Stránka 1 z 2

DŮLEŽITÉ: BĚH MOTORU!!!

Napsal: pon říj 04, 2004 18:21
od Robert
Nedavno jsem zjistil, ze motor ma nejaky nepravidelny chod. Dneska jsem proslapl na volnobeh plyn az na zem a z vyfuku mi vystrikl olej a zacalo cmoudit z vyfuku. Mam podezreni na spatne zapalovaci kabliky, ale nejsem si jist. Je to mozne, ze by spatne palily???Prosim poradte, moc dulezite!!!DEKUJI VSEM

Napsal: pon říj 04, 2004 18:32
od mrk
olej ? :shock: tak to kablami asi nebude :o to bude nieco horsie :cry:

aj si kontroloval olej kolko chyba ?

Napsal: pon říj 04, 2004 18:44
od Robert
Ja nevim, jestli je to olej, ale neco me pri plnym seslapnuti plynu vystriklo z vyfuku :cry:

Ja myslim, ze to budou kabliky a ze spatne pali...a navic ten motor jde nejak nepravidelne :cry:

Uz jsem pozoroval delsi dobu, ze mam tu chrom. koncovku vyfuku nejakou s prominutim "ZASRANOU"

Napsal: pon říj 04, 2004 18:47
od mrk
to skor mohol byt nezhorety benzin. mal si to skusit podpalit. 8)

Napsal: pon říj 04, 2004 18:50
od Robert
Nejsem sebevrah, ale proc to cmoudi???

Napsal: pon říj 04, 2004 18:55
od mrk
skontroluj teda olej ci ho napadne vela nechyba

Napsal: pon říj 04, 2004 18:57
od Robert
Jeste me napadly ventily, ale tim si nejsem moc jisty

Napsal: pon říj 04, 2004 20:12
od jakub
Robert píše:Jeste me napadly ventily, ale tim si nejsem moc jisty
bezne je ve vyfuku vetsi/mensi mnozstvi kondenzatu - voda (nicmene bych to nepil), kterou proslapnuti plynu vyfoukne ven - prirozene neni cista, muze byt mazlava az cerna (od mazlave cernych sazi)

pokud auto coudi, pak by bylo dobry rict zapach a barvu koure - bily/tmavy kour, ... dela to po celou dobu chodu motoru? nebo po par minutach (po zahrati odezni)

ps: nedelej hafo diagnoz na relativne nesouvisejici soucasti, protoze pokud by to byl olej, tak by to bylo asi nejake tesneni (jak by se olej jinak dostal do spalovaciho prostoru? navic by pravdepodobne shorel s palivem, coz by se kourenim projevilo?

ani nestaly chod motoru nevidim jako dostatecny popis problemu - kolisaji otacky, nebo auto primo skube?

vidim to tak, ze az se budes v praze stavovat u petra, tak ten stejne bude delat diagnostiku, tak to pri jednom projede testem ;) (samozrejme pokud ti teda primo nehori auto)

Napsal: pon říj 04, 2004 20:41
od Robert
Jakub: O.K., pokusim se to nejak shrnout. Kdyz jsem mel nastartovany auto, otevrel haupnu, tak mi prislo, ze motor ma nestabilni chod, pricemz na plyn reaguje bez potizi, ale jakoby se skubal (prvni dojem svicky). Po seslapnuti plynu na podlahu (pri volnobehu) motor bez potizi jde do obratek a z vyfuku "vyprskne" nejaka cerna asi mazlava(tmava) "SRACKA" a z vyfuku se zacne kourit (kour je bily, trochu namodraly a smrdi jak Skodofka a po chvili prestane coudit :)). Muj subjektivni dojem je, ze zacinaji odchazet kabliky, nebo spatne svicky (nekontroloval jsem zatim).

Uz jsem to sledoval delsi dobu, ze mam nejakou pardon "ZASRANOU" koncovku vyfuku od te "SRACKY"

Doufam, ze jsem to napsal srozumitelne 8)

P.S. Abych nezapomnel, pri jizde auto neskube a chova se normalne

Spalovanie

Napsal: pon říj 04, 2004 21:13
od Ondrej Rapčan
Ak sa k tomu mozem vyjadrit tak si myslim ze problem bude riadiaca jdenotka a je rozhasene spalovanie cize ti to kraaasne cmudi
Nespaluje dobre a preto mas tay zahadzany vyfuk

Nezpozoroval si nahodou znizenie vykonu od vtedy ako ti to cmudi?
:?

