Stránka 1 z 4
zahřátí motoru a topení
Napsal: pon pro 07, 2009 08:58
od Do-bby
zdravim, nexii mam novou tak jsem jeste laik.
jeli jsme ji projet a porad se nechtela zahrat. stale rucicka lezela skoro v modrym a z topeni lezl studenej vzuch. prestali sme "topit" a po chvili se motor zacal ohrivat. kdyz jsme zkusili zapnouzt topeni tak nas opet pohladil ledovy vzduch a teplota motoru zase klesla skoro na nulu. nevite cim to muze byt? v tomhle pocasi se bez topeni jezdi blbe
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: pon pro 07, 2009 09:09
od conpet
Určitě termostat , je to běžná závada všech aut
Zkus si jen tak na zkoušku zakrejt 3/4 chladiče nějakym tvrdým papírem, třeba z nějaký krabice atd.
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: pon pro 07, 2009 13:37
od Serpico
...to Do-bby už to tady bylo stokrát popsané šáhni si na gum. hadici od termostatu a pokud bude po startu hned vlažná termostat je nefunkční - nezavírá a navíc u 16V je pěkně po " ruce "...
Mějte se fajn
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: pon pro 07, 2009 21:05
od Do-bby
dobre diky moc
a jeste se chci zeptat, kdyz koupim novej tak jak s montazi? neni tam nejakej figl? odvzdusneni nebo tak neco?
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: pon pro 07, 2009 22:17
od Hynek
Dávej pozor hlavně na těsnění pod viko termostatu. Bylo by dobře vědět,jak vypadá staré. Já jsem k novému termostatu dostal těsnění co tam nepatřilo a teklo.
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: úte pro 08, 2009 08:04
od Do-bby
jo tak to ja si dyztak vyriznu nove, mam jeste ze sima co jsem si kupoval na tesneni takovou tu ctrvtku. teda pokud je to takove to papirove tesneni. a co samotna demontaz ci montaz? jde to v pohode? zadny mordovani nebo tak?
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: úte pro 08, 2009 10:19
od Serpico
... Dobby, máš to krásně přístupný u 16V zepředu ...
Mějte se fajn
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: úte pro 08, 2009 16:54
od Hynek
Tak jak píše Serpico, s jednou rukou v ......! Ale to těsnění je takový o-kroužek.
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: úte pro 08, 2009 17:04
od Serpico
... jo Hynku nejde o to jak jenom o těsnění, já je standartně u všeho demontovaného vyměnuji, je to vlastně schválený technologický postup ...
Mějte se fajn
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: úte pro 08, 2009 19:01
od Franta P.
Vím že to jsem nepatří ale už si fakt nevim rady. Přítelkyně má Renaulta Megana r.v. 96 16 8V. a prosim vás špatně topí a navíc rafika teploty nedrží na středu jako u norm. aut. pořád kolísá. Před výměnou termostatu vylezla do půlky a spadla o jednu čárku a pořád dokola. Vyměnil sem termostat sice zn. Starline a teď vyleze o čárku nad půlku a spadne o 2 čárky dolu. a zase dokola. a topí to lépe ale pořád nic moc. odvzdušněné je to dobře. co stim francouzkym sráčem??? pomozte ať už mám klid.
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: úte pro 08, 2009 19:40
od blackjohn
Spíš se zeptej na Megane Klubu, ale radši nepiš nic o francouzském sr**i
Jinak by to mohly dělat stejný věci jako na Daewoo, tj. špína v chladicím okruhu nebo ten termostat není tak úplně OK, i když je nový. A u nějakých aut ručička teploty opravdu víc kolísá, záleží, kde je čidlo teploty.
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: úte pro 08, 2009 23:21
od Serpico
...to Franto P vono žádný auto není až tak " sráč " to je jenom naše neschopnost, neumění a tak klejeme..., co takhle " vypláchnout " chl. okruh s použitím nějakého toho prostředku na čistění chladící soustavy, nebo proplach přímo výměníku bude notně asi zasratý....
Mějte se fajn
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: stř pro 09, 2009 07:25
od Dark69
Uz ked rozoberate ten termostat, tak neviete kde kupim na neho tesnenie? plus aj na domcek.. dikes
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: čtv pro 10, 2009 20:44
od Franta P.
těsnění na termostat by mělo být součástí balení. na domeček stačí červený. tmel
Jinak díky. Na renault clubu to moc nežije jako tady a pořádná odpoveď se mi nedostala.
a jak se jmenuje ten přípravek na proplach?
Re: zahřátí motoru a topení
Napsal: stř pro 16, 2009 11:56
od Serpico
...to Franto P těch je fůra a nepamatuji si to z hlavy, v každé prodejně najdeš na čistění vstřiků, ventilů a pochopitelně na proplach chl. okruhu, já používám tak nějak po 5tis. km STP ale těch značek je ale mnohem víc a jde o to použít proplach podle návodu a následně ho dokonale vypláchnout, to znamená přizvednout zadek aby výpustný kohout dole na chladiči byl co nejníže a pokud nemáš na dvoře vodovodní kohout s teplou vodou tak kýble a já to nasávám z nich do vyrovnávací nádobky starým benzínovým čerpadlem natlačí tak akorát, to co vyteče výpustným kohoutem ...no a po 5 - 10 kýblech ( 50 - 100 litrů ) to je propláchnutý, dosud nemám žádné problémy s topením, to je právě o nečistotách usazených ve výměníku...
Mějte se fajn