Stránka 1 z 1
Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes
Napsal: ned lis 29, 2009 12:33
od Dark69
Idem vymenit termostat, chladiacu zmes a potrebujem preplachnut aj radiator kurenia.. To vsetko idem robit len kvoli tomu, ze je zima a Nexia nekuri.
1. Termostat - su dva druhy, 87 a 92 stupnovy, a to neviem preco.. Ktory je najlepsie pouzit podla Vas?
2. Chladiaca Zmes - Vypusta sa cez vypustaciu zatku na chladici dole vpravo, to viem.. Lenze som pocul ze vsetka voda sa nevypusti, a ze treba niekde od motora este nieco odpojit aby vytiekla vsetka voda.. Co je na tom pravdy?
3. Kurenie - Potrebujem preplachnut radiator kurenia.. Ako som uz cital da sa to urobit aj bez demontaze radiatora kurenia. Nejaku radu ako na to??
Dakujem...
Re: Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes
Napsal: ned lis 29, 2009 13:09
od palikx
ty kluku usatej
vzdyt jsme to tu preci uz tolikrat povidali
po vypusteni by jsi idealne mel vyndat vodni pumpu
tou vypustis vsecko.
ale to asi delat nebudes.takze staci spodni hadice od chladice a prolejvat tekouci vodou cely system.nejlip proplachnout cele naplnit a a nastartovat a to cele aspon 3krat.
radiator idelani je odpojit hadice u motoru co vedou do radiatoru a stridave z jedne i z druhe strany do nich strikat hadici vodu.nic jineho nefunguje.muzes zkusit i pripravky na proplach systemu ale nejlip funguje soda nebo nejaky pripravek na cisteni odpadu ale opatrne.
jo a termostat je 92 na zimu a 87 na leto.takze ted tam dej asi ten teplejsi.
normalni je ale celorocne ten studenejsi aby se to emuselo porad rozebirat a funguje to taky dobre pokud je novy a v poradku
Re: Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes
Napsal: ned lis 29, 2009 13:26
od Dark69
Dakujem palikx
.Ja viem ze to niekde je tu na fore, ale nenasiel som presne to co som potreboval a tak to bude aspon vsetko v kope tu
Este raz dikk
Re: Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes
Napsal: pon lis 30, 2009 15:40
od Serpico
...no já jsem to řešil výplachem bez čistících prostředků při běžícím motoru po zahřátí na provozní teplotu, otevřel jsem výpustný kohout vpravo dole na chladiči a otevřenou expanzní nádobkou přitékala teplá voda z kýble pomocí hadičky a benzínového čerpadla ( bylo špatné dávalo tlak jenom 1,5, tak ještě posloužilo...), tlačilo nahoru zrovna tolik kolik odcházelo dole výpustným kohoutem, výplach 5 kýblů zhruba 50 litrů...no ale stejně jsem skončil u Palikxe na osmě v daewoo-u, ulomil se mi právě ten kohout při utahování, je dobré ho mít v zásobě stojí 70 Kč a výměna je snadná...
Mějte se fajn