Stránka 1 z 1

Zvuky z motoru

Napsal: sob zář 25, 2004 21:08
od PetrCBR
Zdravim.

V posledni dobe (po vymene rozvodaku a kladky) pozoruji pri nastartovani studeneho motoru, ze se z mist, kde je rozvodak a klinak neco o neco tre. Je to takovy docela neprijemny zvuk. Zkusil jsem pohybat s umelohmotnym krytem rozvodaku, ale nic se nezmenilo. Divne ovsem je, ze to prestane, kdyz se motor zahreje, takze to dela jen kdyz je motor studeny. Staci abych ujel tak 5km a uz to nedela. Nenapada nekoho v cem muze byt zakopany coklik ?

Napsal: ned zář 26, 2004 08:00
od petrm
No tak rozhodně bych znovu odkrytoval rozvody a zkontroval jak běhá řemen e jestli je správně napnutej a pak bych skusil když to bude studený nastartovat bez drážkovýho (alternátorovýho) řemenu jestli to bude dělat 8)

Napsal: ned zář 26, 2004 13:26
od PetrCBR
petrm píše:No tak rozhodně bych znovu odkrytoval rozvody a zkontroval jak běhá řemen e jestli je správně napnutej a pak bych skusil když to bude studený nastartovat bez drážkovýho (alternátorovýho) řemenu jestli to bude dělat 8)
Diky za radu.

Kdyz jsem to nechal menit ve znackovem servisu (nedavno), tak to muzu u nich i reklamovat a meli by to proverit a opravit bezplatne, ze ? Jde mi o to, abych ja neplatil za neco, co oni udelali spatne. Problem ale je, ze po zahrati to uz nedela. Pohledem by ale meli asi zjistit, kde se to o neco otira.

Napsal: pon zář 27, 2004 08:40
od PavelZ
Melo by to byt zadara. A to ze se remen chova jinak za studena a jinak po zahrati je bezny.

Napsal: stř zář 29, 2004 18:37
od petrm
Jo měli by to udělat zadara ale bylo by dobrý kdybys jim to tam nechal přes noc aby si to mohli poslechnout jinak jestli se něco dře tak to najdou i za tepla protože to bude někde vidět ale taky se to nemusí dřít možná jim vypadl mezikus co patří pod kryt rozvodů je to takovej vymezovací váleček co patří pod jeden spodní šroub na krytu

Napsal: stř zář 29, 2004 19:01
od PetrCBR
petrm píše:Jo měli by to udělat zadara ale bylo by dobrý kdybys jim to tam nechal přes noc aby si to mohli poslechnout jinak jestli se něco dře tak to najdou i za tepla protože to bude někde vidět ale taky se to nemusí dřít možná jim vypadl mezikus co patří pod kryt rozvodů je to takovej vymezovací váleček co patří pod jeden spodní šroub na krytu
No ja tam chci jet aby mi i vymenili lanovody a mrkli se i na rizeni a brzdy (tak ten motor stihne schladnout). Sice docela brzdi, ale nepomerne hur, nez u meho stareho favorita (ten oproti tomu brzdi jak dabel) a jsou hrozne mekke ... nejdou sice proslapnout a nezda se mi, ze by nejak nadmiru pruzili, ale proste to nebrzdi tak, jak bych si predstavoval (na rovinu reknu ze k tem brzdam nemam vubec duveru ve vyssich rychlostech .. tedy vice nez 100km/h).
V tom rizeni bude taky nejaka bota ... bourane to neni (videl jsem jak spodek, srouby, plechy atd.), ale kdyz jedu po rovince a pustim volant, tak to vzdy mirne otoci volantem doprava a uhyba to, takze kdyz chci jet rovne, tak musim volant tlacit mirne doleva a kdyz ho povolim, tak uz to tahne doprava. Asi pred mesicem mi delali geometrii, tak nevim co je spatne.
Zkousel jsem i jestli jsou spravne nafoukane kola a bylo to OK.

Napsal: stř zář 29, 2004 19:16
od petrm
Tak brzdy už sme tu probírali mockrát že nejsou nijak přesvědčivé ale skus to rozjet třeba někde na rovině kde není provoz a pořádně na to šlápni a uvidíš že je to jen o zvyku brzdí to dobře jen po přesednutí z Fáva je člověk trochu vyděšený ale fakt to brzdí ;) skus si třeba poměřit brzdnou dráhu tím Favoritem jinak po nastavení zadních brzd se někdy podaří že se pedál zvedne a začne to brzdit jak jsme u nás zvyklí .
S řízením je to obdobné některá Daewoo prostě táhnou ke straně a nejde s tím většinou nic dělat zkus prohodit kola ze strany na stranu jestli je nemáš směrový . Můj lanos taky lehce táhne a řešení bylo 15" kola jinak ještě v záruce sme kvůli tomu málem vrátili jedno auto nakonec sme se dohodly na finančním vyrovnání protože to pro nás bylo levnější ale na tom autě sme vyzkoušeli uplně všechno včetně přeměření karoserie na rámu ;)

