Stránka 1 z 2
Víko rozdělovače
Napsal: ned lis 29, 2009 09:56
od Charlotta
Ahoj všichni. Jelikož jsem měla problémy s chodem motoru u Matýzka (vlastním ho asi 3 měsíce) řešila jsem tyto problémy i prostřednictvím poznatků z tohoto fóra. Nakonec pomohlo vyčištění víka rozdělovače. Jen nevím, a nikde to tu nebylo zmíněno a nebo jsem to nenašla, jak je to se středovám kontaktem ve víku. Kdysi na Škodě 120, 1000 atd. byl středový kontalt uložený volně a byl přitlačován pružinkou. U mého Matize jsem objevila nevyčnívající jakoby zapečený kontakt. Děkuji za odpovědi a přeji hezké dny.
Re: Víko rozdělovače
Napsal: ned lis 29, 2009 11:08
od V.Brousek
Rád bych poradil ,ale víko rozdělovače jsem po ujetí 90000 km ještě neměl důvod sundavat. Pouze čistím případný prach usazený na víčku.
Re: Víko rozdělovače
Napsal: ned lis 29, 2009 11:53
od Dark69
U Nexii je to tak ze ten stredovy uhlik je volny a musi vycnievat! ...chodi hore dole a pritlacuje ho ta pruzinka ako si pisala.. takze tvoj problem s chodom motora bude pravdepodobne v tom uhliku v strede veka, nebude dobre pritlaceny o palec rozdelovaca..Takze kupit nove veko rozdelovaca a vymenit ho.
Re: Víko rozdělovače
Napsal: ned lis 29, 2009 13:16
od palikx
samozrejme ze musi byt uhlik pohyblivy a vsecky kontakty ciste.takze vko je potreba nove.
ale jsou 2 typy mando nebo DAC.tedy nizke a vysoke.musis zjistit co mas za typ.
cena cca 200
Re: Víko rozdělovače
Napsal: pát pro 11, 2009 12:14
od sepo
cao to viko ti treba naozaj vymenit inac ti po chvilke zacne zase ten rovnaky problem
ten uhlik musi trcat aby pritlacat na palec rozdelovaca ked nepritlaca tak ti prestane davat pravidelnu iskru a matizek zacne podskakovat a zhasinat
Re: Víko rozdělovače
Napsal: pát pro 11, 2009 12:43
od Serpico
...to Charlotto s velikou omluvou pro Pavla, doplním o příčinu - důsledek, pokud je pohyblivý střed opálený a nepohyblivý zbývá ještě proměřit kabely, nejspíš je uhlíkový středový s přívodem napětí 14tisíc až 18tisíc Voltů s cívky špatný, proto to jiskření na uhklíkovém kolíku víka rozdělovače a nejspíš by Ti " nový " odešel znovu, uhlíkové kabely se mění po 70tisíc km a pokud je bez měření vyměníš a to celou sadu uděláš vlastně jenom plánovanou údržbu ( ta ovšem neplatí pro Brouska má měděný...) , tolik mizerný elektrikář, který se ovšem chová k této veličině uctivě a zbytečně ji nezlobí...
Mějte se fajn
Re: Víko rozdělovače
Napsal: sob led 02, 2010 11:15
od PG
Ahoj, víte někdo, kolik mm by měl vyčnívat ten uhlík? Abych měl jistotu, že vyčnívá dostatečná část.
Re: Víko rozdělovače
Napsal: úte led 05, 2010 08:36
od Vazoun
PG píše:Ahoj, víte někdo, kolik mm by měl vyčnívat ten uhlík? Abych měl jistotu, že vyčnívá dostatečná část.
-----------------------------
Zdravim kolegáčka " PG " a sděluji , že ani po více jak sedmiletém provozu svého Matize SE/II.08 -
jsem nebyl nucen sundat víčko, natož něco měřit
podobně jako kolega " Václav " udržuji motorovou část pravidelným čištěním všech dílů hadrem a štětečkem - výsledek
přijdu cvaknu a jedu
snad Ti někdo poradí kdo je v tom sběhlý - čau " Vazoun "
Re: Víko rozdělovače
Napsal: úte led 05, 2010 09:12
od PG
Bohužel náš desetiletý Matýsek začal před pár týdny zlobit, projevovalo se to zpočátku tím, že po natankování při přidávání začal škubat a motor neměl tah. Když se pak někde na chvíli zastavilo (třeba na nákup), tak se všechno napravilo, ale problém se vyskytoval čím dál častěji. Zkontrolovali a očistili jsme svíčky a zapalovací kabely (a taky to víčko rozdělovače) a zdálo se, že se to zlepšilo, ale když jsme pak následující den chtěli vyrazit na cestu, závada byla ještě horší. A tak musel Mates chtě-nechtě do servisu. Doufám, že to nebude nic vážného.
