Stránka 1 z 2

EK failed!

Napsal: pát led 08, 2010 23:33
od Igi
Caute,

neska som absolvoval na EK /emisná kontrola/ a kurna nepresiel som.
Vo vysokých otáckach vsetko OK, ale na volnobeh úplne katastrofálne hodnoty CO na benzín tak aj na plyne. Na benzíne boli aj vysoké hodnoty HC.

Neviete cím to moze byt? Zeby lambda sonda, nebodaj snád katalyzátor... :?


Igor

Re: EK failed!

Napsal: pát led 08, 2010 23:40
od -peha-
No lambda asi nie je to skôr katík ono pokud by to bola lambda tak by si mal problém jazdiť na LPG lebo to je lambdou riadené takže buď známosti alebo nový katík 8)

Re: EK failed!

Napsal: sob led 09, 2010 13:13
od Igi
No to je pekne v prdeli, myslel som, ze ked budem jazdit na LPG, tak katík vydrzí dlhsie.
Mrtvy katalyzátor by sa neprejavoval aj pri vyssích otáckach?

Vysoké CO je tiez problém katíku? Myslel som, ze vysoké CO je sposobené zlým spalovaním..

Igor

Re: EK failed!

Napsal: sob led 09, 2010 20:32
od Serpico
...na LPG jenom dříve odděláš motor, plyn je " suchý "...

Mějte se fajn

Re: EK failed!

Napsal: ned led 10, 2010 20:38
od Igi
jj, motor to je jasné, ale má LPG nejaký zlý vplyv na katalyzátor?

Re: EK failed!

Napsal: ned led 10, 2010 20:54
od -peha-
Nie práve LPG je menšie zlo pre keramiku v katíku :lol:

Serpico já už jazdím 16 rokov na LPG a zatial som nemal ani najmenší problém s motorom a neviem kolkokrát to tu vysvetlovať ale Ty jazdíš na olej alebo vodu lebo stále splietáš dačo o suchu no tak si do katalizátora nalevaj dáke mazadla lebo já som zatial videl len suché katalizátory :lol: :lol: :lol:

Mimochodom tahle už dneska má 894 233 km a z toho viac ako 650 000 na LPG takže skus to dosiahnuť -i

Re: EK failed!

Napsal: ned led 10, 2010 23:28
od Igi
uf, skor zázrak :D Nejaké repasy motora neboli robené?

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 08:12
od -peha-
No len základné - rozvody,3x tesnenie pod hlavou,tlmiče a proste bežné veci.Motor je 8 ventil a stále pôvoidný na splynovači boli membrány menené LEN 2x za celú dobu no a minulý rok sa na nej robila oprava prahov a falcov,inak jazdí každý den okrem toho keď je na údržbe ale asi pre to je na tom tak lebo ako sa vraví auto čo stojí je na tom horšie ako keby jazdilo :lol:

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 18:29
od Serpico
...no peha osobně nemám zkušenosti s LPG, jenom jsem viděl u palikxe rozdělanej motor asi ve 180tisících ...no a i dle Pavla odešel na LPG, soused taky propagátor LPG čikuli dojezdilo na LPG teď ho má ve Feldě, prosím já Tě neprovokuji ale fakt jak jsem už psal na Loganu ofice v záruce tam dávaj jakési vrchní mazání prostě něco přisává, jinak já Vám kluci přeju ať Vám to drandí bez problémů a prostě jenom nejsem toho příznivec jednou je to benzínový motor a vše ostatní je náhražka, jinak už v minulosti dokázali předělat za války Aero 30 na plyn a protože to byl dvoutakt, tak tam bylo vyřešeno přimazávání...

Mějte se fajn

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 18:41
od -peha-
To nič ono sa fakt žiadne primazávanie nedává a auta čo servisujem majú daktoré viac km na LPGčku ako na benzine no a zasa keď som zozoberal moje motory tak LPGčko je čistúčké no na margo toho poškodenia je to možné ale to je odvozené od kvality plynu aj tu sa nájdú čerpadláci čo berú hocičo hlavne že je to lacné.Ono sa to stalo pred vianocami aj mne že som natankoval taký lacný a velmi som to olutoval no našťastie sa nič nestalo ale Kráska mala problém vyšlápnúť kopec no hned som ju prehnal na 100 oktanovom benzínku a dal náš plyník no a zasa šlape ale to pre LPGčkárou -je velmi dobré si všimnúť aký plyn tankujete nie každý je kóšer tak pozor.

