Stránka 1 z 1

Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes

Napsal: ned lis 29, 2009 12:33
od Dark69
Idem vymenit termostat, chladiacu zmes a potrebujem preplachnut aj radiator kurenia.. To vsetko idem robit len kvoli tomu, ze je zima a Nexia nekuri.

1. Termostat - su dva druhy, 87 a 92 stupnovy, a to neviem preco.. Ktory je najlepsie pouzit podla Vas?

2. Chladiaca Zmes - Vypusta sa cez vypustaciu zatku na chladici dole vpravo, to viem.. Lenze som pocul ze vsetka voda sa nevypusti, a ze treba niekde od motora este nieco odpojit aby vytiekla vsetka voda.. Co je na tom pravdy?

3. Kurenie - Potrebujem preplachnut radiator kurenia.. Ako som uz cital da sa to urobit aj bez demontaze radiatora kurenia. Nejaku radu ako na to??

Dakujem...

Re: Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes

Napsal: ned lis 29, 2009 13:09
od palikx
ty kluku usatej
vzdyt jsme to tu preci uz tolikrat povidali

po vypusteni by jsi idealne mel vyndat vodni pumpu :D tou vypustis vsecko.
ale to asi delat nebudes.takze staci spodni hadice od chladice a prolejvat tekouci vodou cely system.nejlip proplachnout cele naplnit a a nastartovat a to cele aspon 3krat.

radiator idelani je odpojit hadice u motoru co vedou do radiatoru a stridave z jedne i z druhe strany do nich strikat hadici vodu.nic jineho nefunguje.muzes zkusit i pripravky na proplach systemu ale nejlip funguje soda nebo nejaky pripravek na cisteni odpadu ale opatrne.

jo a termostat je 92 na zimu a 87 na leto.takze ted tam dej asi ten teplejsi.
normalni je ale celorocne ten studenejsi aby se to emuselo porad rozebirat a funguje to taky dobre pokud je novy a v poradku

Re: Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes

Napsal: ned lis 29, 2009 13:26
od Dark69
Dakujem palikx :D .Ja viem ze to niekde je tu na fore, ale nenasiel som presne to co som potreboval a tak to bude aspon vsetko v kope tu ;) Este raz dikk :D

Re: Termostat - Kurenie - Chladiaca Zmes

Napsal: pon lis 30, 2009 15:40
od Serpico
...no já jsem to řešil výplachem bez čistících prostředků při běžícím motoru po zahřátí na provozní teplotu, otevřel jsem výpustný kohout vpravo dole na chladiči a otevřenou expanzní nádobkou přitékala teplá voda z kýble pomocí hadičky a benzínového čerpadla ( bylo špatné dávalo tlak jenom 1,5, tak ještě posloužilo...), tlačilo nahoru zrovna tolik kolik odcházelo dole výpustným kohoutem, výplach 5 kýblů zhruba 50 litrů...no ale stejně jsem skončil u Palikxe na osmě v daewoo-u, ulomil se mi právě ten kohout při utahování, je dobré ho mít v zásobě stojí 70 Kč a výměna je snadná...

Mějte se fajn