Stránka 1 z 3

Palivové čerpadlo

Napsal: stř zář 29, 2004 22:20
od Jiri II
Může někdo poradit? Došel nám benzín :( . Vzhledem k jedné dřívější zkušenosti jsem se nesnažili auto nastartovat, ale raději jsme cupitali pro benoš. Ale po dolití se stejně nenastartovalo. Má otázka zní, kde může být problém? Po zapnutí zapalování čerpadlo chvíli vrčí. V nádrži je asi 15 litrů benzinu. Přesto čerpadlo nedá ani kapku. Je ještě funkční nebo je možné, že je někde něco přicpaného nebo je zavzdušněné? A jak to odvzdušnit nebo vyčistit?
Díky za rady.

Napsal: stř zář 29, 2004 22:31
od petrm
No taky sem to už slyšel že po dojití benzínu se nějak nedaří ho odvzdušnit a nastartovat záleží jestli to nenabralo nějakej bordel za dna nádrže a ten třeba ucpal filtr jinak já bych to zkusil trápit tak dlouho dokud to půjde a třeba to chytne možná zkusit fouknout proti směru benzínu do nádrže a pak skusit zase naopak natlakovat aspoň trochu nádrž a kusit starovat jinak je to na servis 8)

Napsal: čtv zář 30, 2004 09:48
od Radmont
tak predsa je to pravda. chalani ma strasili, ze mi nesmie dojst benzin v nexii lebo znicim cerpadlo :shock:

Napsal: čtv zář 30, 2004 10:07
od ]Rebro[
Minule sa mi tiez stalo, ze mi dosiel benzin. :shock: Stal som na parkovisku, nastartoval a ked som sa xcel pohnut, tak motor zdochol. Potom iba zdochynal. Tak som nalial 3L bencinu a hned nastartovalo. Dosiel na pumpu a teraz mam benzinu viac, nez zacne svietit kontrolka :?:

pal.cerpadlo

Napsal: pát říj 01, 2004 19:49
od maros
Jasne, ze tie cerpadla su haklive.(made in USA !)Po zapnuti zapalovania by malo zabzucat, ked auto nenastartuje preverime ho tak, ze na hlinikovej rampe vstrekovacov odpojime pal.hadicku(jednoducho-bez naradia)-je to ta co prichadza z lava pri pohlade spredu, kamarat zapne zapalovanie a mal by vystreknut benzin.Ak nie pod zadnym sedadlom je cerpadlo,trosku sa potrapime z odpojenim dadic, vyberieme ho, zistime ze je rozteceny plast a zhaname nove-samozrejme nie cisto nove, lebo nas z ceny trafi slak.Ale pozor cerpadla zo starsich Oplov(z jednobodovym vstrekom) davaju slaby tlak!Porucha sa velmi casto vyskytuje u Nexií z LPG kde clovek jazdi a jazdi, pricom v nadrzi nie je benzin.Záver:vzdy dotankovat!

Napsal: pát říj 01, 2004 22:55
od Bady
aj mne uz dosiel benzin, takze mozem poradit ako som to riesil :D vybral som cerpadlo vonku do nejakeho lavorika, kde som nalial benzin, aby bolo cerpadlo ponorene. Vytiahol som z neho tu ciernu hadicku a pouzil som vacsiu striekacku.. Najlepsie, ked ste dvaja. Jeden drzi kable, ktore sa napoja na baterku, aby cerpadlo islo, len ho treba mat ponorene v benzine.. Druhy zoberie striekacku, vsunie ju do otvoru, kde isla hadicka a potiahne, tym pomoze vysat vzduch z cerpadla a raz dva vystrekne benzin.. Tiez som sa natrapil asi tyzden, kym som prisielna takyto sposob.. Dam si ho patentovat 8) 8)

Napsal: sob říj 02, 2004 21:39
od Marek
Mě došel benzin když mi nefungoval palivoměr a myslel sem že je chyba jinde. Přestože sem se snažil pořád startovat, takže v nádrži nebyla už ani kapka, když sem dolil z kanystru tak po chvilce trápení motor bez problémů naskočil :oops:

Napsal: sob říj 02, 2004 23:41
od Bady
mne tiez dosiel preto benzin, lebo nefungoval palivomer, ale uz nenaskocilo cerpadlo ani po doliati..

Napsal: ned říj 03, 2004 14:24
od Radoslav Hološka
Vsetci vieme,ze palivove cerpadlo je stale mazane benzinom. Z tohoto dovodu netreba vypradznit nadrze uplne,aby cerpadlo nezhorelo. Mne sa to sice este nestalo ale predpokladam,ze ked sa to stane 1-2 krat,cerpadlo nemoze tak rychlo zhoriet a umriet. Najlepsie je hned doliat benzin,2-3 krat skusit startovat. Je tiez mozne,ze riadiaca jednotka si zapise tuto zavadu do pamate zavad a preto nejde opatovne nastartovat,mozno z bezpecnostnych dovodov. Ak to chcete risknut,odpojte na chvilu akumulator,tym sa vymazu chyby z RJ. Potom treba vyskusat nastartovat.
PetrM,mam pravdu?

Napsal: ned říj 03, 2004 20:25
od petrm
Jo s tím ježděním s málem benzínu v nádrži jo ale s tím startem né jednotce je jedno jestli si nastartoval nebo né . To že dojde ke zničení čerpadla po vyjetí benzínu je většinou způsobené tím že nasajete všechny nečistoty co v nádrži kde sou a ty pak odpálí čerpadlo i když je tam sítko tak není zase tak moc účinné :(

Napsal: pon říj 04, 2004 08:34
od ]Rebro[
Nemali byt tie necistoty v palivovom filtri? A ten fiter nie je pred cerpadlom?

Napsal: pon říj 04, 2004 11:47
od Jiri II
Tak pánové, chci vám poděkovat za všemožné úvahy, ale především Bady se trefil do černého. Mnoho tzv. automechaniků by již čerpadlo zahodili a dali nové. Ale stačí pořádně odvzdušnit, viz princip Bady.
Takže ještě jednou díky a mnoho kilometrů bez závad. 8) 8)

Napsal: pon říj 04, 2004 21:13
od Marek
]Rebro[ píše:Nemali byt tie necistoty v palivovom filtri? A ten fiter nie je pred cerpadlom?
Palivový filtr je na trubičkách který vedou od čerpadla do motoru ale teď nevim jestli vlevo nebo vpravo hned vedle prahu, ale je dobře přístupný. ;)

Napsal: pon říj 04, 2004 21:33
od ]Rebro[
Marek: filter mam vymeneny, len keby dali pred cerpadlo filter, tak by sa snad zvysila jeho zivotnost nie?

Napsal: pon říj 04, 2004 21:42
od Marek
]Rebro[ píše:Marek: filter mam vymeneny, len keby dali pred cerpadlo filter, tak by sa snad zvysila jeho zivotnost nie?
Jo petrm psal že tam je nějaký sítko ale asi na prd. Jedině pak jednou za čas vypustit zbytek benzínu v nádrži a snad ten bordel vyplave.