Stránka 1 z 1

mega problem so startovanim

Napsal: pát pro 11, 2009 09:39
od solimx
Ahoj,

precital som si vsetko co tu asi je o startovani za studena.

Ja mam taky problem. Mam 1.5 8V s tartarini LPG. Ked je teraz v zime motor studeny, nakopne to az na 3x. Na prvy krat sa mu nechce naskocit mozno na 1 valec, na 2x uz uz naskoci asi na 3 mozno 2sekundy ide na nizkych a tak zdochne. Na 3x toci potom naskoci. Otacky OK zvysene, ale ked mu svizne pridam dusi sa a skoro zdochne. Ked pridavam pomalicky tak akceleruje, ale ked sa chcem rozbehnut tak zdochyna. To robi kym sa aspon trosku nezohreje. Tartarini mi prepina okamzite na plyn staci ked hned pridam a na plyne je vsetko OK. Benzin som tankoval na pochybnej benzinke asi pol roka dozadu a to pol nadrze, takze teraz prve co chcem urobit tak ho vyjazdit naliat tam nieco poriadne a skontrolovat sviecky. Tie su asi Bosch a maju tak 20 000, kable maju asi rok a baterka je nova. Jedine na co som zatial mrkol ze skrtiaca klapka je mierne zasvinena jemny povlak nieco cierneho mazlaveho.

vykon na benzine sa mi zda ok ked je horuci, spotrebu to odmerat neviem na benzin, plnu netankujem, pouzivam len na start a teraz chodim na benal furt aby som sa ho zbavil.

Este nieco, cerpadlo ma byt pocut len pred startom alebo pocas celej jazdy na benal, mne tak jemne bzuci, samozrejme na LPG je odpojene. Natocenych mam 130 000, z toho 125 000 je na LPG a jedine co menim su kable a sviecky.

Ked je motor horuci benzin ide v pohode, cez emisnu som presiel v pohode mesiac stara, a necitim ani nevidim ani dym ani nespaleny benzin.

Do coho sa mam pustit ako prve? iny benzin, kontrola sviecok??? prosim prosim poradte.

- ja viem ze to moze byt cokolvek cez cerpadlo, filter, vstreky, mozno skrtiaca klapka, teplotny snimac... ale aky zvolit postup.

otacky su ok, nekolisu, vsetko jazdi jak ma, len studeny benzinovy start a par prvych minut na benzin motor nema tah, ked mu razne pridam zdochyna.

Je z Vas niekto z Brna alebo okolia Pohorelic, keby som potreboval poradit a tak...

Re: mega problem so startovanim

Napsal: pát pro 11, 2009 12:24
od Serpico
...sice specialista na LPG je peha ale všeobecně je doporučováno třetinu proběhu odjet na benzín, prostě nejde jenom o vstřiky, které se zasírají ale hlavně o důsledek provozu na plyn prostě vršek se nemaže a taky podle toho vypadá a odchází na věčnost, viděl jsem to už u několika aut naposledy u auta bjes_des - nubira vršek ventily, pístní kroužky, písty, no ale u známého teď v práci koupily Logana a nechali oficiálně předělat na LPG a to prý něčím " přimazává " plyn ( nevím, neviděl jsem na vlastní oči ), nicméně plyn ať už LPG nebo CNG je náhražka a jako taková se chová rozdílné časy zápalů a prostě charakteristiky, můj názor je, když chci šetřit a budu mít velký proběh km tak nafta a třeba " kokta " se spotřebou okolo 5 litrů, to je podle mě řešení, nicméně nikomu svůj názor nevnucuji...

Mějte se fajn a " plynaři " nekamenujte mě, já prostě nejsem jeho příznivec a ani Vám proto nepřeji ani nezávidím neustále se opakující problémy...

Re: mega problem so startovanim

Napsal: pát pro 11, 2009 14:01
od ppp
Pises rok a pol rocny benzin. Hmm, ja som mal problem s rocnym benzinom tankovanym na shellke, takze prve co sprav vsetok benzin von a cerstvy dnu a to len nutne minimum a raz za 1/4 nanajvys pol roka vyjazdit a dotankovat. O cerpadlo sa neboj, malo benzinu mu nevadi, stary ale ano aj ked nie priamo, ale tak, ze sa podobne ako mne v benzine vdaka odpareniu prchavych zloziek vyzrazal svincik, ktory upchal za "zalakoval" cerpadlo zvonku aj zvnutra.
Potom ako vycerpas benzin (ci uz hadickou alebo cerpadlom), tak po natankovani budes pravdepodobne musiet natiahnut novy hadickou pri motore, bud za cca 50 az 150Sk linetkou z lekarne (1.5 dcl striekacka pre dojcata) alebo "oralne " :D ale na to asi bude potrebny poriadne mocny tah :lol: , lebo suche cerpadlo moc dobre necerpa, kedze je zubove.

