Jak na diagnostiku
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Jak na diagnostiku
Vidím že má már nešťastníků zájem proniknout do tajů diagnostiky řídících jednotek vozů Daewoo a tak jsem se přinutil že do problematiky vnesu trochu světla. Experimentoval jsem pouze z Nubirou a Leganzou, ale zřejmě se informace budou týkat i jiných modelů. V těchto vozidlech je až do roku 2000-2001 diagnostika ALDL GM 8192 a diagnostický konektor má 2x6 pinů. Není tedy kompatibilní s OBD2 a nelze tudíž využívat čtečku postavenou na obvodě ELM. V pozdějších modelech už je standardní OBD2 konektor 2X8 pinů a komunikace probíhá dle normy SAE J1850-10.4. V tomto případě je nutné použít čtečku postavenou na obvodě ELM322. V případě GM 8192 stačí pouze využít notoricky známých zapojení s obvodem MAX 232, TL061, nebo tranzistory a za pomoci notebooku nebo palmu začít směle komunikovat s řídící jednotkou. Převodník tedy stojí pár korun a freeware a shareware programů je také dost. Pokud je vozidlo vybaveno OBD2, pak je nejlepší pozvat na pomoc obvod ELM322 a zbytek je pak ještě jednodušší než v prvním případě. Cena obvodu je ale celkem vysoká, konektor taky nepatří k nejlevnějším a nemají ho na každém rohu. U ALDL skutečně funguje propojení zdířek A-B, u OBD2 samozřejmě ne. Ještě malá perlička na závěr. V anglickém servisním manuálu vesele tvrdí že OBD2 je už v autech z roku 1998, na což jsem jim vesele skočil a když jsem se s kulišáckým úsměvem vrhl na svojí Leganzu z roku 1999 s OBD2 čtečkou (za součástky jsem dal tisícovku) tak jsem zjistil že se na ní můžu leda oběsit, protože jí ani při použití pravidla „když to nejde silou, takt to určitě půjde větší silou“ nemám šanci připojit na naprosto rozdílný konektor… Pokud by snad někdo stál o bližší informace nebo potřeboval poradit se stavbou čtečky, může napsat, určitě se mu dostane mé nevrlé odpovědi:-)
- Reklama
Dík za fundovanou zprávu. co takhle tobě notoricky známé věci hodit třeba do fotogalerie nebo někam na web s odkazem? Ať si ti statečnější můžou se svou jednotkou popovídat . (a Petrm bude mít plno práce dát to zase do hromady ) . Nemáš někde schéma elektriky na Nubiru I ? Nebo nenarazil jsi na ni někde na netu?
Dík za všechny
Dík za všechny
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Myslím že by to byla zbytečná práce, stačí když se podíváš třeba na http://pweb.de.uu.net/pr-meyer.h/aldl.htm , tahle čtečka je řekl bych klasika a je naprosto bezpečná. Odpor mezi A a B Nubira taky nepotřebuje, takže pouze ubastlíš připojíš a jede to… Zapojení vývodů ALDL najdeš tady http://www.euronet.nl/users/fo_elmo/techno.htm No a na první pokus použij třeba tenhle program http://www.efilive.com/scan_4.html , jen si stáhni soubor nastavení pro Daewoo http://www.efilive.com/scan_4_vehicles.html . Myslím že by to mohlo pro začátek stačit. Schéma a servisní manuál mám pro Leganzu, Nubiru a Lanos r.v. 1998 až 2001. Pro novější modely mám jen to co jsem potřeboval když jsem stavěl palubní počítač. Zdarma jsem na webu nic komplexního nenašel, ale jestli tě zajímá něco konkrétního, můžu ti poslat schéma v pdf.Richard píše:Dík za fundovanou zprávu. co takhle tobě notoricky známé věci hodit třeba do fotogalerie nebo někam na web s odkazem? Ať si ti statečnější můžou se svou jednotkou popovídat . (a Petrm bude mít plno práce dát to zase do hromady ) . Nemáš někde schéma elektriky na Nubiru I ? Nebo nenarazil jsi na ni někde na netu?
Dík za všechny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Paráda. Tak rok dozadu jsem o problematice ALDL a EOBD prostudaoval na netu kde co (chtěl jsem si zbudovat Palm based palubní počítač, nakonec mám palubák připojený ne přes diagnostiku). Půlku už jsem toho zapoměl, ale tohle by mohlo fachat i na Matizovi. Do roku 2001 měl taky ALDL. Od té doby už má EOBD.
Máš s tím větší zkušenosti, takže by mě zajímalo, jestli bude fachat třeba ten EFIlive bez definice pro Matize?
