Stránka 1 z 2

Koupě ojetého Matýska

Napsal: sob zář 25, 2004 19:23
od Lukáš
Ahoj, chtěl bych koupit ojetý Matiz 0,8i, r.v.1998 a chtěl bych tak poprosit kohokoli o nějaké postřehy a rady na co si dát při koupi pozor. Zároveň se chci zeptat jestli tohle auto určené především pro městský provoz dokáže jezdit dvakrát týdně z Ústí nad Labem do Hradce Králové(cca 200km). Všem dík, Lukáš

Napsal: sob zář 25, 2004 19:30
od Robert
Myslim si, ze tuto cestu, kterou by jsi chtel absolvovat Matizek bezproblemu zvladne a co se tyce veci, na ktere si davat pozor, tak urcite to bude: rizeni (vule, kmitani volantu), brzdy, tlumice, spojka. Na tyto veci jsem si daval alespon ja pozor a vicemene se mi to vyplatilo. Akorat mam jednu malinkou neprijemnost a to jsou tlumice. Zadni mam uplne v haji a predni jsou tak na polovine cesty do pekel. Jinak s Matizkem jezdim kazdy den a zatim se mi nic neprihodilo a najel jsem s nim uz 12.000 km.
8) Tak to je muj nazor....:lol

Re: Koupě ojetého Matýska

Napsal: sob zář 25, 2004 20:05
od jakub
Lukáš píše:Ahoj, chtěl bych koupit ojetý Matiz 0,8i, r.v.1998 a chtěl bych tak poprosit kohokoli o nějaké postřehy a rady na co si dát při koupi pozor. Zároveň se chci zeptat jestli tohle auto určené především pro městský provoz dokáže jezdit dvakrát týdně z Ústí nad Labem do Hradce Králové(cca 200km). Všem dík, Lukáš
vem si k sobe nejakyho znamyho, co dela v servisu - obecne takto:

- nechat si potvrdit stav tlumicu (klidne at jsou blby, ale at o tom vis pred koupi)
- stav motoru, pocet najetych kilometru, kupovano v cr, kolikrat bourano !!!
- mateze projet, nemel by byt nadmiru hlucny, nic by se nemelo v motoru "klepat" (coz ti zase rekne spis clovek, ktery uz nekdy s matezem jel, nebo servisni technik
- prevodovka je nepresna normalne, ale rychlost by nemela jit "pres zuby"
- zkontroluj vodu (jestli neni pod miru) a olej jestli nesmdi spaleninou
- zkontrolovat (optat se na osetreni spodku proti rzi - i nejnovejsi matiz ma napriklad ze serie dole kolem nadrze apod. holy - neosetreny plech :/)

- jinak jak jiz bylo receno - tak toto neni zadny problem s matizem ujezdit

Napsal: pon říj 04, 2004 09:48
od Tomáš
Vážení, Matízka mám 4 roky, od nového, dodnes mám najeto 69 500,-KM.
Jezdím s ním denně do práce do Prahy cca40Km za den. Krom toho 1x Itálie, 2 x Chorvatsko ( naposledy letos v červnu) , 1x Rakousko s boxem la lyže. 1x-2x měsíčně Východní Čechy a Krkonoše.
Jezdí super , při obsazení 2x středně dospělí + děcko, dálnice 120-130, se spotřebou 5.8 l za celé 4 roky. To chorvatsko jsem jel za průměr 4.7l, moje žena dokonce vItálii za 4.2 l. Na dlouhé cesty je pohodlný , trochu strácí do kopců na dálnici, ale jinak super. Zadní tlumiče se už taky hlásí, ale o předku nevím, ani čepy , nic , pohoda a pohoda, a to mu dávám za uši po Praze. V zimě netočte studenej motor , jinak žere olej.
Ahoj Tomáš

Napsal: pon říj 04, 2004 11:15
od Krtek
Tomáši nějak divně počítáš ty km. Já jezdim každej den do práce 38-45 km a za neclej rok mam na Nubiře natočeno 27 500km.