Re: mega problem so startovanim

Napsal: pát pro 11, 2009 14:16
od solimx
benal ma pol roka asi...

ja dnes skocim na OMV a poriadne ho pretiahnem na benal po dialnici.

Jazdim na stary benal uz tyzden (aby som ho vyjazdil) 300km svizne po dialnici za tyzden, ale rano furt rovnaky start s tym starym benalom, tak uvidime, este skusim spalit tak 10l toho noveho co natankujem dnes a skontrolujem sviecky a potom uvidim co dalej,

jak je umiestnene cepradlo v nadrzi ako laik da sa nejak skontrolovat svincik v nadrzi, alebo jak je zanesene cerpadlo a jak narocne je jeho precistenie?

dakujem

Milos

Re: mega problem so startovanim

Napsal: sob pro 12, 2009 01:11
od ppp
ja som sa ulakomil asi pred vyse rokom na shellkove auticka so zvukom :lol: , odvtedy som minal benzin. Ked leten teploty ustupili objavili sa problemy so startovanim, niekedy to chytlo na 3ti pokus, niekedy na 10ty az mi raz umrelo benzinove cerpadlo uplne, pretoze bolo cele zalepene svincikom z benzinu. Ale ani po vycisteni a poskladani cerpadla to ktovieako na ten uz vtedy rocny benzin neslo. Start sa podaril na 2. alebo 3. pokus, do 2.5t to nezrychlovalo ale spomalovalo pri kazdom pridani plynu, a celkovo to chodilo tak nejak nepresvedcivo. Po vymene benzinu za novy mozem povedat ze na benzin to fakt ide lepsie ako lpg, najma pri vyssich otackach, ale teraz to uz jazdi dobre na benzin v celom rozsahu otacok. Takze by som skusil vymenit benzin, alebo aspon zriedit novym 1:1 a potom ho uplne cely vyjazdit (samozrejme s plnou lpg nadrzou).

Re: mega problem so startovanim

Napsal: sob pro 12, 2009 07:18
od solimx
tak natankoval som 12l carrery 100. Na benzinku som dosiel ked mi uz v zatackach svietila rezerva. Kym sa to premiesalo a doslo do motora asi dost trvalo, skludnenie motora a vykon som zacitil az po co ja viem 30km. Motor sa stisil a zacal zaberat od nizsich otacok a aj v tych vysokych sa mu ochotne chcelo, ale valil som po dialnici v usekoch kde su obcas radary, tak som to aspon na 4ke vytacal.

Za tym nasledovali dva studene starty. Chytil uplne na prvy pokus krasne bez zavahania a co som bol pekvapeny nepocul som klepat ventily a cerpadlo je tiez tizsie skoro ho nepocujem. Sice po nasrtovani hned ked mi pridam este par krat zavaha motor a akoby trochu vynechal ale pri takom 4 - 5pridani uz vali jak drak. Je to o dost tichsie a ten motor taha od nizkych az po vysoke aj ked je studeny a za tepla to je baladicka otvorit kapotu a pocuvat ako seveli.

Som z toho pekne vygumovany, ze zrazu tak pre mna rapidne zlepsenie, take starty to som uz dlho nemal zatial je vonku +2 a snezi, tak dufam ze bude mrznut zajtra a som zvedavy.

Re: mega problem so startovanim

Napsal: ned pro 13, 2009 09:55
od solimx
tak vonku snezi je -2 a auto chytilo okamzite na prvy krat, uz sa ani nedusi ked mu pridam :) hned po nastartovani, je tiche a nepocujem ventily :D

Re: mega problem so startovanim

Napsal: ned pro 13, 2009 15:56
od Blue Lanos
:) Takza to bola taka "lacnejsia" oprava -i Ale hlavne nech to jazdi ;)

Re: mega problem so startovanim

Napsal: pon pro 14, 2009 09:09
od solimx
to hej, normalne pokojny spanok a rano idem ku autu pozitivne naladeny bez stresov,

- mal som vonku aj sviecky, tie su krasne biele opalene, je normalne ze telo jednej sviecky pri zavite je akoby mierne hrdzave? Mam NGK, bola myslim v tretom valci, a pod svieckou je hromada musiek, tak asi tym, ze sa tam zdrzuje bordel, ktory sa inak nedal vybrat