Re: Víko rozdělovače
Napsal: úte led 05, 2010 09:47
od Vazoun
PG píše:Bohužel náš desetiletý Matýsek začal před pár týdny zlobit, projevovalo se to zpočátku tím, že po natankování při přidávání začal škubat a motor neměl tah. Když se pak někde na chvíli zastavilo (třeba na nákup), tak se všechno napravilo, ale problém se vyskytoval čím dál častěji. Zkontrolovali a očistili jsme svíčky a zapalovací kabely (a taky to víčko rozdělovače) a zdálo se, že se to zlepšilo, ale když jsme pak následující den chtěli vyrazit na cestu, závada byla ještě horší. A tak musel Mates chtě-nechtě do servisu. Doufám, že to nebude nic vážného.
------------------
Tak to moc držím
atˇto není nic závažného a po tolika letech provozu se jeden nemůže divit že něco odejde - vidˇ? Tak se měj a dej vědět co to bylo a nač to přišlo
ahoj " Vazoun "
Re: Víko rozdělovače
Napsal: úte led 05, 2010 12:14
od Serpico
...taky přeji hodně štěstí a dobrý servis ale těch je nějak málo...
Re: Víko rozdělovače
Napsal: čtv zář 16, 2010 09:45
od sepo
zdravim takze mam informaciou pre vsetkych ktory sme doteraz kupovali nove hlavy rozdelovaca kvoli opotrebovanemu uhliku
ten uhlik sa da vymenit....
tu je taky jednoduchy postup:
stary zapeceni uhlik som odvrtal 4 vrtakom potom som vybral pinzetou strunku co tam ostala siel do predajne kde som si kupil uhlik do rozdelovaca maju len jeden typ stoji 50centov aj zo strunkou a ten som tam zalozil..
no a Matizek si zatial nestazuje
Re: Víko rozdělovače
Napsal: čtv zář 16, 2010 10:19
od PG
Nějak jsem na tohle téma zapomněl, takže s více než půlročním zpožděním shrnuji výsledek: šlo o ty zapalovací kabely, po výměně byl Mates zase fit. Od té doby jsme ale byli znovu v servisu kvůli prasklé manžetě na poloose - při nízké rychlosti a hlavně při zatáčení se začalo v kole ozývat takové jakoby tření. Bohužel tentokrát výměna za novou manžetu nepomohla, stále se čas od času to tření ozve, jako kdyby se tam občas dostalo nějaké smetí...
Re: Víko rozdělovače
Napsal: čtv zář 16, 2010 10:25
od Serpico
...to při poškození manžety se vyplatí vyměnit " při jedné práci " i homokinetický kloub je většinou " načatý " za dobu co jezdil s poškozenou ochrannou manžetou...
Re: Víko rozdělovače
Napsal: čtv zář 16, 2010 10:39
od Vazoun
PG píše:Nějak jsem na tohle téma zapomněl, takže s více než půlročním zpožděním shrnuji výsledek: šlo o ty zapalovací kabely, po výměně byl Mates zase fit. Od té doby jsme ale byli znovu v servisu kvůli prasklé manžetě na poloose - při nízké rychlosti a hlavně při zatáčení se začalo v kole ozývat takové jakoby tření. Bohužel tentokrát výměna za novou manžetu nepomohla, stále se čas od času to tření ozve, jako kdyby se tam občas dostalo nějaké smetí...
-------------------------
Tak ... díky kolego za informaci ... to vše mne teda ještě čeká ... neb můj Matiz SE / II.0.8 už měl začátkem Července 8 roků provozu ... mimo výfukové potrubí, levé zrcátko, rozvody, vodní pumpu ... spínací oříšek , ... mám vše originál dosud bez výměny funkční a spolehlivé ... zdraví " Vazoun "