Stránka 1 z 2
ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: čtv kvě 13, 2010 09:53
od maracz
Máte zde někdo ponětí jak (odkud-kam) mají být zapojené hadičky podtlakového ovládání motoru 1.6i 16V 78Kw?
Případně nějaký odkaz kde by se to dalo dohledat. Díky.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: stř kvě 19, 2010 21:17
od automat
Já jsem zakoupil nubiru 1.6 78 kW. Motor nechtěl vůbec jet, zejména na nižších otáčkách a žral jako kyselina. Předběžně se na motor podíval Mr. Palikx a zjistil, že nějaký šikovný serviceman hadičky podtlaku přeházel a aby toho nebylo dost, upevňovací kolénka jsou zpuchřelá a přisávají vzduch. Už po prvím přehození motor začal jet skoro normálně a spotřeba se skoro srovnala. Jakmile seženu nějakou dokumentaci (mám v plánu si nechat poslat polskou verzi Jak na to - nubira, která už vyšla), tak se podělím o info. Zatím hodně štěstí...
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: stř kvě 19, 2010 21:56
od palikx
no
z katalogu dilu se to da docela slusne najit.mozna si s tim dam jednou tu praci a nejak to zkusim vymyslet a namalovat pripadne nejak zkloubit aby to bylo srozumitelne
ale nastesti to neni tak slozite je jich tam jen par.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: čtv kvě 20, 2010 09:29
od Richard
Ta knížka o Nubiře v poštině tu na foru je k dispozici sám jsem ji sem dával, myslím je někde u manuálů, nebo se mrkni na
www.nubira.wz.cz
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: pon lis 22, 2010 19:24
od calimara
Ahoj, dělal jsem GO motoru a při opětovném složení jsem narazil na problém zapojení podtlaků. Stáhnul jsem už všechny možné manuály a návody, ale nikde to není popsané ani nakreslené. Auto mi na volnoběh jede jakoby na tři válce a má velkou spotřebu. Zároveň v motorovém prostoru slyším takové syčení, jako by někde netěsnil některý z těch podtlaků. Díky moc za rady.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: pon lis 22, 2010 20:52
od Vraaaana
Já bych spíš poprosil někoho zde o znovu uložení polské knihy jak na to, já jí třeba měl, ale kiksnul mi notas a bylo po srandě...
Jinak jsem někde stáhnul "GM Daewoo EPC". Je to kompletní katalog dílů na vozidla Daewoo a Chevrolet(Matiz, Lanos, Kalos, Nubira, Leganza, Tacuma, Evanda, Spark, Aveo, Lacceti) Tak kdyby někdo měl zájem, má to okolo 500 mega, tak to můžu někde uploadnout
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: pon lis 22, 2010 22:35
od Vlasta
Po srandě není. Jen trošku hledat.
Návod PLR je to pořád na svém místě a odkazy jsou funkční.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: úte lis 23, 2010 10:06
od calimara
prosím pošlete mi někdo popis jak ty podtlaky zapojit
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: úte lis 23, 2010 20:38
od ppp
Podla mna nie je dobre zapajat nieco podla navodu: ruzovy sem, cervena tam, bez znalosti preco a co to robi. Inak je to cesta do pekla.
Hadicky podtlaku je vcelku lahke zapojit. Treba si uvedomit, ze vsetky idu z toho isteho podlaku, za klapkou. To, ci z pravej alebo lavej strany motora, nehra ziadnu ulohu. Prava a lava strana sania je dolezita len kvoli tomu, aby hadicky vystacili a aby sa zbytocne nekrizovali. Takze k podtlaku treba vlastne pripojit tieto 4 veci. Ak si niekto na nieco este spomenie moze doplnit:
1. ovladanie ventilacie. Hadicka iduca od nejakeho zasobnika podtlaku. Ak najdes zasobnik podtlaku, ktory hadicku ma este na sebe tak presne umiestnenie zavisi od jej dlzky, proste kam vyda a aka je hruba.
2. odsavanie par beniznu z nadrze z nadobky s aktivnym uhlim. Tuto hadicku treba strcit do eketroventilu, ktory je predpokladam niekde na motore, asi na zadnom plechu, ktory sa tvari ze vystuzuje sanie, aj ked mozno je niekde inde, pretoze prave tento ventil na motore skutocne nemusi byt ale moze. K tomuto ventilu idu dva kabliky, podla schemy by mali byt ruzovy (od F12) a tmavozeleny s bielym pasikom iduci k RJ (pin A13)
3. otvaranie egr. Hadicku od egr treba zapojit na elektroventil, ktory ma mat podla schemy napajanie ruzovym a sivym kablikom.
4. preklapanie sania. Hadicku treba zapojit k ventilu s ruzovym a bielym s ciernym pasikom kablikmi.
Toto je teoria, v praxi som tusim videl len dva ventily na tom plechu pod sanim kde je treti netusim. A zasobnik podtlaku pre klimatizaciu tiez netusim, ale vlastne tusim, myslim, ze je pri alebo na dekli pod ktorym sa skryva filter klimatizacie. A MAP napojit rovno na sanie podla dlzky hadicky, ktora je na MAPe ak u znie je tak podla toho aka vystane a podla priemeru. Nejake hadicky su tusim hrubsie.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: úte lis 23, 2010 20:46
od ppp
A v morawskom zapojenie hadiciek nenajdete.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: úte lis 23, 2010 20:53
od Vlasta
Já taky nepsal, že ho tam najde. To bylo pro Vraaaana.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: úte lis 23, 2010 20:59
od ppp
Ved to ani nebolo pre teba
ale pre tych nestastnikov, ktori dufaju ze to tam najdu.
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: úte lis 23, 2010 21:44
od Vraaaana
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: úte lis 23, 2010 23:20
od Vlasta
já zas myslel, že to hledáš kvůli něčemu jinému.
není nad pořádnou komunikaci.
V katalogu to vidět není?
Re: ZAPOJENÍ PODTLAKŮ MOTORU / Schéma
Napsal: stř lis 24, 2010 18:22
od calimara
2 PPP. Veliké díky!!!!
O víkendu zvednu auto a mrknu na to co tam mám špatně