Stránka 1 z 1
Automat
Napsal: sob čer 19, 2010 14:02
od jackie47
Ahoj...má niekdo skusenosti z automatom v tomto aute ?...jak to funguje ? dá sa to aspoň trošku prirovnať ku klasickej DSG prevodovke ? Jednoznačne automat chcem len mám stoho trošku obavy...
Re: Automat
Napsal: sob čer 19, 2010 16:11
od -peha-
No hanzy ju má a je s nou velmi spokojný tak buď počkaj čo odpovie alebo mu napíš SZ
Re: Automat
Napsal: sob čer 19, 2010 20:38
od milosh
Nejsem si jist ale rekl bych ze se jedna o klasicky automat ne neco jako dsg
Re: Automat
Napsal: pon čer 21, 2010 08:44
od mzprx
V Evande je klasicky automat. A to dokonca len stvorstupnovy. S nim to auto dost huci.
Ked som svojho casu kupoval moju, vyskusal som obidve, ale nebolo to ono.
V Epice je 5 stupnovy (v novych 6), tam je to omnoho lepsie.
Re: Automat
Napsal: pon čer 21, 2010 21:36
od Hanzy
Zdarec je to klasika automat ma jen mimo klasiku P-R-N-D-1-2-3 a tlacitko HOLD ktery umi bloknout stavajici rychlost.
Slape to dobre je sice 4 stupnovy ale myslim ze pak je tam jakoby jeste 5 stupen rychlobezka ted jsem jen kouknul a pri 130km/h je tam kolem 3000ot a to se mi zda min nez u manualu ale to ted nevim presne
Re: Automat
Napsal: úte čer 22, 2010 09:24
od Rastos
Ano, 4 stupnovy klasicky automat = 5 rychlostny manual. Vodic subjektivne vnima postupne zaradenie piatich rychlosti. Tak to bolo aj na Kalos automate, co som mal (japonska prevodovka Aisin), dokonca mal automat v rezime mimo mesto kusok nizsiu spotrebu ako manual. Samozrejme, na prvych 4 rychlostiach si to potom bohate vynahradil
Re: Automat
Napsal: úte čer 22, 2010 16:51
od jackie47
aha super takže sa nemusim ničoho bať ?...lebo vravim jednoznačne ma manual omrzel a rad by som konečne prešiel na automat...
Re: Automat
Napsal: úte čer 22, 2010 17:33
od Rastos
Musis sa bat dvoch veci.
1. Stav prevodovky. Klasicke automaty su prakticky bezporuchove, ALE IBA ak sa o ne predchadzajuci majitel staral ako treba. Mysli sa najma kontrola a vymena oleja v prevodovke, plus dodrziavanie niektorych zasad pre automaty (netahat na lane a pod.). Ak sa toto zanedba, pripadna oprava je spravidla velmi draha.
2. Spotreba. Automat bude mat spotrebu o 1-2 litre vyssiu oproti manualu, najma pri vyssom podiele jazd v meste. Proste na prvych styroch stupnoch, kym nezopne rychlobeh na stvorke, automat zerie viac, je to dane jeho konstrukciou.
Ostatne rozdiely oproti manualu su zanedbatelne.
Re: Automat
Napsal: úte čer 22, 2010 22:04
od jackie47
no spotreba je asi to posledne čo ma trapi...
ale ďakujem za odpoveďe v celku ste mi pomohli....a len tak zo zaujmavosti po koľko km treba meniť ten olej 20 000 či jak to je ...? da sa to vymeniť aj doma ? leboo na dsg prevodovke jedine autorizovany servis dokaže taku vec...
Re: Automat
Napsal: úte čer 22, 2010 23:41
od Hanzy
V manualu o prevodovce pisou dozivotni napln ale je otazka co je dozivoti
Je potreba kontrolovat mnozstvi a cistotu co 15000km a jinak pisou ze pri narocnem provozu cituji: kdyz je provoz v mestskem provozu kde teplota pravidelne presahuje 32 stupnu
Jizda v kopcovitem nebo horskem terenu
casta jizda s privesem
vozidlo pouzivano jako vozidlo taxi,policie,autoskoly nebo rozvazkove sluzby.
Tak se ma menit kazdych 75000km a muzes si ho menit doma v obyvaku klidne kdyz mas po zaruce
Re: Automat
Napsal: stř čer 23, 2010 07:35
od blackjohn
Podle příručky tam má přijít ESSO LT 71141 nebo TOTAL ATF H50235, litr stojí asi 300Kč, obsah automatické převodovky je asi 7 litrů.
Taky tam píšou něco o výměně olejového filtru v převodovce, ale v eshopech jsem ho nenašel.
Jinak tady je o tom článek
http://www.autanet.cz/auto-poradna/9/vy ... it-nebo-ne