Stránka 1 z 2

Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: ned čer 13, 2010 14:18
od Franta
Dnes začnu s odstrojováním motoru. Přijel jsem z Prahy tak to musí vychladnout (pístní kroužky + těsnění jsem koupil v Drafelu).
Franta
Slíbené foto jsou zde:

Nakoupený materiál:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pořádně podložit auto !!!!
Obrázek
Obrázek
Vypustit vodu:
Obrázek
Vypustit olej:
Obrázek
Povolit vanu motoru:
Obrázek
Pozor, pod těmato krytkama jsou schovaný šrouby pro povolení vany motoru u dělící roviny s převodovkou !!!!
Obrázek
Sundat víko ventilů a ostatní záležitosti, povolit šrouby hlavy..... ;)
Obrázek

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: pon čer 14, 2010 23:30
od Franta
Zdravím, tak jsem dnes pokračoval v demontáži výfuku, olejové vany a první dva válce (2,3) jsou OK.

Obrázek
Pozor na nečistoty v "sacím koši" olejového čerpadla !!!
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Franta

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: úte čer 15, 2010 00:22
od palikx
pekny
mam par dotazu
kdyz jsi vytahnul pisty jak se chovaly krouzky?vyskakovaly z bloku nebo byly nepohyblive na pistu? ja kdyz vyndal spatne kruhy tak byly tak ojete a unavene ze i kdyz byly na pistu volne stejne se uz neroztahly do valce natolik aby tesnily
kdyz jsi vzal krouzek a strcil do valce jak velkou mel vuli zamek na starem krouzku a jak velkou na novem?
a jeste jedna malickost kdyz to mas v tomto stavu proc jsi uz davno neocistil ten blok tedy dosedaci plochu pro tesneni a hlavu.ted az to budes cistit ti vsecky ty hruzy napadaji do valcu a do kanalku a to neni vubec dobre.
no a jinak docela pohoda ne?

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: úte čer 15, 2010 22:14
od Franta
Při vyndání pístu první dva kroužky (od vrchu) celkem vyskakovaly snažily se roztánout, ale třetí+vlnovec+čtvrtý (stírací) neměly vůbec snahu. Vůle v zámku u starých kroužků se pohybuje od 1mm pomalu do 2mm. První dva kroužy ve válci jakštakš drží, ale stírací propadávají dolů (netěsní) u nových kroužků tam vůle pomalu není tak do 0,5mm (udělal jsem pár fotek). Dnes jsem se na to vrhl až po 18:00 a dodělal další dva písty a vyčistil dosedací plochu bloku motoru pro těsnění pod hlavu (zatěsnil jsem písty a kanálky a pak jedním vyndaným kroužem jsem ten sajrajt setřel a je to úplně dočista). Práce je to celkem zajímavá a baví, když jsou vidět výsledky.

Foto starých kroužků ve válcích.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Nové kroužky válec č.1
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak zítra večer pokračování.
Na co se mám ještě podívat a jak to udělat, ať se využije rozebraného stavu (ventily - nějak vyčistit ?? ...).
Díky z případnou radu
Franta

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: stř čer 16, 2010 22:10
od palikx
no je videt ze ten motor uz neco zazil
drobne skrabance ve valci nejsou nic dobreho.
vule v zamku u novych krouzku je predepsan na max 0,4 ale 0,5 by jeste slo.jak je to vic je to na generalku resp uz to nebude dokonaly nikdy.
no idelane by jsi mel vytahat vsecky ventily a dokonale je ocistit jelikoz na nich je nataven olej a vstup benzinu a vzduchu je tim lehce omezen.
nevim jak na tom mas simerinky ventilu jestli jsi je uz nahodou nedelal chtely by taky.
jinak nevim co jeste udelat v celku neni co.
poradne zkontrolovat loziska klikovky jestli nejsou nejak poskozena.

