našiel som 2 ďalšie drobné nepresnôstky v knihe p. J.Tučka,samozrejme,že pri takom možstve informácii to nehrá rolu a vážim si jeho vedomostí,znalostí a informácii,päatám si ho ešte ako motoristického novinára, a cením si jeho práce,ale zas by som si dovolil pooprvaiť resp dolpniť 2 infošky. Ako p. Tuček píše,vozy VAZ 2101
http://gomelauto.com/2007/08/09/avto_is ... z2101.html
dovezené k nám,boli len prvý rok ozačené ruským népisom azbukou "ŽIGULI" , teda Жигули od r.1972 sa objavil exportný nápis LADA. tak možno ,ojedinele ,u niektorých vozov,dovezených cez TUZEX sa to označenie objavilo,ale ruský nápis "ŽIGULI" sa u vozoc,typov 2101,2103 a 2102 objavoval v sieti mototechna až do r.1975. Vôbec VAZ 2103
http://avtopages.net/cars/vaz/2103
bol pôvodne prezentovaný ako TOPAS,ale prvé vozidlá dovezené k nám v auguste 1973,mali dokonca len označenie "ŽIGULI" ale v rámčeku,narozdiel od 1200-viek. Môžem ne prezradiť,že vtedy v auguste 1973.keď k nám boli dovezené prevé kusy,ich cena bol 74 900 KČs, sme ich ako decká netrpezlivo očakávali, a jedno z prvých vozidiel tohto typu v na šom mesta malo ŠPZ NRA-36-78.Koho by zaujímalo,tak jedna z prvých 01-čiek v Nitre, zakúpená v lete 1971 mala ŠP/Z NR-95-90,ale nemôžem to tvrdiť s istotou,lebo nemám prehľad z evidencie,riadim sa tým,len čo som videl v teréne. u tých autobusov to bolo jednocudchšie,lebo čo prišlo,to sa sa aj obajvilo v teráne,ale u áat ? NO ten NR-95-90 som naozaj videl,ale viem ja či nebol napr už napr. NR-95-86,len ako príkalad a nemal ho niekkto v moravciach anechodil na na ňom do nitry a mal ho schovatý v garáži. Označenie " ŽIGULI 1500" sa obajavilo až neskôr. v tom čase u zadnych variant sa vyskytovalo logo na hrane veka kufra s nápisom "Lada 2103" . Netvrdím to s naprostou istotou,ale označenie žiguli sa u nás nadobro nadhradilo logami LADA a okrem typu 2101 aj číslom zdvihového objemu motora,spolu s nahradením kruhových vonkajších spätných zrkadiel hranatými a krátko na to,u modelového ročníku 1976 ,u typov 2103 a 011 kovových mriežok vetrania čiernymi plastovými.
ďalšia nepresnosť,najluxusnejšia verzia ŠKODY 105, vyrábaná od r. 1981 do r.1983, mala označenie ŠKODA 105 GL
http://www.flickr.com/photos/68955127@N00/2940306715
, a nie GLS. prvé 2 písmesmena označovali stupeň výbavy karosérie,a pri viac písmenových označeniach písmeno S označovalo výkonnejší motor,čo v prípade 105 GL nebolo. inak o tomto píše vyčerpavajúco vo svojich publikáciach pan Mario René Cedrych,on vie ešte aj od ktorého po ktoré výrobne číslo mali ktoré vozidlá aké označenie.viem,že boli rúžne malé séerie ako 120LX čo myslím o karosérie výbavou L motor z typu LS a LSX zas naopak výbava LS a 37 KW motor z typu L a boli aj nejé škody 120 GL s karosériou typu GLS a lem motorom typu 742.12 teda zo 120L či 120S,ktorý bol obchodne označovaný len ako ŠKODA 120,kvôli tomu,že 120S sa vžilo pre športové verziu ,ešte s karosériou škody 100,ale už chladičom vpredu.
nuž a ešte pridám trošku humoru,ako som lovil v spomienkach,tak kto číta moje príspevky,vie,že ja som u novodobých vozorov zarytý odporca tzv.klasickej koncepcie,alebo kardanov,ja tvrdím,že u osobáka má byť hnaná náprava tam kde je motor. takže u vozov vyvíjaných po r. 1965 uznávam aj zadný náhon,má svoje výhody,ale pod podmienkou,že motor je v tom prípade vzadu. napr teraz sa pohnúť do kopca,ke´d po odmäku pritulo,škodovkári sa nám môžu smiať.
Tkakže ako som ja bol spomenul u mňa je auto,ktorého vývoj začal po r.,1965 a nemá motor umiestnený nad hnacou nápravou "4-kolesový krípel"
podľa ozanačenia K akože klasická koncepcia. naopak,aj zas koncepcia motora vzadu má zarytých odporcov,no a podľa nich, zas si škodovky s motorom vzadu vyslúžili nelichotivú prezývku "Trták",alen vďaka mojej starkej,ktorá pochádzala z menšej dedinky na vidieku,konkrétne pod Poľanou,som pochopil význam tej hanlivky,že u hydiny sa na strednom Slovensku označovala zadná časť tela Trtáč,tak od toho zrejme vznikol ten termín trták
,ale ja som vravieval,že radšej 3 trtákov v zime,ako jedného krípla