Stránka 1 z 2
Výmena tesnenia pod hlavou valcov
Napsal: ned říj 03, 2004 16:45
od Dano
Dobry den, chcel by som sa opytat na skusenosti s vymenou tesnenia pod hlavou lebo som to este nerobil. Ako som na to pozeral, tak zrejme treba odmontovat kryt rozvodoveho remena lebo ked sa da dole ozubene koleso vackoveho hriadela tak ten remen spadne a treba ho mat pod kontrolov. Zda sa mi, ze sacie potrubie by ani nemuselo ist dole, ale staci z neho poodpajat vsetky hadicky a kontakty. Ked odsrobujem hornu cast krytu remena, tak hlava so sacim potrubim by mala ist vybrat. Samozrejme, ze tomu predchadza jej odsrobovanie tej hlavy a odpojenie vyfuku. Dufam, ze PetrM mi poradi:) Pesimisticke odpovede neuznavam. Nieco konstruktivne prosim.
Napsal: ned říj 03, 2004 20:40
od petrm
No jestli si už někdy dělal těsnění pod hlavou na nějakém autě tak je to to samé stačí odpojit všechno co je tomu připojené sání a výfuk můžeš nechat na hlavě jen je těšší na manipulaci pak už jen povolíš hlavní šrouby odtrhneš a je to asi by toi chtělo vyrovnat rovinu a pak už jen očistíš , dáš nové těsnění a utáhneš na předepsaný moment jestli je to jednovačka tak je ještě potřeba očistit a namazat nějakým tekutým těsněním na bázi hermetiku tu těsnící plochu mezi hlavou a nástavcem vačky hlavně ji nepoškoď jinak už bys to neutěsnil pozor aby ti nepopadali vahadla při nasazování
přeju hodně štěstí jo a samozřejmě si musíš nastavit rozvody než to rozebereš
Napsal: ned říj 03, 2004 20:50
od Dano
Takze rozvody nastavim podla znaciek, zvlecem remen a mozem pokracovat ze? Ventily s pruzinami to sa rozsypat nemoze a tie vahadla tie si ako myslel, ze povypadavaju? Na ten nadstavec vaciek dam ziaruvzdorny tmel. Inac mam 8V. Vies z pamati utahovaci moment srobov? Povedal si, ze nemusim ani vyfuk davat dole. To by som ale moc placu nemal.
Napsal: ned říj 03, 2004 21:08
od petrm
rozvody jak píšeš ale potrubí se vážně nemusí sundavat jen je pak potřeba většinou dva lidi aby to vyndali ven z auta moment by měl být 25N.m od středu a pak postupně 3x60 stupňů a pak ještě o 10 stupňů pak už se hlava nepřetahuje ani po ujetí nějakých kilometrů . Ten tmel ale nesmí být takový ten co se z něj stane guma mohla by se ti pak dostat do sacího koše a postupně snížit kvalitu mazání a nakonec způsobit i zadření proto píšu na bázi hermetiku to byla taková hustší kapalina co nikdy vlastně neztvrdla . Ty vahadla sem měl na mysli to že když sundáš ten nástavec co v něm je hlava tak sou tam jen tak položený takže je lepší si je sundat a vyrovnat někde na stole aby si je pak vrátil na přesně stejný místo jako si je sundal
Napsal: ned říj 03, 2004 21:28
od Dano
Dakujem za rady. Hlavne aby to nebola prasknuta hlava, ale to snad nie. Ked nedam vyfukove potrubie dole, tak sa ta hlava vlastne iba podvihne o par centimetrov nie? Len co povoli vyfuk. Budem tam mat plac akurat aby som tam strcil to tesnenie.
Napsal: ned říj 03, 2004 21:34
od petrm
No tak výfuk snad přece povolíš od potrubí nééé
Napsal: ned říj 03, 2004 21:37
od Dano
aj ma no napadlo, ale bez jamy budem muset zavolat trpaslikov. Lenze ti maju len kybliky a krompaciky. Mohol by som improvizovat a dotiahnut hlavu bez momentoveho utahovaku?
