Stránka 1 z 2

Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte čer 29, 2010 10:02
od ppp
Ahojte, zistil som ze predsa len je vola najma v klbe (karadnovom krizi?) riadenia v tom co je tesne nad samotnym riadenim. Nasiel som nejake na polskom allegre ale neviem ako je to so zamennostou. Otec ma nubiru 1. r.v. 96. V katalogu je cslo 96300419 do roku 97 a N 96249270 od roku 97. Su vsak zamenne? A su zamenne s klbmi na daewoo leganzu? Pretoze na allegre sa zda podla ponuky ze ide o ten isty komplet pre nubiru 2 a leganzu. Ale nemam istotu, ci sa to hodi aj na nubiru 1. Na prvy pohlad ano, ale ci aj rozmermy to netusim. Netusite niekto?

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte čer 29, 2010 11:41
od ppp

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte čer 29, 2010 15:45
od FoXo
ako sa presne sprava a prejavuje ta vola v riadeni ?

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte čer 29, 2010 21:59
od ppp
nakoniec som nasiel na allegre spravny typ uz som objednal tak uvidime ako to cez to autofra pojde rychlo

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte čer 29, 2010 22:03
od ppp
FoXo píše:ako sa presne sprava a prejavuje ta vola v riadeni ?
Proste volant ide asi tak 1 az 2cm na obvode velmi lahko a bez toho aby pohol hriadelku ktora sunie v riadeni/posilovaci hrebenom. Pocas jazdy sa to chova tak, ze ked chcem prinutit auto aby mierne upravilo smer nie do jarku ale doprostred pruhu tak namiesto mierneho tlaku na volant ako to mam na espere kde su nastastie klby len v interieri ak sa nemylim, tak na nubire s volou vo vonkajsom klbe musim tocit volantom ako divy, najprv tie 2cm a potom uz namiesto mierneho tlaku ten volant proste posuniem viac nez treba a tak lovim nubiru na ceste od stredu po krajnicu. Mozno trochu prehanam ale proste to riadenie je dost blbe na ovladanie, pretoze fakt treba tocit volantom takmer v kuse. Najma na tych nasich vlnovkovitych cestach a je to trochu o zabitie sa.

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte čer 29, 2010 22:08
od ppp
Este ak by mal niekto podobny problem ako ja, tak zda sa ze nubira 1 a 2 sa lisia prechodkou cez karoseriu. 1 ma viac podlhovasty tvar. Ale mozno ze sa da hriadel z prechodky vybrat a vlozit do starej prechodky. Rozmery hriadela vyzerali cc arovnake, navyse nejaka vola tam je vdaka svorkam na koncoch kardanov. To ale uvidim az ked stary hriadel rozoberiem. Potom to sem napisem.

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte čer 29, 2010 22:33
od FoXo
Aha,

tak takyto problem ja nemam ale pri mojom stasti nieje nic nemozne.
Som chcel priblizne vediet, lebo moj volant sa podla mojho vsimania chova cudne a nie som s nim spokojny ale toto co pises mi nerobi.

Mne aj po geometrii taha doprava ale to bude zlou geometriou mozno alebo dakou suciastkou co sa hned rozladi, a stale ako keby ma tahalo do prava a ja musim tocit dolava :D A ked prejdem po nervnosti, jama tak mi trhne volantom niekedy tak ze by som bol hned v jarku.
A este ako som pisal v prispevku mojom nad 100 km je volant tak citlivy, ze ho musim poriadne drzat proste nekladie odpor.

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: čtv črc 01, 2010 09:24
od Dimco Nubira 97
FoXo píše:Aha,

tak takyto problem ja nemam ale pri mojom stasti nieje nic nemozne.
Som chcel priblizne vediet, lebo moj volant sa podla mojho vsimania chova cudne a nie som s nim spokojny ale toto co pises mi nerobi.

Mne aj po geometrii taha doprava ale to bude zlou geometriou mozno alebo dakou suciastkou co sa hned rozladi, a stale ako keby ma tahalo do prava a ja musim tocit dolava :D A ked prejdem po nervnosti, jama tak mi trhne volantom niekedy tak ze by som bol hned v jarku.
A este ako som pisal v prispevku mojom nad 100 km je volant tak citlivy, ze ho musim poriadne drzat proste nekladie odpor.
Tieto problémy som mal aj ja a odstránil som to cestou na dovolenku do HR. Jednoducho stále ma ťahalo doprava ked som prešiel po jame volantom dosť seklo doprava a aj nad 100 km je moc citlivý. A ked som išiel do HR kde je krásna nová rovná diaľnica tak všetky problémy zmizli :D ono bolo to našimi parádnimi cestami :D a tonehovorím že som z TT a po meste je to jak slalom na Carate... len sa vyhýbam jamám :D

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: čtv črc 01, 2010 09:28
od FoXo
No hej ale aby mi to nerobilo nepojdem jazdit do HR :)
Ja viem ze mame cesty ake mame len na inych autach to nerobi co su ovela vacsie carachy a mne hej :D A dost ma to sere :D

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: čtv črc 01, 2010 12:09
od ppp
Mozno by to chcelo vacsiu zbiehavost takze by sa viac bdue vystredovat volant, ale to ze na sikmej ceste auto zataca je uplne normalne. Len keby tych sikmin na nasich cestach enbolo tak vela :).

