baterie

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
matýsek
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 21, 2010 21:27

baterie

Příspěvek od matýsek »

Už mi asi dosluhuje baterie v matýskoj na chvilku zapomenu zhasnout světla a je po ní mám tam ještě originál od r. 2000 35amp. dá se koupit i silnější? a aby se mi vešla do držáku? poraďte prosím děkuji
Reklama
 

Jarda.
Příspěvky: 129
Registrován: pon črc 17, 2006 08:42
Bydliště: Loštice

Re: baterie

Příspěvek od Jarda. »

Ahoj.
Originál se dá nahradit bezúdržbovou VARTOU 12V/40Ah BD.
Rozměrově je stejná, cena se pohybuje kolem 1500Kč, cena originálu je o nějakou korunu větší.
Silnější tam rozměrově nenacpeš.
Jarda-Loštice
Uživatelský avatar
PeterF
Příspěvky: 277
Registrován: úte bře 16, 2010 07:59

Re: baterie

Příspěvek od PeterF »

Ahoj pracujem v jednom velkoobchode a na matiza mi dava BOSCH S4 40Ah 330A co je myslim silnejsie a rozmerovo zhodne s originalom :D
Cena u nas na pulte bez DPH 58,81EUR.
Verim ze sa da zohnat aj lacnejsie ak ti to pomoze objednavacie cislo BOSCH je 0092S40180.
CHEVY SPARK 1,2LT biely
Uživatelský avatar
PETO
Příspěvky: 1170
Registrován: ned pro 30, 2007 17:53
Bydliště: POPRAD

Re: baterie

Příspěvek od PETO »

Ahojte , všetci len jedna poznamka ked kupujete bateriu dajte pozor kde má a akú polaritu má nová batéria . -i
Daewoo Matiz SE,r.v.2001 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 8V Direct,r.v.2008 -> ex
Daewoo Tico SX,r.v.1996 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 16V,r.v.2011,edícia 100 -> ex
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: baterie

Příspěvek od alvin »

Nuž,čo sa mne dnes stalo :P
šiel som dať prezuť môjho šunkovca ne letné. aby som bol prvý prišiel som skôr,postavím sa rovnol,opproti báne,sedím vo vnútri ,počúvam rádio,zrazu z ničoho nič prestane hrať,odišiel zvuk,tak som preladil na iný kanál,ale tam to isté,zrazu zhasol aj displej:tak otočím kľúčikom,aby som naštartoval,ale nič,ani ceknutie.,Ako mám vo zvyku,idem od najmenšieho zla,po najväčšie,kontrolujem poistky,ale spod skrinky počujem akési škrčanie. Tak som rychlo odpojil baterku,zavolal otcovi,aby ma prišiel odtiahnuť do servisu.
trošku dostala zabrať spojka ne jeho Hyundaii :( :( Tam,ale dotiahli sme do nitrianskeho Daewroletu.
Tam mi tipovali na rychlu smrť baterky. Nuž hej,ale musel byť najaký skrat,tipoval som na odídené nejaké relé,či orech pod spínacou skrinkou,ako sa stalo Vazounovi.
Záhadu rozriešilo až po nepojení na štartovací zddroj,keď sa rozsvietili svetlá. vtedy vo mne hrklo,že som asi zabudol ,ako sem dnu zažaté svetlá.
Takže Šunkovec ostal s čistým štítom,ten pocit,že ba niekde nechal,by bol potupný,hoci stať sa môže všeličo. Takže po dobití baterky v servise,šlape ja hodinky,nuž starý dobrý wartburg mal kontrolku,čo signalizovala rozsvietenie svetiel.
pri tej príležitosti mi už otestovali celú elektrickú sústavu a vymenili popraskaný klinový remen, celý špás ma vyšiel na 37 €.
Tkže poučenie- ak sedíme v aute ,bez toho,že by sme vystúpili,treba skontrolovať polohu vypínača svetiel :oops: :shock: :o :o :o
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: baterie

Příspěvek od Serpico »

...inu alvine, já svítím denníma a ještě mám kontrolku, kdy svítí a to mají odběr dohromady jenom 12W, kolik jenom sousedů už přijelo a odešlo a svítilo furt ( to byl u mě hlavní důvod pro denní světla )...no a abych se jenom nevytahoval, taky na mě došlo v zimě jsme jeli nakoupit ....no a startoval jsem na kabely ( dobrá věc mám je v autě furt ), dojel jsem k pumpě a už jsem zase nenastartoval a tak jsem v blízkém bauhasu koupil novou vartu a ejhle vesele jsem nastartoval na starou, no baterii jsem vyměnil potom doma a pětiletou jsem daroval sousedovi a hle není po smrti točí po dobití dvoulitrovou Hondou....

