Stránka 1 z 2
topení lacetti..
Napsal: sob bře 20, 2010 18:39
od Candris
Zdravým... mám takový problém s mým Chevroletem Lacetti, nefunguje mi správně topení. Auto topí akorát pokud je na volnoběhu, jakmile se vrhnu do jízdy jde i na maximální nastavenou teplotu chladný až studený vzduch s fukarů...
prosím o radu co s tím je??? docela jsem už zoufalej, z tohoto auta, před rokem jsem si ho koupil a po nejtých 7 000 km se mi přidřel motor a to i přes to, že tam byl volej a kontrolka oleje mi nic nesignalizovala. zaplatil jsem zato docela balíik a týden po opravě mi nefunguje topení....
Re: topení lacetti..
Napsal: sob bře 20, 2010 19:53
od Richard
No co říct, to že v motoru je olej neznamená, že se nemůže něco podělat....... se něco přicpalo, a nemazalo to všude... chtělo by to když máš motor opravený napsat co přesně se opravovalo....
K tomu topení, je možné, že při opravě motoru se uvolnila nějaká nečistota a přicpala radiator topení, nebo je chyba v ovládání klapek které otevírají vzduch jdoucí přes radiator. Asi bych ale nejspíš tipnul ten ucpanej radiator. dá se propláchnout.
Re: topení lacetti..
Napsal: sob bře 20, 2010 20:07
od Krtek
A já už měl škodolibou radost, že je tu další komu zapomněli půlku topení do auta namontovat
Mně to podle popisu přijde jako něco s těma klapkama co usměrňujou vzduch. Vždyť kdyby radiátor netopil tak by netopil ani při volnoběhu, ne ?
Re: topení lacetti..
Napsal: ned bře 21, 2010 10:27
od Candris
zdravím... dělali mi výbrus kliky, vyměnili jednu ojnici, vyměnily ojniční ložiska, šály a kompllet rozvody... zatím si po opravě nemohu na motor ztěžovat, jde krásně tiše a auto táhne lépe než před tím...
a korát to topení malinko nechápu??? před opravu fungovalo normálně...??? Taky si mylsím, že kdyby byl ucpanej radiátor tak by netopil vůbec, ale auto na volnoběh topí....
Kde najdu ty klapky a co tam s nima může být špatně????
díky za rady..
Re: topení lacetti..
Napsal: ned bře 21, 2010 14:59
od karstn
Není špatné teplotni čidlo a pouští to vodu na velky okruh? Při jízdě voda vice vychladne a vzduch je pak chladnější. M2l jsem podobný problem v novém autě. Při jízdě mi klesala teploty vody na budíku a slabě to topilo.
Re: topení lacetti..
Napsal: úte bře 23, 2010 17:21
od Candris
Re: topení lacetti..
Napsal: úte bře 23, 2010 18:59
od Richard
mělo by se to odvzdušnit samo........ už žádné odvzdušňováky nikde nejsou.... no někdy pomohlo dát a to hodně čumákem do kopce, najet předkem na nějakou mez atd. a protůrovat motor
Re: topení lacetti..
Napsal: úte bře 23, 2010 20:17
od Jura
Navrhuju vyzkoušet funkci termostatu, je to to nejjednodušší, čím bych v tomhle případě začal.. Takhle to vypadá na to, že je vadný nebo zablokovaný svinstvem (pořád v poloze otevřeno).
Re: topení lacetti..
Napsal: stř bře 24, 2010 19:16
od Candris
díky, vyzkouším... akorát mi prosím tě eště poraď kde ten termostat najdu... předem díky
Re: topení lacetti..
Napsal: stř bře 24, 2010 20:15
od Jura
Candris píše:díky, vyzkouším... akorát mi prosím tě eště poraď kde ten termostat najdu... předem díky
Ahoj.
Nevím, jaký máš motor, ale na mé 1.8 při pohledu zepředu na levé straně motoru je na bloku motoru takový kovový víceméně hranatý domeček a z něj vede ta nejtlustší gumová hadice směrem myslím k horní části chladiče. Termostat je vždycky na motoru tam, kde vede tahle hadice od horní části chladiče.