Napsal: stř zář 29, 2004 20:41
od PetrCBR
petrm píše:Tak brzdy už sme tu probírali mockrát že nejsou nijak přesvědčivé ale skus to rozjet třeba někde na rovině kde není provoz a pořádně na to šlápni a uvidíš že je to jen o zvyku brzdí to dobře jen po přesednutí z Fáva je člověk trochu vyděšený ale fakt to brzdí ;) skus si třeba poměřit brzdnou dráhu tím Favoritem jinak po nastavení zadních brzd se někdy podaří že se pedál zvedne a začne to brzdit jak jsme u nás zvyklí .
S řízením je to obdobné některá Daewoo prostě táhnou ke straně a nejde s tím většinou nic dělat zkus prohodit kola ze strany na stranu jestli je nemáš směrový . Můj lanos taky lehce táhne a řešení bylo 15" kola jinak ještě v záruce sme kvůli tomu málem vrátili jedno auto nakonec sme se dohodly na finančním vyrovnání protože to pro nás bylo levnější ale na tom autě sme vyzkoušeli uplně všechno včetně přeměření karoserie na rámu ;)
Tak s tim jsi me teda moc nepotresil :(
Je to dost neprijemny pocit, kdyz musim porad pevne drzet volant, protoze jinak skoncim v prikopu (hlavne kdyz jedu rychle na dalnici, je to trochu narocne). :(

Napsal: stř zář 29, 2004 21:01
od petrm
No jde o to jak moc to dělá z mé skušenosti tak 3 z 5 Daewoo táhnou někam do strany a jsou citlivý na přidání plynu tak že občas škubnou volantem . Mě to dělalo tak že když sem pustil volant tak to postupně nabíralo směr do škarpy ale jinak stačilo mít jeden prst na volantu a auto poslušně jelo rovně jestli je to takhle moc špatný jak popisuješ tak možná je to gumama jsou špatně najetý nebo mají vadu v kordu to nijak nezjištíš jedině na zkoušku tam dát jiný kola nebo přehodit pravý za levý ale to bys nesměl mít směrový 8)

Napsal: stř zář 29, 2004 22:00
od PetrCBR
petrm píše:No jde o to jak moc to dělá z mé skušenosti tak 3 z 5 Daewoo táhnou někam do strany a jsou citlivý na přidání plynu tak že občas škubnou volantem . Mě to dělalo tak že když sem pustil volant tak to postupně nabíralo směr do škarpy ale jinak stačilo mít jeden prst na volantu a auto poslušně jelo rovně jestli je to takhle moc špatný jak popisuješ tak možná je to gumama jsou špatně najetý nebo mají vadu v kordu to nijak nezjištíš jedině na zkoušku tam dát jiný kola nebo přehodit pravý za levý ale to bys nesměl mít směrový 8)
No budu ted kupovat zimni gumy, tak uvidim, jestli se to nejak zmeni. Jestli ne, tak me zase urcite radi uvidi v NJ v servisu :D

Ono ve vyssi rychlosti se ten volant pohne docela rychle a v podstate skoro hned co pustim volant to auto uhyba. Kdyz jedu pomalu (do 80), tak to nejak moc nepoznam, ale nad 100 je to uz hodne poznat.

Napsal: stř zář 29, 2004 22:05
od petrm
Tak to pojedeš k Horečkovi ?? Uvidíš co to udělá po přezutí na zimní pak bych to teprve řešil 8)

Napsal: stř zář 29, 2004 22:32
od PetrCBR
petrm píše:Tak to pojedeš k Horečkovi ?? Uvidíš co to udělá po přezutí na zimní pak bych to teprve řešil 8)
Ano k Horeckovi. Mam to tam nejbliz pripada mi takovy normalni. Zadny rektalni alpinista, ale normalni clovek, ktery dokaze i servat, kdyz se nekdo o auto nestara (to neni muj pripad).
Tam ale pojedu az jak se to bude chovat na zimnich, jak pises. Pojedu tam sice tak jako tak, ale aspon budu vedet vic.

Napsal: stř zář 29, 2004 22:33
od petrm
No jasně třeba to odstraníš sám a ušetříš 8)

Napsal: stř zář 29, 2004 22:35
od PetrCBR
petrm píše:No jasně třeba to odstraníš sám a ušetříš 8)
Kazdopadne diky ti za cenne rady a poznatky !!!

Napsal: čtv led 10, 2008 11:34
od roberto33
To Jano VT:Tu je myslím náš problém ako som našiel na fóre.Ja sa chystám na výmenu gú uloženia ramien,lebo mi tiež ťahá auto do prava,ale do 80km/h to je v pohdoe ajekeď prudšie zošlapnem plyn tak troch trhá volantom.Predtým mi to vôbec nerobilo a zrazu z ničoho nič ma tiahne akoby som začla plávať na ceste a to nehovorím, že so mešte nešiel ani 100km/h.Som z toho dosť nervózny a veľmi autu neverím.Premeral som nové zimné gumy sú správne nahustené aj som ich dal skontrolovať do servisu sú správne vyvážené, keď bolo vonku -15C tak mi vravel, že sa mohli nejako krátko zdeformovať ale nič som nezistili auto ide tak isto, mám všetkoaj geometriu som urobil tak ešte skúsim tie gumy uloženia predných ramien a keď nič nepomôže tak Ja už fakt neviem.No a k tomu riadeniu a volantu ono je dosť citlivý a posilňovač by mohol byť aj tuhší ale je dosť voľný na môj vkus je to veľmi citlivé pri vyšších rýchlostiach to dosť vadí a človek je nejako nervózny a ani Ja ho už nemôžem pustiť voľne lebo ma mierne ťahá...