Stránka 1 z 2
Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: pát bře 26, 2010 12:49
od matware
Prosím o radu jak správně propojit svíčky s rozdělovačem (mám na mysli pořadí)
Když stojím před motorem tak kam zapojit na rozdělovači levý válec, kam prostřední a kam pravý válec když se koukám na rozdělovač od baterky - tedy jaká válec bude na horním levém, horním pravém a dolním kontaktu.
Moc děkuji za radu.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: pát bře 26, 2010 18:29
od Rado77
Na viecku rozdelovaca by mal/mohol byt valec c. 1 oznaceny jednickou. A vedla toho sipka (proti smeru hod. ruciciek), ako sa palec vnutri otaca. Ked najdes tu jednicku, tak ide o valec c. 1 (valec najblizsie k prevodovke, k rozdelovacu). Kedze Matizek pali 1-3-2 tak vies, ze od jednicky ides proti smeru hod. ruciciek, takze najblizsi vystup bude na valec c.3 (najblizsie rozvodom), a posledny na valec c.2 (logicky ten stredny).Ten stvrty vystup z viecka by mal byt zaslepeny.
A teoreticky - ak mas na VN kabloch napisane cisla 1, 2 a 3, tak aj podla dlzky potom vies, na kt. sviecku kt. kabel napojit. Ale u rozdelovaca plati co som napisal vyssie. Tam by na veku ta jednicka mala byt napisana.
U aut byva valec 1 ten co je nablizsie prevodovke. Ak by ti to neslo nahodou, tak prehod na svieckach tie krajne VN kable medzi sebou
Ale myslim ze aj u Matizkov bol valec c. 1 u prevodovky. Nakoniec aj vyfukove potrubie (konkretne vystup EGR) by malo ist z prveho valca, a to je prave ten u prevodovky.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: sob bře 27, 2010 06:27
od matware
Moc děkuji za radu, hledal jsem to tu ale nikde nic.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: sob bře 27, 2010 11:19
od V.Brousek
dovolil bych si Rada 77 poopravit. Pořadí válců se počítá od rozvodového řemenu u benzinových motorů, u naftových je pořadí opačné, tudíž od setrváku. Aspoň tak nás to učili v roce 1966.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: sob bře 27, 2010 14:58
od Rado77
Tak to je haluz
Napr. na 16V benzin motorch sa zvykne srobovat fixacny trn pri vymene/nastaveni rozvodov, a fixuje sa prvy valec v HU, a to prave ten u prevodovky.... Taktiez EGR ako som spominal na vyfukovom potrubi - vyvod by mal byt z prveho valca, takze opet je to ten najblizsie prevodovke podla obrazkov zvodov Matizka.... Ale ok, Matizek to moze mat ako pises Vaclav...
Takze ak to nebude startovat, staci prehodit kable 1 a 3
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: sob bře 27, 2010 22:44
od palikx
no ja nevim
ale 1 valec je vzdy u rozvodu at je to trabant nebo formule 1
vaclave zajimalo by me ktery diesel v roce 66 mel mit 1 valec u prevodovky.slysim to poprve ale teoreticky je mozne vsecko
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: sob bře 27, 2010 23:08
od V.Brousek
palikx píše:no ja nevim
ale 1 valec je vzdy u rozvodu at je to trabant nebo formule 1
vaclave zajimalo by me ktery diesel v roce 66 mel mit 1 valec u prevodovky.slysim to poprve ale teoreticky je mozne vsecko
Mates( Š706), Liaz a pod.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: sob bře 27, 2010 23:12
od palikx
ok
to je zvlastni kazdopadne si o tom zkusim neco zjistit jelikoz to odporuje uplne vsemu.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: sob bře 27, 2010 23:55
od V.Brousek
třeba tady
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: ned bře 28, 2010 09:57
od V.Brousek
palikx píše:ok
to je zvlastni kazdopadne si o tom zkusim neco zjistit jelikoz to odporuje uplne vsemu.
Pavle, netvrdím že je tomu tak i u osobních vozidel s naftovými motory, ty jsemn nedělal, pouze nákladní.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: ned bře 28, 2010 19:35
od palikx
jasne takhle je to jasny.
ja zas nastesti nemel tu cest resit tyhle sileny hruzy.
neni co resit.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: pon bře 29, 2010 10:32
od Rado77
Matware - aj nam das vediet ako si dopadol?
PalikX - nemoze byt to pocitanie valcov ovplyvnene tym ako je orientovany motor? Ze ak idu zvody zpredu (pri pohlade na motor ako ma Matizek), tak je 1 valec u rozvodov, a ked na MeganeII mam zvody zozadu motora, tak sa rata 1 valec od prevodovky? Mozno som zle pochopil service manual, kde sice pchaju fixator kluky k valcu u prevodovk, ale vlastne sa tym zaruci, ze prvy valec (u rozvodov) je vtedy v HU...? Aj to je mozne. Nemam totizto ani k Matizkovi ani MeganeII ani Fieste taky SM, ktory by jasne hovoril, kde je prvy valec....Mna to samozrejme zaujima po teoretickej stranke vseobecne, ako to na benzin motoroch byva...
Diki moc
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: pon bře 29, 2010 22:53
od palikx
na meganu DCI je 1 valec u rozvodu.
fixacni kolik je v zadu jen proto ze jinde neni misto.
dnes jsou motory v 99 procentech s 1 valcem u rozvodu at benzin nebo diesel.
zamerne pisu 99 procent protoze nejakej magor urcite chtel vyniknout a udelal to obracene.ja ale takovy motor neznam
krome jiz zminenych liaz praga a podobne o kterych mi to kolega z prace potvrdil.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: úte bře 30, 2010 05:58
od V.Brousek
No vidíš Pavle a já myslel, že ono pravidlo, které platí u nákladních vozidel, platí i u osobních, které jsem nikdy neopravoval. Opět se potvdilo pravidlo ( myslet - h....o vědět.)
Ale je možné, že již dnes to mají nákladní vozidla jinak. Pavle díky za vysvětlení.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Napsal: úte bře 30, 2010 07:58
od Rado77
Jo, aspon v tom mame jasno
Diki-diki