nám přišel zákazník a řikal že sme to samé řešily na jeho autě taky se mu stávalo že prý třeba v horách najednou nebyl posilovač a že sme nic špatného nenašli ale po výměně rozvoďáku to prý zmizelo tak sme se shodli že sme asi zároveň měnili řemen posilovače a altíku a A/C který je pro všechno jeden a že chyba mohla být v tom že se ten řemen po ohřátí povolil a napínák už ho nebyl schopen dopnout a servo má větší odpor než alternátor a tak asi došlo k tomu že se to servo třeba na chvilku zastavilo a pak se to mohlo takhle projevit tak to můžeš skusit
To bude ten důvod toho proč ti to někdy neposilovalo to pištění je od toho jak má nějaká řemenice větší odpor a ten řemen po ní klouže místo aby s ní otáčel . Dělá to třeba alternátor protože po startu je víc zatíženej aby dobil baterku po nastartování ale může to být i servo než se ohřeje olej . Já bych doporučil výměnu řemenu protože je už asi provozem vytahanej a napínák ho asi nenapíná na správný tlak