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 19:06
od palikx
vysoke co je poskozeny kat.plyn by ho opravdu nemel poskodit ale skutecnost je casto takova ze vetsina plynovych aut ma kat v haji.
treba tim ze plyn to tam cpe porad i pri brzdeni motorem a nahromadeny plyn u katu pak pri pridani plynu shori rychle a roztavi kat nebo to je tim ze vetsina plynovych aut ma v haji vstriky a auto startuje na benzin blbe zene to tam benzin nespaleny a ten pak hori az v katu a tim ho to opet nici.
a plynovy auta-felicie bez problemu a 8v nexie a lanosy taky.nepotkali jsme motor co by byl poskozen ale 1,6 nubiry a lanosy 1,5 nexie na plyn snad vsecky.
2,0 lega opet nevim nemeli jsme problem a jezdilo jich malo.

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 19:22
od -peha-
No jo jenomže to s tím nespáleným LPGčkom je len u podtlaku ale na elektroniku a sekvencii je to velmi dobre chránené tedy pokud dakdo nevyberie atuátor a to pre to že má vadnú lambdu a tady je nutné podotknúť že pri vadnej lambde odíde katík aj na benzin :D No a motory já osobne preferujem LPG do motoru od 1,6 tam je to z hladiska výdrže a spotreby to najlepšie , inak máme to plno 2,0 ople a daewa no a hlavne Tuscomy tie čo majú 2,7 tak tie sú fantastické a dosť vela majitelov za nimi ťahajú velké prívesy no a najvetšie držiaky sú 3,0 a vyššie aj 4,0 Jeep Cherokie tých tu máme asi 6 a sú to ťahúni :lol: :lol: :lol:
Hele tenhle Oldcmobilík má už tiež 500 000 a na LPG ho prestavali ješte v Nemecku a teraz je po omladujúcej kôre a má fantastické kolečka takže vyzerá skvelo :lol:

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 19:35
od JRD McLAREN
No ide o to, s jakou rezervou je motor vo vyrobe vyrobeny..
tiez aj material z akeho su piesty, ventily a pod. suciastky...

niektore motory proste na LPG vydrzia behat roky,
a niektore su po dvoch troch v haji...
(roztavene piesty, podpalene kruzky ci ventily)

je to tym, ze fabrika motor primarne vyrobila na benzin.
taktiez je aj rozdiel ci na olovnaty, natural, 89 , 91, 95, 98 oktanovy..
..ci aleternativa Etanol a pod...

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 21:34
od Igi
palikx píše:vysoke co je poskozeny kat.plyn by ho opravdu nemel poskodit ale skutecnost je casto takova ze vetsina plynovych aut ma kat v haji.
treba tim ze plyn to tam cpe porad i pri brzdeni motorem a nahromadeny plyn u katu pak pri pridani plynu shori rychle a roztavi kat nebo to je tim ze vetsina plynovych aut ma v haji vstriky a auto startuje na benzin blbe zene to tam benzin nespaleny a ten pak hori az v katu a tim ho to opet nici.
a...
Vysoké CO je problem kat.? Prd tomu rozumiem, ale myslel som, ze vysoke CO je problem zleho spalovania a tým vzniku tohto plynu. Myslel som, ze kat zachytáva iné skodlive zlozky výf. plynov (tazke kovy a pod).

Vstreky sa dajú vycistit? Lebo pozorujem uz davnejsie, ze to tazsie startuje a na benzín v nizkych otazkach to desne trhá.

Inak pred 3 týzdnami mi skapala polka cievky, a ked to horkotazko nastartovalo, tak to islo na 2 valce, ale to dohromady takto neslo ani minútu. To by este kat nemuselo zabit.

PS: práve mi frajerka cítala kedy vznika CO pri spalovaní: pri nízkej teplote, alebo nedostatku kyslíku v spal. komore. To by v prípade zaneseného vz.filtra robilo skor na vyskokých otáckach.

Re: EK failed!

Napsal: pon led 11, 2010 21:36
od Igi
-peha- píše:To nič ono sa fakt žiadne primazávanie nedává a auta čo servisujem majú daktoré viac km na LPGčku ako na benzine no a zasa keď som zozoberal moje motory tak LPGčko je čistúčké no na margo toho poškodenia je to možné ale to je odvozené od kvality plynu aj tu sa nájdú čerpadláci čo berú hocičo hlavne že je to lacné.Ono sa to stalo pred vianocami aj mne že som natankoval taký lacný a velmi som to olutoval no našťastie sa nič nestalo ale Kráska mala problém vyšlápnúť kopec no hned som ju prehnal na 100 oktanovom benzínku a dal náš plyník no a zasa šlape ale to pre LPGčkárou -je velmi dobré si všimnúť aký plyn tankujete nie každý je kóšer tak pozor.
Peha a nemas skusenost ci auta na LPG mávajú problemy s EK?