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: stř čer 16, 2010 22:27
od Franta
Dnes byl den očisty. Očistil jsem dosedací plochu bloku motoru pro olejovou vanu, dále vlastní vanu a hlavu motoru. U hlavy motoru jsem kontroloval ventily a jejich dosedací plochy - OK. Dále jsem prováděl čištění vetilů - zatím jen na straně výfuku (otáčel jsem vačkou a postupně každý ventil se snažil očistit hlavně hlavu ventilu a kousek dříku. Po ukončení očisty jsem každý ventil trošku přeleštil jenom hadrem. Vše jsem prováděl bez demontáže.) na sání se dostanu až zítra. Gufera ventilů jsem dělal před nedávnem (viz. samostatné téna). Jinak jsem také testoval zda se dá ventilem při částečném otevření (cca 0,5mm) otáčet - dá. Jinak na garáž jem se dostal tak o půl sedmé. Vůle nových kroužků jsem neměřil pouze odhadoval při vložení do válce. Při vkládání pístu do válce mi připadá, že vůle byla ještě menší (při ručním vkládání není dokonalá rovina).
Franta

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: čtv čer 17, 2010 22:34
od Franta
Dnes jsem večer pokračoval v montáži olejové vany a očisty sacích ventilů.
Montáž olejové vany:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ventily sání před očistou:
Obrázek
Po očistě:
Obrázek

Franta

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: sob čer 19, 2010 00:53
od Franta
Dnes ráno pokračování cca od 8:30. Ještě jednou očistit dosedací plochy dát těsnění a nasadit hlavu - dotáhnout . Pak začít s nastrojováním. Nešel mi povolit spodní šrou na vodní pumpě pěkný záděr. No musela napínací kladka dolu a kryt a začalo domlouvání pomocí WD nepomáhalo, tak nastoupilo kladivo a majzlík no nakonec povolil. Pak vše nastrojit nasadit rozvody seřídit a napnout řemen pomocí vodní pumpy. Pak prolejt vačky olejem, dát víko ventilů a nastrojit hadičky, trubičky ..... . Pak dát vodu, olej párkrát protočit pomocí ráčny nasazené na setrvákprohlédnout zda se na něco nezapomnělo a v 18:55 to vrčí (samozřejmě jíst a pít se musí, takže nějaké prostoje tam byly), na volnoběh tak 20 min pak stop a čekání na kontrolu hladiny oleje -OK. Najezdil jsem 30 km a je to pzonat nové kroužky jsou nové kroužky (řádná komprese - bez plynu motor brzdí, tahá také dobře).

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Zatím jsem to mijak nehonil tak do těch 4tis. otáček/min (max 90 km/h). Mám dotaz asi na Palikxe, mám to nějak speciálně zajiždět?

Spokojný Franta :D

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: ned čer 20, 2010 10:31
od stefan zbortek
Nádherná prácička.Klobouk dolů.Tak at slouží.. -i -i

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: pon čer 21, 2010 23:26
od koniQ
kamo tak ty si sa do toho riadne pustil -i

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: úte lis 09, 2010 22:13
od calimara
Ahoj, taky se na to chystám, mám malou kompresi ve válcích. Ale chtěl jsem se zeptat, jak to funguje teď po nějaké době provozu??

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: stř lis 10, 2010 06:32
od Franta
Zatím žádné problémy, hladina oleje drží a auto je stále svižné i při provozu na LPG (zde pozoruji částečné snížení spotřeby z 10l/100km na asi 9l/100km). Mám najeto 201 200km.
Franta

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: stř lis 10, 2010 09:11
od JRD McLAREN
No co sa toho zajizdania tyka, ..
kedze si nemal vyhonovany valec, ani nejakymi tymi rucnymi pomockami,
na obnovenie pobvrchu, tak tym kruzkom bude chvilku dlksie trvat, nez si sadnu..

co sa otacok tyka, tak vysoke otacky ani tak moc nevadia, skor vysoky tlak...
teda prudke zvysenie (poterby) vykonu...
takze pynpedal zoslapovat zlahka...

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: pát lis 12, 2010 21:08
od calimara
Ahoj, mhl bys mi prosím napsat momenty pro dotažení ojnic, kliky a hlavy??
Dííííky moc -i

Re: Výměna pístních kroužků Nubira 1.6 16V

Napsal: ned lis 14, 2010 21:16
od palikx
uz si to nepamatuju
ale ted sem koukal do manualu
ale ojnice 25 nm a 30 + 15stupnu
hlavni 50nm a 45 + 15 stupnu
hlava je 25nm a 3 krat 60 stupnu.(obvykle mi vychazi na cca 90 nm)