Daj vediet keby nieco

Napsal: pon říj 04, 2004 21:28
od Ondras
Zasviněná koncovka výfuku u Matize je normální. Na volnoběh je tříválec poněkud rozklepaný, ale to je konstrukční záležitost. Doufám, že nevytáčíš studený motor, to nemá Matiz rád. Chová se to stejně i za tepla?

Ale jinak tvé starosti chápu. Já jsem taky takový "pozorovatel". Vždycky se na něco zaměřím a pak to bedlivě zkoumám a hledám stopy patologického chování. Po čase mě to přejde nebo si spíše najdu jiný subjekt pozorování :D . Kdybych tu měl popisovat, co jsem třeba prováděl s bikem, když jsem hledal příčinu klepavého zvuku při přejíždění nerovností... Málem mě pak střelilo z toho, když jsem zjistil, že o sebe mlátí bowdeny

Napsal: pon říj 04, 2004 21:30
od jakub
Robert píše: P.S. Abych nezapomnel, pri jizde auto neskube a chova se normalne
- kouri tedy i pri zahratem motoru (protoceni na podlahu)?
- lambda sonda, teplotni cidlo mohou souviset se spatnym spalovanim a pripadne nestalym (houpavym) chodem motoru
- stejne tak nizsi otacky pri startu/studenem motoru, jenze todle se ridici jednotka snazi na zdravem aute kompenzovat a taky se ji to dari, cili opet viz vyse

- smrad, ktery popisujes je obvykly pri studenem motoru (rano vyjizdim z garaze) a jeste dalsich pet minut jizdy, nez se auto zahreje ...

- v pripade kabelu a svicek by se nestaly chod projevoval skubanim/cukanim

Napsal: pon říj 04, 2004 22:15
od Robert
Jakub: Pri plnem zahrati motoru nevim (zitra odzkousim na ceste do skoly), ale teplomer ukazoval prvni carku, takze tak na pul zahratej.
Takze podle toho, co popisujes jde vlastne o normalni zalezitost, jo? Kazdopadne asi vymenim ty svicky, pac nevim, jak jsou stare a v jakem jsou stavu :? Jaky typ svicek a oznaceni mam v obchode pozadovat? Diky moc za rady...8)

Napsal: pon říj 04, 2004 22:18
od Robert
A jeste jedna otazecka....nemuzou byt treba ty kabliky nejaky nacnuty a brzo po nich bude tzv. "hovno" a treba uz min pali???

Omlouvam se za slovni vyjadreni, ale jsem uz z toho auta na mrtvicu

Napsal: pon říj 04, 2004 22:57
od jakub
Robert píše:Jakub: Pri plnem zahrati motoru nevim (zitra odzkousim na ceste do skoly), ale teplomer ukazoval prvni carku, takze tak na pul zahratej.
V tom pripade mi prijde, ze jde jednoznacne o studeny motor a k tomu dve veci:

- tezko rict jak moc to coudi
- nikdy - _nikdy_ - nedavat plyn az na podlahu studenyho auta - auto (resp. matiz) je na todle pripraven po peti az deseti minutach jizdy (dle pocasi), resp. 5-15km
- jinak todle je vesteni z koule, prusvih je, ze kdyby na to koukal petr az prijedes do prahy, tak budes mit auto zahraty na optimum a tudiz vsechny zavady, ktere se projevi pri studejsim motoru mohou jit do pozadi - uvidis, jak rikam, otazka jak moc to coudi - bily/svetly kour by navic spis smeroval k uniku vody (para) do spalovaciho prostoru, ale fakt nechci delat nejaky diagnozy (navic jsem spis laik) ...
Robert píše:Takze podle toho, co popisujes jde vlastne o normalni zalezitost, jo? Kazdopadne asi vymenim ty svicky, pac nevim, jak jsou stare a v jakem jsou stavu :? Jaky typ svicek a oznaceni mam v obchode pozadovat? Diky moc za rady...8)
v tomdle pripade bych nemel strach si pro ne zajit k daewoo, nekdo tady ale rikal, ze trebas u brisku stoji 35/kus, uz to tu nekde bylo

obecne tim asi nic neskazis, ale s tvym problemem to zrejme nema nic spolecneho