Stránka 1 z 2
Klepání volantu
Napsal: čtv zář 30, 2004 09:15
od lanosek
zdravim vsechny, mam lanose uz pul roku a pri brzdeni okolo 70-90 (nekdy) a v rychlostech nad 100(na dalnici porad) se mi pri brzdeni klepe volant (pri 120ce to sou desny pecky). Nedavno sem byl v servisu, kde menili cepy v predu a serizovali geometriri (prej byla pekne rozhozena, podle nich za to klepani mohly predni kola - rozbihavost a ty cepy a ze geometrie se snadno rozhodi...). A chvili to nedelalo. Kdyz sem prejel par der tak to dela zase
Nekdo rikal ze taky muzou bejt nerovnomerne sjety kotouce, nebo sla do haje geometrie
Nevite nekdo co s tim ????
P.S. jeden ze servisaku mi pred 3 mesicema rek ze je to normalini
Napsal: čtv zář 30, 2004 09:17
od PavelZ
Taky sem to zazil, nastesti jeste v zaruce. Postup byl, vymena kotoucu, nic, dalsi vymena, zase nic, pak stazeni kotoucu na soustruhu a zaroven vymena desticek a od te doby pohoda.
Klepání volantu
Napsal: čtv zář 30, 2004 09:29
od Richard
Pokud se ti klepe volant jen při brždění a při normální jízdě zůstává v klidu ve všech rychlostech, asi bych začal kotoučema (vyměnit, přebrousit, přetočit i zadní bubny!) měl jsem podobný problém s Mitsubishi kotouče a bubny jsem nechal přebrousit a fakt perfektní (bohužel když jsem je pak mohl důkladně vyzkoušet tak se mi do cesty připletla tramvaj a mičák dojezdil).
Cítíš vibrace při brždění taky v pedálu? Pokud ano asi to budou kotouče nebo zadní bubny! Pak bych zkouknul pneumatiky (boule, vlnky od blbejch tlumičů atd.) Pak vůle v nápravě. Ale ne všechno najednou, jinak nevíš co bylo půvdní příčinou.
Napsal: čtv zář 30, 2004 09:36
od PavelZ
Ja bych prubnul ty kotouce, podle vicera znamych je to docela "nemoc" Lanosu, ale, jak sem psal, podle mych zkusenosti, je treba zaroven vymenit desticky, asi se od tech divnejch kotoucu zmrvej a pak nasledne pokazej ten uz opravenej kotouc.
klepání volantu
Napsal: čtv zář 30, 2004 09:43
od Richard
No jasně na to jsem zapoměl, když budeš měnit, brousit, přetáčet kotouče a bubny vyměnit i destičky!!!
Napsal: čtv zář 30, 2004 11:13
od vado
Mal som presne ten isty problem. Chyba bola v prednych kotucoch. Este v ramci zaruky (asi po najazdeni 45000) ich stocili na sustruhu, vymenili brzdove platnicky a odvtedy je vsetko OK. Teraz mam 65000 a nemam tieto problemy.
Kdesi som cital (pocul v servise,...), ze material na vyrobu prednych kotucov pre lanosy bol trochu tepelne poddimenzovany a tepelne sa vystabilizuje po nejakom case brzdenia. Neprijemnym efektom je deformacia kotucov. Po istom case su uz tepelne stabilne a ked sa stiahnu na sustruhu, potom uz je to ok, dalej sa nedeformuju.
Napsal: čtv zář 30, 2004 13:01
od lanosek
asi to bude jedno z druhym.. pri jizde ve 130 se klepe a kdyz jenom lehce slapnu na brzdu, tak se začne klepat cela palubni deska ( jak kdyby se mel celej cumak rozpadnout
) Co se tyka vybraci v pedalu nic takovyho sem nezpozoroval. A kdyz trochu vic pritlacim na brzdu (na okresce, na dalnici si netroufam) tak to prestane, ale jak ji povolim a zrychlim, je to tam znova.... No hodim jim to do servisu a at se hosi snazej, od toho tam sou
A jak to je s tou geometrii ten servisak zvatlal ze by se spravne mela kontrolovat po kazdy vymlety dire, ale to bych ani nevyjel z mesta a moh bych jet zpatky... A musi to neco vydrzet, nebo ne
Napsal: čtv zář 30, 2004 13:18
od vado
lanosek píše:pri jizde ve 130 se klepe a kdyz jenom lehce slapnu na brzdu, tak se začne klepat cela palubni deska ( jak kdyby se mel celej cumak rozpadnout
) Co se tyka vybraci v pedalu nic takovyho sem nezpozoroval. A kdyz trochu vic pritlacim na brzdu (na okresce, na dalnici si netroufam) tak to prestane, ale jak ji povolim a zrychlim, je to tam znova....
Presne tak sa mi to prejavovalo. Aj s tym trasenim. Pri silnejsom zoslapnuti to malo tendenciu zmiznut. Navyse, pri prudsom brzdeni bolo pocut hluk meniaci sa v rytme otacania kolies a pri vyssich rychlostiach pri jemnom brzdeni sa volant klepal tak, ze ho bol problem udrzat. Na pedali som necitil nic, alebo len celkom slabe chvenie.Vyriesilo to osustruzenie prednych diskov.
Napsal: čtv zář 30, 2004 13:41
od lanosek
Presne tak sa mi to prejavovalo. Aj s tym trasenim. Pri silnejsom zoslapnuti to malo tendenciu zmiznut. Navyse, pri prudsom brzdeni bolo pocut hluk meniaci sa v rytme otacania kolies a pri vyssich rychlostiach pri jemnom brzdeni sa volant klepal tak, ze ho bol problem udrzat. Na pedali som necitil nic, alebo len celkom slabe chvenie.Vyriesilo to osustruzenie prednych diskov.
Snad to nebude nic horsiho... Uz sem do toho vrazil dost a ted by moh par tisic vydrzet.... A este k tomu ma zase stoupat ropa....
Napsal: pon říj 04, 2004 06:24
od šemík
Mám podobný problém. Při rychlosti 120 se to klepe. Dělají to ale jenom letní gumy Global. Zimní Debica žádný takový problémy nemá.
Napsal: pon říj 04, 2004 16:14
od Reverend
Lacnejsie a menej pracne ako sustruzenie kotucov je najprv vymena dosticiek a kontrola strmenov. Mne to stacilo.
Napsal: úte říj 05, 2004 07:48
od lanosek
Napsal: úte říj 05, 2004 20:59
od petrm
Volant by se klepat neměl samozřejmě na hrbolech jo ale na kvalitní silnici né jestli ti to dělá na jedněch gumách a na druhejch ne jsou to snad přeci jednoznačně kola buď to pneu nebo ráfky
co je na tom divného
Napsal: čtv říj 07, 2004 09:24
od lanosek
nic, akorat sem to jeste neprezouval, neni cas
Napsal: pát říj 08, 2004 21:09
od Akri
petrm píše:Volant by se klepat neměl samozřejmě na hrbolech jo ale na kvalitní silnici né jestli ti to dělá na jedněch gumách a na druhejch ne jsou to snad přeci jednoznačně kola buď to pneu nebo ráfky
co je na tom divného
Hele nemachruj, nemachruj, když mi vrzal volant, tak si byl taky s těma svejma radama v prdeli