Stránka 1 z 2

bateria

Napsal: stř bře 17, 2010 08:50
od Ďuri
Kamoši prosím o radu. Kamarad mi dal baterku 66-ku.Môžem ju dať do esperka?Bude to stačiť dobíjať? Motor 1,5/ 16 v 66 kw

Re: bateria

Napsal: stř bře 17, 2010 08:55
od ladinek
já myslím že by neměl být problém,do aveí dávali přes zimu v akci 66 baterky taky i do 1,2.Ale rači ještě počkej na reakci někoho kdo tomu hoví víc.Já osobně myslím že s dobíjením nebude problém.

Re: bateria

Napsal: stř bře 17, 2010 10:29
od Serpico
...to Duri myslím, že 66 Amh ( místo 55 Amh ) není na škodu, bude tam jenom větší rezerva kapacity, alternátor si to dobije ale rozhoduje velikost tedy délka baterie se tam musí vejít a ohýbat či rovnat tu zarážku na nosiči baterie je blbost jednou narovnáš a podruhý ulomíš...

Re: bateria

Napsal: stř bře 17, 2010 11:26
od ppp
Treba zabudnut na ludove povery ohladne kapacity akumulatorov. Kapacita akumulatoru a vykon motora, typ auta alebo maximalny prud, ktory dokaze alternator v aute dodavat nemaju absolutne nic spolocne.

Dolezite su len dve veci: napatie akumulatoru, co si myslim nie je problem, lebo ked sa povie akmulator tak 99% ludi mysli 12 voltovy akumulator a nie 6 voltovy pre (starsie?) motorky. A druha vec su rozmery. Ak sa nevojde do kaslika a nechcete/nemozete kaslik upravovat tak je akumulator nevhodny.

Tretia vec uz menej dolezita aj ked stale dost dolezita je cena akumulatoru a potom dalsia vec, ktora je sice az na poslednom stupienku vacsiny ludi je kvalita. Tym myslim nie kvalita vyhotovenia, pretoze tu nemate moznost posudit ale technologie pouzite v konstrukcii akumulatoru. Cize cim vyssi (a drahsi) typ akumulatoru od nejakeho vyrobcu tym vyssia kvalita a zivotnost. To co si netreba vobec vsimat bohuzial pre vacsinu ludi je to jednym z hlavnych voditok je znacka.

Otec v nubire ma tiez tusim 66Ah akumulator cize rozmerovo sadne aj do espera ale je to oberon gold takze ma rovnake rozmery ako bezne 55Ah. Akurat je trochu vyssi ale to do istej vysky nevadi.

Re: bateria

Napsal: stř bře 17, 2010 21:28
od Serpico
...to ppp tak to ještě s dovolením rozšířím jsou pravé i levé a dokonce oboustranné podle kolíků zapojení, dále a to je podstatné klasické - klasické různě vylepšené materiály mřížek - bezúdržbové a gelové a ještě pro nové typy vozů větší energetická náročnost - více spotřebičů, které snesou vyšší dobíjecí napětí ( výkonnější alternátory ) než 14,5 V - většinou starší alternátory mají maximální dobíjecí napětí od 14,2 do 14,5 V a to je dobré dodržovat i při dobíjení mimo vůz jinak se jim to nelíbí a zkracuje se životnost baterií...

Re: bateria

Napsal: stř bře 17, 2010 21:47
od ppp
To s tym polovanim som fakt zabudol ale otec ma v nubire poly uz aj tak prehodene takze nie vzdy je to neprekonatelna prekazka. ;)

Re: bateria

Napsal: stř bře 17, 2010 21:56
od Serpico
...to ppp vše se dá řešit, hlavně nedělat zásadní chyby, za ty se platí...ale teď to má opravdu vyčerpávající a o to nám přece vlastně šlo...

Re: bateria

Napsal: čtv bře 18, 2010 09:02
od Honza Beneš
Ahojte,
mně Espero jezdí na baterii o kapacitě 44 Ah, ačkoliv tam má být větší. Z výše uvedeného si troufám říct, že při dobrém dobíjení 44 Ah stačí. Pokud si myslíte něco jiného, dejte vědět.
Zdarec H.

Re: bateria

Napsal: čtv bře 18, 2010 18:43
od ppp
musim ciastocne nesuhlasit :lol: , aj ked zase kapacita je len orientacna a nie najdolezitejsia. Najdolezitejsi udaj na STARTOVACOM akumulatore je udaj o STARTOVACOM prude. Cim vyssi tym lepsie.
Cim vyssi tym pri vacsich mrazoch bude starter motorom tocit ochotnejsie a takisto bude akumulator pirstarte aj pri naslednom nabijani od alternatoru menej trpiet a teda aj dlhsie vydrzi. Takze taka exide maxxima 40Ah so startovacim prudom 800A EN je urcite lepsia nez 55Ah klasika so startovacim prudom 540A EN (EN znamena ze to bolo merane pri -18 po dobu neviem asi 30sekund dokazal akumulator dodavat uvedeny prud). :lol:

Re: bateria

Napsal: ned dub 04, 2010 19:11
od karin79
... chcem sa opytat, ci sa da kupit niekde na Slovensku baterka Delkor ... ta moja 8 rocna v Lanose uz nedrzi

Re: bateria

Napsal: pon dub 05, 2010 21:40
od Kiko
karin79 píše:... chcem sa opytat, ci sa da kupit niekde na Slovensku baterka Delkor ... ta moja 8 rocna v Lanose uz nedrzi
Tiež som ju hľadal pred rokom, a kúpil som Vartu Silver Calcium. Delkor, ako sa zdá, dodávali len do prvovýbavy, pri výrobe auta. Moja vydržala úctyhodných 10 ( slovom: desať) rokov!

Re: bateria

Napsal: úte dub 06, 2010 10:32
od OConnor
tak ja som mal v nexii 66kw 72Ah baterku a dobijala v pohode, sluzila kym neodisiel jeden clanok na jej starobu. Dnes mam nudzovu 55Ah ale to mi akosi nestaci, po meste to malo dobija a to co mala v zasobach 72-ka tak 55-ka nema.. Kazdy mesiac snad musim doma nabijat nabijackov, lebo by som nemohol ani radio pri stati pocuvat. Svetla posvietili 2 minuty a bola KO. Tak neviem no xD

Re: bateria

Napsal: úte dub 06, 2010 17:19
od Serpico
...to o Connor to je u tebe o alternátoru nikoli o baterii...

Re: bateria

Napsal: úte dub 06, 2010 17:30
od OConnor
Serpico píše:...to o Connor to je u tebe o alternátoru nikoli o baterii...
a ako je mozne ze 72Ah bola v pohode a 55Ah nezvlada? :-D ci to nestiha dobijat tak ci tak? xD

Re: bateria

Napsal: úte dub 06, 2010 18:54
od Serpico
...alternátor ti nedobíjí jak má zkus si změřit běžným voltmetrem nabíjecí napětí mělo by být někde 14,2 - 14,4 V nové vozy s novými alternátory můžou mít i přes 14,5 V zároveň chtějí jiné akumulátory, které to snesou...