Stránka 1 z 2
Nastavenie rozvodov na NEXIA 16V
Napsal: pon říj 04, 2004 13:05
od baris
Vie mi niekto z Vas poradit, kde su umiestnene znacky rozvodov a ako zistim ktora vacka respektive koleso vacky je urcene pre sanie a ktore pre vyfuk? Znacky na kluke su jasne ale nevidim znacku pre vacky, ktora by mala byt zrejme na plechovom ktyte pod kolesami rozvodov.[/b]
Napsal: úte říj 05, 2004 19:59
od petrm
Značky vycházejí jestli se nemýlím (16V rozvody už sem asi rok nedělal ) proti sobě ale fakt si nejsem jistej kdybych ten motor viděl tak si vzpomenu ale nejjednodušší je nastavit si kliku tam je šipečka na kole kolmo dolu proti výřezu na vaně a pak se kouknout na vačky kde jsou značky a když tak otočit ještě jednou kolem dokola nebo si to proste označit barvou a je to . Jinak sací vačka je při pohledu od rozvodů levá a výfuková pravá stejně jako potrubí
Napsal: stř říj 06, 2004 08:20
od baris
Ja som skôr potreboval vedieť ako zistím ktorá vačka, resp. rozvodové koleso je určné pre sanie a ktoré pre výfuk, ked sa pokúšam zložit úplne rozobratú hlavu. Na hlave mi je jasné kam mám uložiť ktorú vačku. Vačky sú navlas rovnaké, rozdiel je iba v značkách na kolesách. Vychádzali mi dve možnosti: 1. ventily sú v strihu 2. ventili sú počas strihu súčasne chvílku zatvorené (asi dva zuby na remeni). Ktorá možnosť je správna?
Napsal: stř říj 06, 2004 19:00
od Peca
no ja tomu moc nerozumim, ale kdybych mel typnout tak ta druha...
nekdy se prece musi to palivo ve valci stlacit a zapalit....a v teto dobe je zrejme vsechno zavrene..
nebo se mylim?
Napsal: stř říj 06, 2004 19:51
od Radoslav Hološka
No chlapi,poskladať 16V hlavu dokopy už nie je myslím žiadna sranda a ja by som sa svojpomocne do toho nepúšťal.
Napsal: stř říj 06, 2004 22:51
od ]Rebro[
Mne sa podarilo rozobrat a poskladat motor na Oltcite. To bol sranda pohlad, ked nemal okolo tie plechy. Ako motor z motorky
A svet divse, on potom fungoval
Napsal: čtv říj 07, 2004 15:24
od Návštěvník
Ja som mal na mysli spodnú úvrať, to je moment tesne pred saním a tesne po výfuku. V tomto momente by sa mal začať otvárať sací ventil a výfukový by mal byť už zatvorený, to znamená, že nikdy by nemaly byť otvorené súčasne, maximálne by mali byť v strihu. Alebo druhá možnosť: sací by sa mohol otvárať trošku neskôr po zatvorení výfukového ventilu, to som ale neskúšal, pretože som sa s takou možnostou ešte nestretol, (preto som vlastne písal). Momentálne mám motor zložený s variantou ventilov v strihu a dokonca jazdí, len sa mi zdá trocha lenivý, na to že to je 16v. 90 koní.
Napsal: čtv říj 07, 2004 20:25
od Radoslav Hološka
Ak taketo prace nie su velmi drahe v servise,som za servis. Je ine ked tomu napr. PetrM rozumie a ini sme my "laici". Ja mam strach menit aj ziarovku v prednom hmlovom svetle,aby nahodou nieco neprasklo a pod. Ale v mojom starom Moskvici po dedovi som mal do poslednej skrutky rozobraty diferencial a poskladal som ho naspat. Predtym mi hucal,potom ho nebolo pocut vobec!
Napsal: čtv říj 07, 2004 23:03
od petrm
Tak jestli se nepletu tak na kole vačky je vyražené písmeno E a I . E je výfuk (exhaust ) a I je sání (inatake ) tak podle toho musiš nasadit kola na vačky a pracovní postup motoru je píst prvního válce jede dolu a otvírají se sací ventily pak dojede píst do dolní úvratě a začne se vracet nahoru sací ventily se zavřou dojde ke kompresy a po prekonání horní úvratě se začnou otevírat výfukové ventily a při dojezdu do dolní úvratě nastane tzv. střih ventilů kdy jsou chvíli otevřené všechny . Podle mě když dáš správné kolo na správnou vačku nemůžeš to ani jinak nastavit a značky jsou jak sem psal proti sobě na kole jen nevycházejí úplně přesně ale kdybys to dal špatně tak už asi nejezdíš
Napsal: čtv říj 07, 2004 23:17
od Pepe
Že by tak nějak?
Napsal: čtv říj 07, 2004 23:25
od petrm
Tohle je bohužel jednovačka a jemu šlo o dvouvačku
Napsal: čtv říj 07, 2004 23:27
od Pepe
Nechce se mi to hledat
Napsal: čtv říj 07, 2004 23:30
od petrm
Napsal: čtv říj 07, 2004 23:33
od Pepe
Napsal: čtv říj 07, 2004 23:59
od petrm
Jinak takhle vypadá motor když je z něj hlava dole