Stránka 1 z 1

Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: ned úno 21, 2010 15:05
od ekzorcist
Zdravím borci. Konečne už doriešim problémy so strácajúcou sa vodou / nemrzkou, s vypadávajúcim kúrením a inými vecami. Po servise a utesnení miest, kde to tieklo a slzilo, to schytalo asi nasledujúce slabé miesto a ruplo to na ľavom hornom boku radiátora - taký čierny plastový hajzel, čo sa sťahuje :) (Ospravedlňujem sa za nedostatočnú terminológiu)... Teraz sa auto po zaparkovaní skôr správa ako čajník... Syčí vodná para spod kapoty (z toho prasknutého plastu) a trošku aj píska :D :D. Volám ho teraz čajníček! Vodu dolievam pred každou jazdou - cca. 2-2,5l. Na nemrzku seriem, našťastie sa oteplilo a bolo to drahé, raz do týždňa doplniť...

Ide o to.. Kúpiť nový chladič za 82 € alebo sa hrabať niekde na vrakáči? Som z BA. A čo ešte zvyknete chlapi meniť, keď už sa mení chladič? Vodná pumpa? Či?

Díííky. Lúčim sa s vami v rámci hesla "Nech to ešte 10-20 tisíc pojazdí a nenechá ma v štichu :D :D"

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: ned úno 21, 2010 15:40
od ppp
skusal si toto?
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 2&start=15
stary z vrakovicka tazko povedat, je to trochu loteria, asi by to zaviselo od ceny a stavu (napriklad aj obsahu expanzky v tom aute, ci je tam bordel alebo cista farebna nemrzka)

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: ned úno 21, 2010 17:45
od ekzorcist
No dobre, čiže chladič by som vzal nový. A čo ešte k tomu? Lebo ak ho dám vymeniť a znova to celé vytečie, tak ma už prdne chlapi.. Mám kúpiť aj vodnú pumpu? Čo to asi stojí? A čítal som v tej téme čo si posielal aj nejaký post o viečku expanzky a ventiloch.. To sa dá tiež zohnať nové?

Díky za radu.

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: ned úno 21, 2010 22:34
od conpet
Proč pumpu ?? Máš snad prasklý chladič né ? Jestli to auto chceš ještě pár let mít , tak bych dal nový.

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: pon úno 22, 2010 11:17
od ekzorcist
Pardon, ja som absolutny amater do aut :) Este sa len ucim.. Ja som myslel, ze ak by to nahodou nebol LEN ten chladic co tecie, tak co este by to mohlo byt?

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: pon úno 22, 2010 16:34
od benky71
najprv poriadne pozri odkiaľ to tečie.a chladič nie je až taký problém vymeniť.radšej daj nový a nie z vrakáča.Objednaj odtialto dobrá cena 39€,nový za 2 dni ti ho zdarma dovezú:http://www.autobazar.eu/sk/-daewoo-espe ... 72940.html
chladič držia hore len dve matice,odpoj hadice a vybereš ho von,potom prehoď ventilátor,výmenu zvládne trocha zručny človek bez problému.

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: pon úno 22, 2010 20:12
od ppp
to je skutocne dobra cena, dobre vediet o dalsej firme, ked bude clovek vlastne auto nieco potrebovat ;)

inac vodne cerpadlo nemusis menit to zacen tiect len ked sa s nim hne a to sa deje len pri vymene rozvodov, s chladicom nema okrem vody nic spolocne, radsej by som si zohnal nemrzku, ktovie aka stara je ta co mas v chladiacej sustave

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: pon bře 01, 2010 18:20
od ekzorcist
No takže som práve došiel zo servisu. Chladič mám nový, z jednej linky čo tu bola v predošlej diskusii za 49€ + 5€ za UPS a pár euro za montáž. Auto ide ako hodinky (klop klop) tak dúfam, že už žiadne syčanie a tratenie kvapaliny. Mám tam vodu a nemrzku 1:1 (dúfam :D )... Čiže ak neodíde nič iné, už ma čaká v blízkej dobe len výmena ložiska na remeni klímy, lebo to niekedy tak vŕzgopíska, čo nevyzerá cool :D :D

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: čtv bře 11, 2010 09:22
od ekzorcist
No tak páni, jazdilo sa 2 týždne super a zase je to zrejme v prdeli. Akurát som v robote a volá mama že má požičané auto a v zápche para veselo spod kapoty ide. Tak ja už doboha neviem čo s tým. Pozriem to poobede, že odkiaľ fučí, dúfam že nepraskol zase na tom istom mieste ten nový chladič.... Všetky tie predošlé netesniace spoje sú vymenené a utesnené. Odkiaľ to môže ešte fučať paru? A je to vôbec normálne? :( :( :( Obávam sa preto, lebo to unikalo zase tam vpredu spod kapoty, ako je svetlo... Na tom mieste kde to bolo už raz puknuté..

Už som bol spokojný, teraz ma zase nasralo a chce sa mi ho predať. Veď toto neni normálne..

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: čtv bře 11, 2010 17:01
od ekzorcist
No takže takto, teraz som zaparkoval auto. nebola zápcha čiže paru som nevidel, ale keď som vystúpil tak bolo okolo kapoty cítiť ten charakteristický pach spálenej nemrzky... Otvoril som kapotu a para nikde neunikala. Otvoril som viečko, zasyčalo, v expanzke cca. toľko isto vody/nemrzky ako pred 2 týždňami. Auto kúrilo celou cestou pekne a riadne silno... No a k tej rannej zápche. Teplota motora cca. v strede, auto tiež pekne kúrilo a teplota sa potom ešte znížila (evidentne zopol termostat a zapol sa venitlátor na chladiči)

Čiže upravujem otázku - príležitostné púšťanie pary spod kapoty. Raz za týždeň. V zápche. Je to veľmi zle? Či je to nejký ventil čo si vypustí paru ak je veľký tlak? Chlapi. Dajte vedieť, lebo som zúfalý. ;)

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: čtv bře 11, 2010 20:06
od ppp
ved nechaj vrcat motor na parkovisku alebo dvore nech sa zohreje a uvidis ci to tecie alebo co a kde. Pripade odpoj ventilatory nech sa to prejavi.

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: čtv bře 11, 2010 21:04
od ekzorcist
okej maestro, nech sa tak stane ;) cez vikend u kamarata skusime. v tom viecku na expanzke je nejaky ventil? ktosi mi to tu davnejsie spominal len to neviem najst. da sa kupit to viecko nove? dik

Re: Prasknutý chladič.. Nový či vrakovisko?

Napsal: čtv bře 11, 2010 22:00
od Richard
Ve víčku jsou 2 ventily, jeden přetlakový, aby při vysokém tlaku odfoukl a zajišťuje aby byla soustava natlakovaná, aby se voda nevařila (při nižším tlaku vře voda při méně C° při vyšším při více než 100C° ) je to důležité aby soustava byla natlakována !!!! pokud ten ventil ve víčku propouští, nenatlakuje se systém a voda může někde v motoru lokálně vařit a jde teda ven.....
No a ten druhý ventil zajišťuje aby po vychladnutí se zas nasál z5 ten ev. odfouklý vzduch.... tak víčko je opravdu velmi důležitá a opomíjená součást soustavy chlazení a špatná funkce způsobuje problémy právě takové jaké popisuješ....