Stránka 1 z 2
rozvody
Napsal: sob bře 06, 2010 20:38
od lucik
Zdravim nemá někdo skušenost z povolenim sroubu na klice daewoo nubira 16
16 ventyl r.v.98 potrebuji sundat remenici.
Re: rozvody
Napsal: sob bře 06, 2010 21:11
od -peha-
No vetšinou stačí zaradiť rýchlosť a dakdo nech zošliapne brzdu a malo by to ísť ale neviem či Nubi to má ale medzi prevodovkou a motorom v mieste venca je otvor ktorým sa dá skrutkovačom zaaretovať setrvačník a potom tu ide lahko
Re: rozvody
Napsal: sob bře 06, 2010 21:17
od palikx
no u 1,6 ky je to trosku problem
nikde tam nic neni jen to co rekl peha je podobne je tam mala skvira zespodu u starteru mezi vanou a blokem da se tam strcit silny sroubovak a pri trose stesti se tam zasekne a pak to jde povolit.
je to trosku risk ale uz se mi to parkrat povedlo.
jinak to povoluju vzduchovou pistoli.
Re: rozvody
Napsal: sob bře 06, 2010 22:25
od ppp
Ja som o povolil takym tym lacnuckym elektrickym utahovakom/povolovakom. S tym ani rychlost netreba mat zaradenu. Alebo nasadit take to T na nastrckovy kluc s vhodnym predlzovakom a mlatit po nom kladivom cim sa trosku napodobnuje elektricky povolovak, ale nie je to az take ucinne.
Re: rozvody
Napsal: ned bře 07, 2010 07:18
od rolt
Na remenici zozadu su otvory,do nich dam kluc 13-17 a zapriem o blok motora,alebo co a pri zatahovani zase naopak.
Re: rozvody
Napsal: ned bře 07, 2010 09:40
od lucik
Panove ještě jeden dotaz když jsem povoloval sroub na remenici tak mě preskočil remen asi o 3 zuby a ted de z motorem pootocit jen kousek jako by se zasekl a nejde dál pootocit nevim jak to ted správne nastavit nevíte jak se jinak daji nastavit rozvody kdyz preskoči remem nevim na kterym kole to preskocilo. Dík. Daewoo Nubira 16, 16 ventil
Re: rozvody
Napsal: ned bře 07, 2010 11:02
od rolt
Sa ti oprel piest o ventil,hlavne nestartuj. Jedine zhod remen,nastav znacku na remenici na klukaci oproti vyrezu v plaste,remenice na vackovych hriadeloch musia mat znacky oproti sebe. Pravu remenicu nastavis polahky,na srob lavej daj kluc a pridrotuj tak aby si tie znacky mal oproti sebe.Remen,ktory si si uz pred tym nachystal k remeniciam nahod na klukac,hore na lavu remenicu a ciatocne na pravu remenicu.Drz ho na pravej remenici,zhod kluc z lavej a daj ho na pravu aj s nejakou pakou,toc klucom,pritom drz remen aby sa ti nahodil.Nestartuj,toc klucom na remenici aby si zistil ci mas znacky sprave,ak su nastartuj.
Re: rozvody
Napsal: ned bře 07, 2010 12:15
od palikx
noto je pekny navod ale ani j bych to podle toho nedal dohromady navic tohle prepinani remenu je jeho smrt.
musis odkrytovat rozvody a hlavne mit sendanou tu spodni remenici
dole na klikovce na remenici rozvodu je znacka ktera musi mirit kolmo dolu k dalsi znacce na bloku motoru(nebo plastu).to je horni uvrat.pokud mas motor v uplne jine pozici pootoc spodni remenici asi o ctvrt otacky nekam kam to pujde ale opatrne aby se prave ty znacky nesesly a mel jsi pisty cca v polovine
dale sendej remen
vackova kola by mely jakoby samy skocit a udela se misto ve spalovacim prostoru.v tu chvili se musi priblizne nastavit znacky na vackach.musi mirit k sobe v prostredku motoru-mezi koly vodorovne
jedno se bude porad nekam stacet to ale ted neva.nech je a nastav spodni remenici na jiz zminenou znacku.
ted by se spravne mela povolit vodni pumpa a uvolnit.nasadit remen tak aby sedely znacky(to kolo co se staci musis podrzet klicem)a lehce otocit klikovkou ve smeru toceni-v pravo-aby se dopnul remen.ted by se melo pootocit pumpou a napnout remen aby sedely znacky na kladce.a vse dotahnout.pokud sedi znacky na remenicich otocit klicem motorem a znovu zkontrolovat.
je jeste jedna varianta pri nasazovani remenu nepovolovat vodni pumpu ale nejakym oblym pajcrem uzkym se oprit o drzak motoru a zatlacit na kladku jakoby odspodu a ona se uvolni a a v tu chvili jde nasadit remen na kladku.ale je to opravdu jen pro nekoho kdo uz to videl.
ty musis pro bezpecnost povolit tu pumpu.
jen podotykam ze by se mela vyndat a dat nove tesneni jinak potece.
jo a jestli ti skocil remen pri povolovani remenice ja bych ho v aute uz nenechal muze byt natrzeny nebo poskozeny
Re: rozvody
Napsal: pon bře 08, 2010 06:41
od rolt
aj ten moj sposob je len napnutie kladky,nie je tam ziadne prepinanie
Do tej remenice na klukaci na ten srob pasuje ten velky 4kluc na pneumatiky co maju v tescu za 100korun,ak by nestacila paka(mne stacila vzdy) tak nan nasunies kusok rurky. Musis zhodit vsetky plasty aby sa ti tam kluc vosiel.Kvoli malo miestu sa tam moc s nim tocit neda,ale staci len povolit
Re: rozvody
Napsal: pon bře 08, 2010 08:01
od palikx
ok mozna by to taky slo.
ale slo spis o to presne nastaveni,on bude stejne rozvody sundavat a menit pumpu.
musi zkusit povolit klikovku pri zablokovanem setrvaku
Re: rozvody
Napsal: pon bře 08, 2010 08:27
od -peha-
Re: rozvody
Napsal: úte bře 09, 2010 19:02
od lucik
Panové tak jsem vlez pod auto a zadný otvor na blokaci setrvacníku tam není nemá někdo schema nebo foto kde to je nejlepsi zablokovat abych se mohl pohnout dál.
Re: rozvody
Napsal: úte bře 09, 2010 19:42
od rolt
Som ti napisal:Na remenici zozadu su otvory,do nich dam kluc 13-17 a zapriem o blok motora,alebo co
Ono ti to samo ukazuje co a ako treba robit,v tomto moc rady netreba
Re: rozvody
Napsal: pon bře 15, 2010 06:55
od lucik
Pánové a jestě jedna věc v jaké poloze má být napínaci kladka aby to bylo dobre napnuté.
Re: rozvody
Napsal: pát bře 19, 2010 08:25
od Tomáš
Zrovna jsem to psal v jiném tématu , musí být proti sobě ty trojuhelníkové nálitky , doladí se to vodní pumpou , ale je lepší ji nejdřív sundat a vyměnit těsnění. Napínací kladka při chodu motoru neustále dopíná a pohybuje se + /- okolo té rysky , takže rozhodně potřebuje rezervu na obě strany.