Máš zkušenost s nějakým ALDL SW pro PalmOS? Z toho, co jsem natahal loni je všecko pro EOBD .
Máš s tím větší zkušenosti, takže by mě zajímalo, jestli bude fachat třeba ten EFIlive bez definice pro Matize?
Máš zkušenost s nějakým ALDL SW pro PalmOS? Z toho, co jsem natahal loni je všecko pro EOBD .
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Jak se to vezme, určitě žádný program nedokáže vzít do ruky hever a vyměnit prasklou pneumatiku, ale je s ním možné například mazat a číst DTC (informace o chybách), zjišťovat závady na elektronice vozidla, sledovat stav jednotlivých čidel a tyto stavy zaznamenávat a navíc je možné i zkušebně měnit většinu elektronikou řízených parametrů vozidla. Nastavení přetrvává pouze když je makro programu spuštěno a tak nehrozí trvalé poškození vozidla. Dá se ovšem výborně využít k testovacím účelům. Existují programy které z času, váhy vozidla, převodového poměru a rozměrů kol dokáží spočítat výkon vozidla. Zkrátka, programy pro diagnostiku toho nabízí mnohdy víc než jednoúčelová profesionální čtečka a umožňují zkušeným uživatelům experimentovat s čím se jim zachce… Začátečníkům zase poslouží jako základ pro seznámení s elektronikou vozidla. Bohužel je už pryč doba kdy člověku k opravě auta stačilo velké kladivo a sada klíčů… Trvalé měnění parametrů vozidla je možné, ale tady naštěstí pouhá čtečka nepomůže, kdyby to šlo, bylo by v servisech narváno k prasknutí. Jestli je vám to málo, pak je mi líto, ale pracovat rukama nebo sám odvézt opilého majitele asi nikdy žádný program nedokáže (i když člověk nikdy neví... )petrm píše:No tak jelikož mi přijde že tu chvíli mluvíte Japonsky tak toho asi moc dohromady dávat nemůžu jelikož těmhle věcem vůbec nerozumím ale tím že přečtete jednotku to podle mě končí protože s programem stejně nejde nic dělat jestli se mýlím tak bych se velmi rád přiučil
Bohužel jsem v Matizovi nikdy ani neseděl, ale jestli má ALDL konektor, pak bude určitě možné EFIlive použít. Problém je, že pokud chceš program spustit, musíš vždy napřed načíst definici vozidla, protože na prázdno by samozřejmě běžel zbytečně. Nevím jestli nebude alespoň částečně fungovat s definicí Nubiry, ale za zkoušku nic nedáš a destrukce při snaze nic nezkratovat taky nehrozí. ALDL a Palm… no upřímně řečeno, několik programů mám, ale netroufám si žádný doporučit, protože jejich funkce je maximálně 10% a hromada problémů navrch… U OBD2 je to něco jiného a například Scan Test http://www.geocities.com/a_ser_files/ je vysoce použitelný. Další problém je, že navíc můj Palm nemá sériový port a převodník z USB na RS 232 mi díky prapodivné rychlosti 8192 baudů odmítá spolupracovat, takže raději používám notebook. Jaký máš u palubního počítače display? Já jsem použil relativně drahý komerční LCD a při nízkých teplotách na něm není nic vidět, tekže musím čekat až se vnitřek trochu ohřeje. Mám sice i verzi s klasickým LED displejem, ale ta mi připadá dost neprofesionální. Neřešil jsi náhodou tenhle problém?Ondras píše:Paráda. Tak rok dozadu jsem o problematice ALDL a EOBD prostudaoval na netu kde co (chtěl jsem si zbudovat Palm based palubní počítač, nakonec mám palubák připojený ne přes diagnostiku). Půlku už jsem toho zapoměl, ale tohle by mohlo fachat i na Matizovi. Do roku 2001 měl taky ALDL. Od té doby už má EOBD.
Máš s tím větší zkušenosti, takže by mě zajímalo, jestli bude fachat třeba ten EFIlive bez definice pro Matize?
Máš zkušenost s nějakým ALDL SW pro PalmOS? Z toho, co jsem natahal loni je všecko pro EOBD .
Včera jsem se mrkl na ty odkazy, které jsi uvedl. Vše už mám staženo, ale ten efilive jsem zatím nestahoval, protože je tam uvedena pouze verze pro Nubiru 1,6. Nevím jestli jsi použit tuto verzi programu i pro Leganzu a jak by fungovala. To spíš hlavně pro ostatní uživatele. Asi se do řídící jednotky nebudu až tak hrabat, bůh ví co by na mě auto vykecalo ale něco málo o tom vědět není na škodu.