Mějte se fajn a nevybíjejte si baterie
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: baterie

Příspěvek od alvin »

Ja mám ešte origoš baterku Zn. delkor a prežila v zdraví predtý 2 vybitia, z oho jedno do mrtva,vlani tesne pred Olšovcom.
pre istotu som si opatril už vlastnú nabíjačku :D ,reku niektoré ceny sa ani nemenia, za socíka stála Mininabíjačka z produkcie Kovoplastu Nitra 530 Kčs a teraz podobná,ale už z čínskej produkcie a miesto v plechovej,už v plastovej krabici vyjde na 15 € :D ,takže ešte o čosi menej a v prepočte na platy vtedy a teraz by to bolo ešte o hodne menej :lol: :lol: :lol:
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: baterie

Příspěvek od Rado77 »

Mna nechala origo bat v stichu v PN pred Tescom.....paradox som isiel po dialnici BA-PN, a na parkovisku v PN som zabudol vypnut svetla. Cca za 35 minut som sa vratil a Matizek uz ani neskrtol. Sa mi to zdalo dost skoro, ze za 35 min mi svetla vymatia celu bateriu... Chvilu som mal podozrenie aj na altik ze nedobija, kedze som predtym isiel dialnicou......no co, zavolal som do PN servisu (ked tam este bol za kolajami), dosli, odtiahli ma - akurat tipek zabudol ze ked ma taha, tak mi nejde posilovac brzd....a vliekol ma fest rychlo dole zjazdom do zakruty, kde som musel pouzit rucnu - potom pochopil ked pocul jak to za nim pisti :) Dali novu baterku a bolo, cca 3000 na tu dobu.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: baterie

Příspěvek od alvin »

Ja mám 7 ročnú,aj v tuhom mraze chytila na brnknutie,ale nechať svetlá + Radio 10 minút a je mrtva. bolo by dobré,keby vydržala aspoň do zimy,najlepšie je na zimu kúpiť novú baterku. mne to vyľlo zakaždým tak,lebo mi prdla v zime,v lete sa to málokedy stane
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: baterie

Příspěvek od Serpico »

...jo to alvin nejlepší je kupovat novou baterku v zimě, když se točí jejich obrátka a máš trošku šanci, že nekoupíš ležák....
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Hawlinka
Příspěvky: 105
Registrován: pon led 26, 2009 21:07
Bydliště: Ostrava - Výškovice

Re: baterie

Příspěvek od Hawlinka »

Zdravím. Mi se za posledních 5 měs. už 2x (naposledy včera) stalo, že jsem normálně nastartovala, jela, nechala auto pár hodin stát a když jsem chtěla opět odjet, Matiz měl kóma. Nefungoval centrál, takže mi bylo hned jasné, že za to může baterka. Pokaždé pomohlo nastartování přes kabely - delší jízda - dobití baterky, pak vše O.K.. Světla jsem nenechala zapnuté (je tam hlásič), při startování mám všecky "spotřebiče" vypnuté. Baterka je půl roku stará (Varta). Jezdím i delší trasy, takže se stíhá dobíjet.. Nevím, čím to teda může být, nijak Máťu netýrám :? . Měli jste/máte někdo podobnou zkušenost? Napadl mě ještě alternátor, ale to by chcípalo častěji, ne?
Jarda.
Příspěvky: 129
Registrován: pon črc 17, 2006 08:42
Bydliště: Loštice

Re: baterie

Příspěvek od Jarda. »

Ahoj.
Můj názor je že to bude skrat v el. instalaci. V tomto případě bude problém zjistit místo skratu.
Jarda-Loštice
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: baterie

Příspěvek od Serpico »

...to Hawlinko změřit dobíjení běžným voltmetrem při kontrole napětí má být někde 14,2 - 14,5 V a pak odběr v klidu ( ECU, imobilizéry, alarmy a radio...), zkrat likviduje pojistky, jejich kontrola není na škodu, v různých kapitolách tady na nettu k tomuto tématu napsáno víc než hodně dostatečně...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“