Test:
studený motor je potřeba nastartovat a nechat běžet, topení klidně vypnuté. Tlustá hadice musí zůstat téměř chladná až do doby, než na teploměru na palubovce dosáhne "normální" teplotu, tedy rafička kousek před půlkou. Pak se hadice náhle hóóódně ohřeje, jak termostat otevře a do hadice chlejste horká voda z malého chladícího okruhu. Pokud je to takhle, je termostat orientačně OK. Pokud se hadice pomalu rovnoměrně ohřívá po celou dobu, a taky se nedaří udržet stálou teplotu kapaliny, potom je termostat furt otevřený a tedy KO.
To se teda projeví typicky nedosažením provozní teploty chladící kapaliny za jízdy, hlavně v chladném počasí a tím mizerným topením, vyšší spotřebou apod. Když zastavíš, proudící vzduch neochlazuje tolik vodu v chladiči a auto začne topit, dokud se zase nerozjedeš.
Dej vědět, jak test dopadl.
Re: topení lacetti..
Napsal: ned bře 28, 2010 13:15
od Candris
zdravím... motor mám 1,8. ¨dnes jsem vyzkoušel ten test termostatu, po nastartování motoru byla tlustá hadice od termostatu teplá, po dosažení teploty těsně pod půl se náhle rozpálila, takže by měl být termostat teoreticky ok....???
prosím eště o nějakou radu, co stím..
Re: topení lacetti..
Napsal: ned bře 28, 2010 18:20
od Jura
Jo, tak termostat je teda snad v pořádku (i když, raději si ještě zkus všímat, jestli se po ohřátí motoru hlavně za jízdy drží ručička teloměru pořád těsně pod půlkou, třeba se termostat otevře a má problém se zase zavírat). Co by to mohlo být jiného, mě v tuhle chvíli nenapadá.
Re: topení lacetti..
Napsal: ned bře 28, 2010 21:29
od palikx
tak znova
kdy presne to netopi?
rekl jsi ze na volnobeh ano tedy pokud auto stoji.
zajima me pokud auto stoji ty podrzis motor v otackach tak to taky prestane topit?
nebo to netopi az kdyz se rozjedes.
a po tom co zastavis za jak dlouho to zacne topit?
kazdopadne to ze se ohreje hadice az po ohrati motoru neznamena ze je termostat dobry.on muze otevirat driv a pomalu zavirat a pak je na motoru treba jen 60 stupnu a to uz je studene.
a jeste jedna vec v dobe kdy to netopi si chce sahnout na hadice co vedou do topeni- v mototu jsou to jen 2 ktere vedou od motoru smerem do kabiny.jsou tesne vedle sebe.
Re: topení lacetti..
Napsal: pon bře 29, 2010 09:39
od Candris
auto když stojím tak topí i při vyžších otáčkách (sice ne úplně na plno, ale topí ), po ujetí cca 4 km se pozvolna s fukarů ochlazuje vzduch až začne foukat studený a to je teplota stále na stavena na plno... ( po jak dlouhé době po zastavení zase začne topit jsem zatím nezkoušel ).
A cose týče těch dvou hadic co jdou do kabiny??? s pohledu motoru je ta levá vařicí a pravá studená.Zkoušel jsem pravou odpojit, za účelem ovzdušnění a chlístala mi zní vařicí voda.
Re: topení lacetti..
Napsal: pon bře 29, 2010 11:57
od Richard
Podle toho co jsi napsal bych tipoval na přicpaný radiator, ty hadice by sice měly mít rozdílnou teplotu, ale tak o 10 až 20C to fakt vypadá na ucpanej radiator
můžeš to zkusit propláchnout na ten teď studený přívod bych dal hadici s vodou a pustil, tu druhou hadici musíš taky odpojit, možná budeš překvapen jaký vetřelec vyběhne