Dík
Dík
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Mám LCD display. V nabídce výrobce je i verze s 2 řádkovým alfanumerickým LCD displayem, ale je větší a dražší. LCD mi neprofesionální nepříjde. Viz zde:TonB píše:Jaký máš u palubního počítače display? Já jsem použil relativně drahý komerční LCD a při nízkých teplotách na něm není nic vidět, tekže musím čekat až se vnitřek trochu ohřeje. Mám sice i verzi s klasickým LED displejem, ale ta mi připadá dost neprofesionální. Neřešil jsi náhodou tenhle problém?
http://matiz.uragan.cz/kel.php
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Hmm, tvůj web vypadá super, jen je tam na můj vkus moc málo krve a sexu Ale jinak podle toho co jsem viděl na obrázcích usuzuji že máš LED display a ne LCD, ale vypadá to docela dobře... Kde jsi to počítadlo koupil? Byl jsi pro něj v Polsku, nebo se prodává i někde u nás a za kolik?Mám LCD display. V nabídce výrobce je i verze s 2 řádkovým alfanumerickým LCD displayem, ale je větší a dražší. LCD mi neprofesionální nepříjde. Viz zde:
http://matiz.uragan.cz/kel.php
Nemusíš se bát, to že se k tomu nešťastnému vozidlu chováš jako vepř domácí ti bohužel žádná elektronika nevyčte a musel bys to sám vydedukovat Verze pro Nubiru 1,6 v základu funguje i pro Leganzu, jen některé údaje pro nastavování motoru je třeba upravit, jinak auto při pokusu o nastavení parametrů nádherně skomře Diagnostika ale funguje bez problémů a tak i bez změny nastavení je tahle verze funkční na minimálně 80%.Richard píše:Včera jsem se mrkl na ty odkazy, které jsi uvedl. Vše už mám staženo, ale ten efilive jsem zatím nestahoval, protože je tam uvedena pouze verze pro Nubiru 1,6. Nevím jestli jsi použit tuto verzi programu i pro Leganzu a jak by fungovala. To spíš hlavně pro ostatní uživatele. Asi se do řídící jednotky nebudu až tak hrabat, bůh ví co by na mě auto vykecalo ale něco málo o tom vědět není na škodu.
Dík
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, že LED. Ruce byly rychlejší než hlava . Byl jsem pro něj v Polsku v Opole (asi 100km z Ostravy). Cena cca 2800 Kč.TonB píše:....usuzuji že máš LED display a ne LCD ... Kde jsi to počítadlo koupil?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ahoj, v práci jsme kdysi řešili návrh zařízení s LCD displejem do automobilu a u komerčních LCD tento problém nastává běžně. Mají malý rozsah pracovních teplot jak do mínusu tak do plusu. My měli opačný problém, na palubce v létě lze naměřit 60 stupňů i víc a tohle klasické dispeje nevidejchaj, rozhodí se kontrast a není nic vidět. Nakonec jsme to vzdali, použitelné LCD by celé zařízení příliš prodražilo. Takže musel bys najít typ displeje který má pracovní rozsah alespoň mezi -30 do +70, no a cenu si ani nedokážu představit.TonB píše:Já jsem použil relativně drahý komerční LCD a při nízkých teplotách na něm není nic vidět, tekže musím čekat až se vnitřek trochu ohřeje. Mám sice i verzi s klasickým LED displejem, ale ta mi připadá dost neprofesionální. Neřešil jsi náhodou tenhle problém?
DAEWOO Nubira 1.6 SX
Bohužel máš pravdu, display v industrial provedení je celkem nehorázně drahá záležitost a navíc je u LCD problém s úhlem ve kterém je na něm něco vidět (většinou bohužel odspoda), ale zase se dají vytvářet vlastní znaky a není pak problém s určením co vlastně teď ten zatracený udělátor zrovna ukazuje. Já tedy LCD používám i nadále, ovšem už vím co od něj můžu čekat. Problém s vysokou teplotou se podle zkoušek v klimakomoře začíná u mojeho verku objevovat až kolem 80 stupňů, takže to zase tolik nevadí a v praxi jsem se s ním nesetkal, ale jak je kolem 0, tak je konec. Sice všechno funguje, protože Atmel je PI a dohromady není skoro nic jiného potřeba, ale vidět to člověk může až po rozmrazení.Karel píše:
Takže musel bys najít typ displeje který má pracovní rozsah alespoň mezi -30 do +70, no a cenu si ani nedokážu představit.