Napsal: ned říj 03, 2004 21:42
od petrm
Tak na povolení výfuku si lehneš pod nárazník a pomocí dluhého a krátkého nástavce na golu to povolíš
. No teoreticky se ta hlava neutahuje na moment ale na stupně takže teoreticky né je tam jen to první dotažení aby si ta hlavy sedla hezky rovně na to těsnění takže když ho utáhneš na cit stejně tak to bude dobrý ale chce to trochu skušeností
Napsal: stř říj 06, 2004 20:46
od Dano
Vsetko som zmontoval ako som mal, len ked som auto nastartoval tak islo asi tak ako keby si otocil o 180 stupnov rozdelovac. Na jeden valec alebo co. Jeden mechanik mi povedal, ze ci nezostali viset niektore ventily, ze sa nenastelovali zdvihatka. Tak som dal sviecky na 1 zavit len aby posobili ako stupel, pretacal som rucne motor a pocuval ci fuci tlak okolo sviecok. Zistil som, ze kompresiu ma len 1 a 4 valec. Co mam urobit aby to zacalo ist normalne? Rucne to pretacat do nemoty az sa olej pretlaci cez zdvihatka? Ono to len zarachoti a skape. Potom som ho este rucne nejaky cas tocil s racnou a ked som ho nastartoval zas, tak uz bezal a neskapal. ale tiez nepravidelne. Neviem ten rachot optimalne posudit, lebo som si vsimol, ze mi odhnil stredny tlmic a padol na zem. Tak to vyfukuje rovno z katalizatora. Ked kupim strednu cast vyfuku a este nepojde dobre, tak mam ho turovat aby sa to spravilo alebo co?
Napsal: stř říj 06, 2004 20:57
od Radoslav Hološka
Ty kokso Dano,ty si frajer,ja by som si to v takom pripade asi hodil. Niezeby som sa bal robit si veci na aute sam,ale toto
Napsal: stř říj 06, 2004 21:13
od PetrCBR
Dano píše:Vsetko som zmontoval ako som mal, len ked som auto nastartoval tak islo asi tak ako keby si otocil o 180 stupnov rozdelovac. Na jeden valec alebo co. Jeden mechanik mi povedal, ze ci nezostali viset niektore ventily, ze sa nenastelovali zdvihatka. Tak som dal sviecky na 1 zavit len aby posobili ako stupel, pretacal som rucne motor a pocuval ci fuci tlak okolo sviecok. Zistil som, ze kompresiu ma len 1 a 4 valec. Co mam urobit aby to zacalo ist normalne? Rucne to pretacat do nemoty az sa olej pretlaci cez zdvihatka? Ono to len zarachoti a skape. Potom som ho este rucne nejaky cas tocil s racnou a ked som ho nastartoval zas, tak uz bezal a neskapal. ale tiez nepravidelne. Neviem ten rachot optimalne posudit, lebo som si vsimol, ze mi odhnil stredny tlmic a padol na zem. Tak to vyfukuje rovno z katalizatora. Ked kupim strednu cast vyfuku a este nepojde dobre, tak mam ho turovat aby sa to spravilo alebo co?
Tak nejak mi to pripomina, jak se v TV pred nejakou dobou clovek divil, ze si zaridil inet bankovnictvi a zmizeli mu z uctu penize. Vysvetleni : o pocitacich vi jen to, jak ho zapnout a nechce utracet penize za nekoho, kdo tomu rozumi a poradi mu co a jak.
To je to nase setrilstvi. Chceme usetrit na vsem moznem a nakonec na tom par jedincu prodela.
Neber to nejak osobne, ale ikdyz motorum trochu rozumim, tak bych se do takovych oprav pustil jen u stare S105, ale rozhodne ne u auta za hodne desitek (nebo stovek) tisic.
