Stránka 1 z 2

lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: úte bře 23, 2010 14:44
od eugendunajovice
Praskl mi blok na motoru 1.5 16v 66kw a mám možnost z druhého auta mít blok ale je to jenom 8ventil tak bych potřeboval vědět zda pasuje a jestli nebude problém s kompresí, jestli nejsou slabší písty aby se nepropálili, a jestli bude sedět ta hlava z 16ventilu na ten blok z osmiventilu. Vše ostatní bych přeházel z mého 16ventilu. Díky

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: úte bře 23, 2010 16:45
od Serpico
...to eugendunajevice bloky jsou stejné - litinové liší se hlavou 16V a kompresním poměrem a 16V má ve vaně odstřikový plech a tedy dvě těsnění vany...spíš jde o čerpadlo posilovače řízení, některé 8V byly bez posilovače, potvrdit nebo to vyvrátit může palikx, ten jich dělal ...no hodně moc, já je jenom viděl a dělal drobné opravy...

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: stř bře 24, 2010 18:21
od Dark69
Zdvih piestov je rovnaky, len je tam iny kompresny pomer a tlak... Klukovy hriadel, valec, piest a piestne kruzky, to vsetko by malo byt rovnake... Ako to bude s cerpadlom posilovaca to neviem..Spojka asi nebude pasovat, takze bude treba aj prevodovku.
Pockaj este na vyjadrenie palikxa ;)

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: stř bře 24, 2010 21:14
od Serpico
...to Darku písty jsou stejný alespoň podle manuálu náhradních dílů, už jsem mu psal na sz.,, spojka má větší průměr tam jsou asi dva, tři rozměry ale spojku s převodovkou má a teď jde o to aby se to sedlo na přírubu motoru, je zajímavý že 16V má kratší kvalty a s 8V převodovkou by měl delší převody, jinak mám pocit, že u JRD McLarena se už nějaký 8V překopával na 16V...

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: stř bře 24, 2010 21:31
od Serpico
sz. eugendunajevice - serpico ahoj, tak jsme prohodily SZ z palikx a napsal, že pokud bych nechal písty z 8v tak bych to hned odvařil že to ten výkon nevydrží.
...v manuálu náhr. dílů nejsou rozlišeny...
...zkušenost souseda u 16V při GO byly měněny i písty po 15tis. km krach písty šly kukat ( rozlámaný kroužky a propálený ) - je otázka jestli daly ty pravý a navíc taky rovnaly hlavu a to se u 16V nedoporučuje...
...dávám to sem, může to zajímat i druhé, naše káry jsou starší a cokoliv se proto může stát...

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: čtv bře 25, 2010 22:37
od JRD McLAREN
No popisal som si snim aj ja...
a kedze ma to auto ako "hobby" ...tak neako dlzka a zivotnost neni az tak podstatna..

a pre info pre vaz vsetkych ..
jedine co je rozdielne v polomotore su piesty a olejove cerpadlo
vsetko je to inac totozne a zamenitelneee..

riesit ci je spojka taka ci henataka.... a priecto sem aj prevodovku..
to je uvaha od veci...
pouzit sa to daaa...naoboje... ( ina bude zivotnost pri spojke )

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: čtv bře 25, 2010 23:04
od palikx
jasne tohle jsem mu uz psal.
pisty jsou v katalogu na DOHC jine maji svoje cislo
proto asi na nekterych motorech shori.
blok je urcite stejny
pri vymene z astry by mel pasovat motor na prevodovku ale musi se domyslet drzak motoru pak to vsecko funguje.

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: pát bře 26, 2010 09:54
od Serpico
...tak děkuji za nás za všechny JRD McLarenovi i palikxi, to co jste napsali je podstatný pro záměny a ty při stáří našich vozů můžou nastat...

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: pát bře 26, 2010 20:27
od eugendunajovice
ja taky dekuji vsem za pomoc pri objasneni techto veci a myslim ze nekomu se to taky bude hodit v budoucnu. Ja jsem zahajil rozdelavani motoru a uvidim jak dopadnu. Ono za 5000kc sjem nasel jiny motor holy ale za 5000 kc mu udelam takove domaci GO s novyma kruhama a novyma guferama na hlave. Sice prace ale to se nesmi pocitat

Jen jeste jednu vec co jsem nasel tak ze se nema rovnat hlava a zabrusovat, nejde mi do hlavy proc? U mazdy 2.0 16v jsem to neudelal a mel jsem vyfukove plyny ve vode tak znova rozdelat a na prebrouseni, tesneni to nastesti prezilo na ten druhy pokus

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: pát bře 26, 2010 20:38
od JRD McLAREN
no to ide o to ..kolko sa zrovna...asi

Pavlovi asi dva motory potom zrovnani hlavy odchadzali na kruzkoch...
Ja som jeden generalkoval, zrovnana hlava aj blok, ..a jazdiii ...

a niekde v navode pisu ze nezrovnavat, v inom zase ze vyska hlavy po zrovnani
nesmie byt mensia nez povedzme napr. 156,5mm (cislo je z brucha, nebrat v uvahu)

takze je to na kazdom jak sa rozhodne..
bud je riziko, ze to nebude spravne tesnit,
alebo ze to tesnit bude, ale odidu kruzky ci piest..etc..

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: sob bře 27, 2010 00:28
od Dark69
Ja som tiez cital ze sa hlava nema zrovnavat na 16V . Myslel som si ze to bude iba zle napisane.. Ale ako pozeram, tak je to pravda :roll:

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: sob bře 27, 2010 07:36
od mikikoti
Podľa toho čo tu je napísané tak my čo máme 8v tak sme to výhode. Inak je tá hlava by tak drahá? Lebo keby to auto malo fungovať este 100tkm tak by sa to oplatilo.

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: sob bře 27, 2010 11:51
od Dark69
8V ma viacej vyhod... Hlavne u rozvodov. Je omnoho lacnejsi na udrzbu a je tam kopec miesta okolo motora.. Nie ako u 16V kde je vsetko na kope. A ked nieco treba vymenit tak je to umenie.....

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: sob bře 27, 2010 22:55
od palikx
jasne je to o vysce hlavy.
rovnat by se nemela ale zalezi jak je vysoka.na druhou stranu pro spravnou opravu vadneho tesneni pod hlavou je nutne hlavu zkontrolovat a srovnat.
vim o minimalne 4 motorech ktery neprezily opravu.a jen doufam ze ten co jsem delal naposledy bude v pohode.
vyska hlavy je tusim 134,5 mm nebo tak neco ale presne si to nepamatuju.nekdy jsme sendali hlavu z motoru a ona uz nemela tu hodnotu co byla v knizce a to byla evidentne puvodni.

Re: lze zaměnit blok motoru z 1.5 16v za 1.5 8ventil?

Napsal: ned bře 28, 2010 11:43
od Serpico
...tolerance ve výrobě, ...hm musí existovat, tak jako i různá výrobní výstupní kontrola, vysvětluje to i různé parametry na brzdě pro dva stejné motory...