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: pát črc 02, 2010 08:20
od Dimco Nubira 97
Ono iné autá majú zákonite j inak robené riadenie, posilovač to je jednoducho tak....ani na novom Chevrolete Epica mi to tak strašne nerobí ako na Nubire ale jednoducho som si zvykol že je to tak. Môže to byť aj kolesami. Ak máš zodratejší dezén je to citlivejšie, prípadne ak máš staré gumy. Napr ja mám zimné 8 rokov a letné 6 :D keby som to vedel kúpim si nové ale nevedel som kolko spú tam lebo auto mám po rodičoch a otecko si myslel jak sme mi kupovali nové gumy ale nakoniec vysvitlo že sme kupovali bačov salám a gumy sú staré a tvrdé :D Každopádne si myslím že je to normálne pri Nubire :)

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: pát črc 02, 2010 12:33
od FoXo
Ja mam Lanosa :)

Letne gumy su nove tohtorocne a zimne su minulorocne.
Couz

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: úte srp 10, 2010 14:18
od ppp
Spojovaciu tyc riadenia uz konecne mam. Povodne som ju chcel kupit z polska ale tam ju niekto niekde stratil a dalsia uz v ziadnej aukcii nie je, takze som musel kupit za takmer dvojnasobok u as v carmaxe, ale hlavne ze mali aj ked poslednu.

Teraz budem riesit ako ochranit vonkajsi klb. Paci sa mi riesenie ake ma nubira 3/lacetti, ak teda fotka neklame, len odkial zozeniem prachovku vhodnych rozmerov?

Taketo nieco ma podla fotky lacetti:
http://allegro.pl/item1129977500_krzyza ... cetti.html
Zatial co nub1 a 2 je bez prachovky na vonkajsom klbe a preto podla mna tak rad odchadza:
http://allegro.pl/item1158005554_daewoo ... _w_wa.html

Tipujem ze by tam sadol z riadenia len este neviem z akeho auta, lebo neviem aky ma priemer klb a horna priruba na tele riadenia/posilovaca.

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: pát srp 20, 2010 01:30
od ppp
Takze spojovaciu tyc riadenia (tak sa to asi nazyva oficialne) som nakoniec kupil v carmaxe (za dvojnasobok polskej). Dnes (pardon vcera) som ju vymenil s tym, ze na vonkajsi klb som pouzil prachovku na tlmic vraj na babetu, sadla takmer idealne, este som ju naplnil vazelinou nech sa loziska mazu a chrania. Vybrat staru tyc este celkom slo, az na tie 4 matice, ktore hrozili ze sa utrhnu, tak ze kazda mi trvala niekolko minut. A nakoniec som musel vonkajsi klb z hraidele na riadeni vypacit aby som to dostal z auta bez povolenia posilovaca alebo volantovej tyce. Novy isiel na miesto neskutocen zle, po mnohych cudzich slovach som to nejako nasadil na hriadel z posilovaca ale na volantovu tyc ani za svet. Nakoniec sa to nejako nasilim podarilo, mozno pomohlo povolenie volantovej tyce vyskrutkovanim 4 skrutiek, ktore vidno z podlahy pri pozerani sa nahor :), este su tam nejake, ale k tym sa bez zlozenia volatnu asi neda dostat, takze som ich nechal na pokoji. A mozno pomohlo to ze som na objimke volantovej tyce roztiahol o par stotiniek mm viac otvor a tak isla nasunut na volantovu tyc o par mm dalej, ktovie. Riadenie je uz konecne bez vole.

A teraz blba cast pribehu. Vobec som nemusel kupovat novu spojovaciu tyc riadenia. Vola sa dala odstranit lahko zvarackou. Vola totiz nebola v klbe ale medzi dvoma kusmi tej tyce, ktore su do seba zalisovane. Proste sa to nejako uvolnilo a rozpadlo. A na to by stacilo spravit par bodnuti zvarackou. Toto ma proste nenapadlo a ked som videl ze vo vnutornom klbe vola nie je a do skrutky v riadeni sa nepreniesol ziaden pohyb usudil som ze je vadny vonkajsi klb, aj ked tomu okrem spinavosti nic nebolo. Vzhladom na jeho spinavost a relativnu nedostupnost v motorovom priestore sa mi nepodarilo zistit ze aj vonkajsi lkb je ok a pokracovat v hladani.

Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia

Napsal: pát bře 11, 2011 15:12
od rolt
Dnes som sa bol pytat na cenu tyce riadenia a bolo mi povedane,ze pokial ma tato volu,staci vymenit len ten kriz v klbe tyce.Stoji do 15E.Mal by byt zaisteny segerovkami a rozmerov 15 ,alebo 16. Nemal som to este rozobrane,neviete poradit,ci je to tak a aky rozmer ma?