Stránka 1 z 1

Pískání skřípání při sešlápnutí spojky.

Napsal: sob dub 03, 2010 11:04
od Claudius
Při sešlápnutí spojky se mi ozývá pískání, skřípání. Když se rozjedu a pedál úplně pustím, pískání zmizí. Když u stojícího auta šlápnu na spojku a začne pískat, po puštění pedálu v neutrálu píská dále. Když pak přidám v neutrálu plyn, chvíli zarachotí a zapíská silněji a po vteřině dvou všechny pazvuky ustanou.
- Osobně mám podezření na ložisko spojky ale nejsem si jistý. Nemůže to být od převodovky? Převodovka se jinak chová úplně normálně, nehučí, nezlobí. Jen běžné vůle v řazení.
- Ještě jsem v nějakém manuálu četl, že hluk ve spojce může způsobovat i její špatné seřízení. Seřídit určitě potřebuje. Je možné, že popsané hluky by mohlo způsobovat chybné seřízení?
- Pokud je to na výměnu ložiska spojky, určitě vyměním i lamelu a talíř. Nikde jsem se nedočetl, jak se vyndavá spojka u Matesa. Musí ven motor nebo převodovka? A nemusí ven náprava? Má s tím někdo zkušenosti? Budu vděčný za každou radu co a jak a na co si dát pozor. Výměnu si chci udělat sám, mám garáž a nářadím jsem slušně vybavený.

Re: Pískání skřípání při sešlápnutí spojky.

Napsal: stř dub 07, 2010 12:58
od Happy
Ahoj,obávám se ,že to bude ložisko.
Tady je vlákno jak jsem měnil spojku:

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=10&t=8886

Re: Pískání skřípání při sešlápnutí spojky.

Napsal: stř dub 07, 2010 20:35
od sandruš
já měla do samé..být tebou zavčas měním :-D nebo dopadneš jako já..zůstaneš stát na nejrušnější křižovatce :-D a počítej za práci 2000,- Umě rozletěné ložisko poškodilo aji přítlačný talíř

Re: Pískání skřípání při sešlápnutí spojky.

Napsal: stř dub 07, 2010 21:22
od Serpico
...to Claudius nevím jestli máš daleko do Prahy, tady je " doctor " palikx a víc netřeba dodávat...

Re: Pískání skřípání při sešlápnutí spojky.

Napsal: pát dub 09, 2010 23:38
od palikx
je to lozisko
pri takove akci vymen celou spojku tedy pritlacak lozisko i lamelu.stejne je to ve uz jete a o zivotnosti se da jen pochybovat.
matiz v podstate napravu nema a nemusi se tedy nic moc vyndavat jen spodni vzpera stabilizatoru na leve strane
na zemi je to temer nadlidsky vykon a nedovedu si to predstavit.-valet se nekde pod autem a vytahovat si nad hlavou 35 kilo tezkou vec to opravdu neni sranda.stejne tak pri davani zpet no strasny.zazil jsem to parkrat a je to hrozny.
u matize je vyndat prevodovku na heveru otazka asi 45 minut a montaz cca hodinu a neco.za praci tak kolem 1000-ode me
jinak bezne 2-2,5 tis.to chapu ze si to chces udelat sam.
neni na tom nic hrozneho jen pri montazi se nesmi skripnout hadice a elektrika .