Chevrolet SSR
Napsal: sob led 30, 2010 11:23
Chevrolet SSR
Když se řekne pick up, většina motoristů si představí užitkovou verzi některého z osobních vozů, maximálně pak vůz s pohonem 4 x 4 představující kompromis mezi uzavřeným off-roadem a menším užitkovým autem s korbou, ale lidé jsou různí a proto i jejich představy jak by měl takový vůz vypadat se mohou více či méně lišit.
Jednu takovou představu, která patří do skupiny těch, které se liší opravdu hodně jsme měli možnost si vyzkoušet. V době, kdy jsme spatřili vůz, kterému jsou věnovány následující řádky jsme už měli za sebou seznámení s Dodgem RAM SRT10 s motorem vypůjčeným z Viperu, takže překvapení nebylo až zase tak velké, nicméně co se designu vozu týká, nelze mu upřít opravdu odvážné pojetí a nesvázanost dnešními standardy.
Již na první pohled zaujme dvoumístný pick up netradičním designem balancujícím mezi futuristickou studií a retro stylem a dvojice rozměrných koncovek výfuku varuje kolemjdoucí, že pod kapotou tohoto vozu by je mohlo čekat překvapení, které tam skutečně čeká v podobě šestilitrového osmiválce , jehož základ netvoří nic prestižnějšího, než agregát montovaný do poslední verze Chevroletu Corvette C6.
Smysl kombinace čtyřistakoňový motor a ložná plocha jak ji známe z pick upů mozek běžného Evropana přece jenom na chvilku zaměstná, ale po otočení klíčku bude jeho pozornost přesměrována zcela jiným směrem. Zvuk jako ze závodního speciálu, automatická čtyřstupňová převodovka HYDRA MATIC ( na přání šestirychlostní manuál ) pohánějící zadní kola o rozměru 20" osazená pneumatikami GOOD YEAR Eagle Touring, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, TCS, sada Air Bagů, klimatizace, tempomat, dálkově ovládané centrální zamykání a otevírání krytu ložné plochy, imobilizér, výkonný BOSE PREMIUM SOUND SYSTÉM a k tomu čtyři sta koní pod kapotou. Jízdním vlastnostem nelze vytknout závažnější nedostatky, komfort pérování je úměrný výkonu motoru i sportovně laděnému provedení vozu, za zmínku stojí pro pick up netradiční elektricky ovládaná střecha, která za několik sekund zmizí za sedadly a dodá tak již beztak podivně vyhlížejícímu vozu ještě netradičnější vzhled. Jízda pod otevřeným nebem s hlasitě dunící hudbou, kterou bez problémů obstará výkonný soundsystem by jistě nadchla mnohého teenagera, stejně tak jako pozornost, kterou na sebe tento vůz poutá kdekoliv se objeví. Úsměv na tváři by jistě vyvolaly i reakce řidičů na našich silnicích, zejména hrdých majitelů nejmenovaného modelu vyšší třídy s okřídleným šípem ve znaku, kteří vzdalující se zadní světla pick upu nesli opravdu tragicky.
Shrnout na závěr klady a zápory tohoto vozu je opravdu nelehký úkol. Jen těžko bychom na našem trhu hledali srovnatelný vůz, nebo podnikatele, který by bez váhání řekl, že toto je přesně to, co mu ve firmě chybí, ale o tom všem to možná celé je, Chevrolet SSR představuje ve všech směrech extrém, který si svou jedinečností získá zákazníky především v řadách těch, kteří chtějí něco originálního, co se každý den na silnici rozhodně nepotká. Naproti tomu vadou na kráse je ovšem z našeho pohledu jeho cena, která se o mnoho neliší od již zmiňované Corvetty C6, která v našich zeměpisných šířkách představuje přece jenom atraktivnější exponát.
Kdopak si ho koupí
Když se řekne pick up, většina motoristů si představí užitkovou verzi některého z osobních vozů, maximálně pak vůz s pohonem 4 x 4 představující kompromis mezi uzavřeným off-roadem a menším užitkovým autem s korbou, ale lidé jsou různí a proto i jejich představy jak by měl takový vůz vypadat se mohou více či méně lišit.
Jednu takovou představu, která patří do skupiny těch, které se liší opravdu hodně jsme měli možnost si vyzkoušet. V době, kdy jsme spatřili vůz, kterému jsou věnovány následující řádky jsme už měli za sebou seznámení s Dodgem RAM SRT10 s motorem vypůjčeným z Viperu, takže překvapení nebylo až zase tak velké, nicméně co se designu vozu týká, nelze mu upřít opravdu odvážné pojetí a nesvázanost dnešními standardy.
Již na první pohled zaujme dvoumístný pick up netradičním designem balancujícím mezi futuristickou studií a retro stylem a dvojice rozměrných koncovek výfuku varuje kolemjdoucí, že pod kapotou tohoto vozu by je mohlo čekat překvapení, které tam skutečně čeká v podobě šestilitrového osmiválce , jehož základ netvoří nic prestižnějšího, než agregát montovaný do poslední verze Chevroletu Corvette C6.
Smysl kombinace čtyřistakoňový motor a ložná plocha jak ji známe z pick upů mozek běžného Evropana přece jenom na chvilku zaměstná, ale po otočení klíčku bude jeho pozornost přesměrována zcela jiným směrem. Zvuk jako ze závodního speciálu, automatická čtyřstupňová převodovka HYDRA MATIC ( na přání šestirychlostní manuál ) pohánějící zadní kola o rozměru 20" osazená pneumatikami GOOD YEAR Eagle Touring, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, TCS, sada Air Bagů, klimatizace, tempomat, dálkově ovládané centrální zamykání a otevírání krytu ložné plochy, imobilizér, výkonný BOSE PREMIUM SOUND SYSTÉM a k tomu čtyři sta koní pod kapotou. Jízdním vlastnostem nelze vytknout závažnější nedostatky, komfort pérování je úměrný výkonu motoru i sportovně laděnému provedení vozu, za zmínku stojí pro pick up netradiční elektricky ovládaná střecha, která za několik sekund zmizí za sedadly a dodá tak již beztak podivně vyhlížejícímu vozu ještě netradičnější vzhled. Jízda pod otevřeným nebem s hlasitě dunící hudbou, kterou bez problémů obstará výkonný soundsystem by jistě nadchla mnohého teenagera, stejně tak jako pozornost, kterou na sebe tento vůz poutá kdekoliv se objeví. Úsměv na tváři by jistě vyvolaly i reakce řidičů na našich silnicích, zejména hrdých majitelů nejmenovaného modelu vyšší třídy s okřídleným šípem ve znaku, kteří vzdalující se zadní světla pick upu nesli opravdu tragicky.
Shrnout na závěr klady a zápory tohoto vozu je opravdu nelehký úkol. Jen těžko bychom na našem trhu hledali srovnatelný vůz, nebo podnikatele, který by bez váhání řekl, že toto je přesně to, co mu ve firmě chybí, ale o tom všem to možná celé je, Chevrolet SSR představuje ve všech směrech extrém, který si svou jedinečností získá zákazníky především v řadách těch, kteří chtějí něco originálního, co se každý den na silnici rozhodně nepotká. Naproti tomu vadou na kráse je ovšem z našeho pohledu jeho cena, která se o mnoho neliší od již zmiňované Corvetty C6, která v našich zeměpisných šířkách představuje přece jenom atraktivnější exponát.
Kdopak si ho koupí