Ale aby to nebyl uplne OT ... asi bych zkusil vyhodit svicky a pres jine nastartovane auto a kabely tocit s motorem .... ne ale moc dlouho v kuse, abys nespalil starter.
Nebo je jeste moznost se nechat tahnout, ale to bych neriskoval.
Napsal: čtv říj 07, 2004 19:42
od Dano
Nexia uz funguje. S novym vyfukom to ma uz normalny zvuk a zdvihatka sa usadili. Stacilo trochu pridat plyn a bolo. Horsie, ze z vyfuku isiel rovnaky straslivy dym ako pred vymenou tesnenia. Blbe na tom bolo, ze na starom hlavovom tesneni nebola evidentne viditelna zavada, takze vsetko ukazovalo na prasknutu hlavu. Po takej strasnej robote ma clovek naozaj chut obesit sa. Hlavne ked som si predstavil zase na 6 do roboty na bicykli a to hlasia dast. Chyba bola nasledovna. Stacilo poriadne podotahovat hlavu podla ruky. Hlavna vec, ze som mal pozicany dvatsattisicovy momentovy kluc. Vsetko je len posrana teoria. Niektore sroby boli totalne utiahnute, niektore isli otocit o dalsiu otacku. Momentovy kluc zaciti odpor a uz aj preklzuje. Pri tom to moze poriadne skreslovat. Hlavne u 25 Nm, co je smiesny krutiaci moment v porovnani s dieslovym motorom, kde sa utahuje okolo 150. Staci spina v zavite a uz je to skreslene. Mna v servise v zivote nikto neuvidi. Ziskane skusenosti su pre mna vzacne. Do servisu pojdem len nastavit riadiacu jednotku a nech skontroluju predzapal. Potom uz len vypustim docasny olej a dam tam novy.
Napsal: čtv říj 07, 2004 20:16
od Radoslav Hološka
Je to tak. Mne z vyfuku pred casom isiel husty smradlavy dym - podozrenie na tesnenie pod hlavou. V servise vymenili,nastavili a o tyzden to iste.
Nakoniec zistili,ze je prasknuta hlava. Znova ta ista robota,plus zvaranie hlavy. Uz som tu o tom pisal. Ale nehnevam sa na servis,dali mi kvoli tomu zlavu a ocividne si chybu priznali. Mali hned hlavu skontrolovat,natlakovat a usetrili by si roboru a nervy. A ja peniaze.
Napsal: čtv říj 07, 2004 20:16
od Radoslav Hološka
Je to tak. Mne z vyfuku pred casom isiel husty smradlavy dym - podozrenie na tesnenie pod hlavou. V servise vymenili,nastavili a o tyzden to iste.
Nakoniec zistili,ze je prasknuta hlava. Znova ta ista robota,plus zvaranie hlavy. Uz som tu o tom pisal. Ale nehnevam sa na servis,dali mi kvoli tomu zlavu a ocividne si chybu priznali. Mali hned hlavu skontrolovat,natlakovat a usetrili by si robotu a nervy. A ja peniaze.
Napsal: čtv říj 07, 2004 22:31
od petrm
No koukám jestli si dotáhl hlavu na 25 Nm a pak ji startoval tak to se nedivím že to neběželo já sem ti psal že ji máš utáhnout takhle
moment by měl být 25N.m od středu a pak postupně 3x60 stupňů a pak ještě o 10 stupňů pak už se hlava nepřetahuje ani po ujetí nějakých kilometrů .
celkový moment utažení je ve výsledku asi 80 Nm . Motor u nexie je po sundání hlavy dost těžké někdy natočit stratí se olej z nadzviháků a je pak potřeba točit motorem tak dlouho dokud se nechytnou všechny když auto nastartuje běží jak traktor na jeden až dva válce pak ho necháme chvíli běžet a držíme vyšší otáčky vypnem a pak za chvíli zase dokud auto neběží dobře