Napsal: pon říj 04, 2004 11:42
od milosh
Sice se to netyka Matizka, ale nexie, ale jiste tam je par veci spolecnych.
Tak mrknete k nam na www.nexiaclub.com kde jsem popsal, jak kupovat nexii 8)

Napsal: pon říj 04, 2004 11:49
od PavelZ
Krtek píše:Tomáši nějak divně počítáš ty km. Já jezdim každej den do práce 38-45 km a za neclej rok mam na Nubiře natočeno 27 500km.
Nevim, proc myslis? Rok 2004, pokud dobre pocitam, ma 254 pracovnich dnu, coz je pri 40 km denne 10160 km za rok a 40640 km za 4 roky a ten zbytek je na dovoleny a ostatni cesty.

Napsal: pon říj 04, 2004 12:21
od Krtek
PavelZ píše:
Krtek píše:Tomáši nějak divně počítáš ty km. Já jezdim každej den do práce 38-45 km a za neclej rok mam na Nubiře natočeno 27 500km.
Nevim, proc myslis? Rok 2004, pokud dobre pocitam, ma 254 pracovnich dnu, coz je pri 40 km denne 10160 km za rok a 40640 km za 4 roky a ten zbytek je na dovoleny a ostatni cesty.
Tak až zas budete dělat výpravu na pol tak nezzapomeńte vynásobit zásoby dvěma...
To je vono. Tomáš jezdí 20 km, já jezdim 45. Takže bych měl řikat že jezdim denně do práce 75-100 km.

Napsal: pon říj 04, 2004 12:38
od Tomáš
Krtku, já jsem psal,že 40 denně, jasný, že jedna cesta je asi půlka.
Prostě mám skoro 70000 od dubna 2000, to nezměním já ani nikdo jinej.
Čágo Tomáš :)

Napsal: pon říj 04, 2004 12:47
od PavelZ
Presne tak, Tomas psal "Jezdím s ním denně do práce do Prahy cca40Km za den.", ne ze jedna cesta do prace je 40 km ;). Zasoby pocitame dobre :).

Napsal: pon říj 04, 2004 12:52
od Krtek
Železná zásoba je nedotknutelná. Takže to vypadá že jsme jí předevčírem nesnědli :D

Napsal: pon říj 04, 2004 13:04
od PavelZ
No jasne :), zasoby pro pripad nouze musi mit clovek pripraveny :).

Obrázek

Napsal: pon říj 04, 2004 13:22
od Tomáš
Nějak uhybáme od tématu, ale ta láhev se mi zamlouvá.
Teď už mi moc rychle KM přibývat nebudou , už jen do práce a občas na chajdu , co jsem koupil Nubirku vozím rodinku větším, ale letos na ní už nebudu kupovat dálnici, takže tento víkend opět Matízkem do Krkonoš....

Napsal: sob říj 16, 2004 14:38
od zelivak
Ahoj, chci se zeptat, do kolika najetých km má ještě smysl kupovat ojetýho Matese. Kolik tak má to auto životnost bez větších investic?

Napsal: sob říj 16, 2004 15:20
od jakub
zelivak píše:Ahoj, chci se zeptat, do kolika najetých km má ještě smysl kupovat ojetýho Matese. Kolik tak má to auto životnost bez větších investic?
imho to neni az tak o kilometrech, ale o stavu auta. Zivotnost vetsiny aut je stejnak nad 200tkm, coz ale vzhledem ke stari matezu a jeho urceni bude mit maloktery.

Navic jak rikam, auto, co ma najeto 70tkm muze byt na odstrel, stejne jako 100tkm muze mit dalsich 150 pred sebou.

Dalsi vec je, co znamena "vetsich investic" - pro nekoho je dvacet tisic na GO nemyslitelna castka, nekdo to vrazi rocne do auta dobrovolne ;), ze ? :lol: