Stránka 1 z 1

Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: čtv lis 26, 2009 15:34
od Gagic
Caute ,borci chtel bych se zeptat moje nexia ma 180 tis ,co by jste me tak vsechno doporucili zkontrolovat ,ted se chystam udelat rozvody ,ale nevim co dal tak jestli mate nekdo zkusenosti co nejvic zkontrolovat pri takovem poctu km tak budu jen rad:),a jestli se mozu zeptat lijete do nexie plnosynteticky olej ?? ,pripadne jaky diky moc za odpovedi :)... :)

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: čtv lis 26, 2009 20:05
od mikikoti
Ja mám už 190 000km a až na pár drobnosti je úplne v pôvodnom stave. Pokým nebude mať nejaké problémy tak sa ju nechám tak. Ja používam minerálny olej lebo ked som ju kúpil tak sa už používal a som spokojný.

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: čtv lis 26, 2009 20:32
od Gagic
jojo diky za odpoved ja tam budu davat raci plnosynteticky olej , je to podle me lepsi odrazi se to hodne na motoru :)... :)

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: pát lis 27, 2009 00:17
od palikx
my tam lili jedine polosyn a i tak to je malo a motory se nici a zanasi.
co zkontrolovat?kazdy rok by se melo pravidelne kontrolovat vsecko,prubezne menit filtry a oleje.
takze vule na naprave ,stav silentbloku-vsech,zadni brzdy-sendat bubny obrousit hrany nastavit vuli,vyzkouset lanka rucni,vymenit brzdovku,vycistit a rozhybat predni posuvy a kouknout na prachovky a valecky silu kotoucu a obrousit orezle hrany,vyfuk na korozi a uniky a uchyceni,tlumice na unik,motor na unik oleje,predstih,svicky kabely ,vycistit viko rozdelovace ,stav hadic odvetrani,vuli na spojce ,vymenit spojkovou-brzdovou-kapalinu,bod tuhnuti kapalin.
jestli ti staci tento STRUCNY vypis.da se to i rozepsat :D

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: pát lis 27, 2009 10:38
od Serpico
...to Gagic 180tisíc na nexii a bez rozvodů tedy výměny rozvodového řemenu, napínáku, vodní pumpy, to si myslím dost riskuješ prasknutí rozvodového řemenu a následné potkání pístů s ventily ( demonstrativně mě o tom přesvědčil palikx u 1,6 z dílny VW a 8V měl rozdělaný motor a tak jenom pootočil rukou a už to stálo, myslel jsem si že u 8V bývá dost místa umístění ventilů ale nééé ) - to je dost drahý, tuším udává se pro nexii 60tis.km nebo 5let podle toho co nastane dříve...
...jinak na radu palikxe jsem přešel na " třídu " 5W - 40 dříve označovanou jako plná syntetika ( ale to je nesprávné označení ) ostatně dnes se zavádí předpona " fully " syntetic ( tedy více syntetických příměsí ) jde hlavně o to v jakým čase se zaolejují " zdvihátka " a celý motor a to je právě výhoda 5W ( zimní číslo ) od toho si odečti zhruba 35 a najdeš udávanou teplotu při které je olej ještě dostatečně vizkozní pro zaolejování ale samozřejmě záleží i na čase u 5W asi do 15 sekund. Na námitku že 10W stačí ti odpoví právě rychlejší zaolejování i v našich mírnějších klimatických podmínkách...
...přešel jsem z 10W - 40 Castrol Magnetic za hruba 290 - 300Kč / litr, teď tam mám Texaco 5W / 40 za zhruba 175 Kč / litr má normu GM 0025 a to je taky řekněme podstatné, prostě odzkoušeno v motorech Opel.
...a teď asi přejdu na 5W - 30 GM A3/B3 za 213 Kč / litr, taky s normou GM 0025, nexia má servisně stanoveno od 15 - 5W / 30 - 40 takže vše... ale to co radí palikx je dobré převzít, prostě rozdělal a opravil dost hodně motorů a někde jinde než my......pokud jsem vyznačil normu A3 / B3 tak jde o vizkozitu HTHS tedy < 3,5 naproti tomu A1 / B1 nebo A5 / B5 je jiná 2,8 - 3,5 jsou pro nové motory a ty jsou trochu jinde - výrobní tolerance...

Mějte se fajn

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: pát lis 27, 2009 13:48
od Gagic
Diky za odpovedi vsem hlavne Palikx ,ktery nexiim asi hodne rozumi a Daewoo master diky moc :).... :)

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: pát lis 27, 2009 23:38
od palikx
neni zac.hlavne jestli to radne zkontrolujes
k tomu oleji 5w30 do nexie bych nelil.je preci jen jeste ridsi a olejove cerpadlo by mohlo mit pri vetsi teplote problemy.ale jak myslis mas to nastudovane dobre.ja na to nemam cas cist i kdyz jsem ted taky konecne pochopil jak to je s temi teplotami.

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: sob lis 28, 2009 17:46
od Serpico
...to Pavle " nastudování " je jenom suchá teorie ( jsem si vědom chybí mi praxe 2 - 3 auta denně to je pak praxe )...pozor nezaměnovat oleje 5W - 30 A 3 / B3 s oleji 5W - 30 to je právě ta jiná vizkosita HTHS A1 / B1 případně A 5 / B 5 to jsou právě ty řidčí tzv. úsporné snižují " třecí " odpory a spotřebu PHM ale je navýšená spotřeba samotného oleje a vyžadují jinou konstrukci od výrobce jiné výrobní tolerance je to jinde jak píšeš...

Mějte se fajn

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: sob lis 28, 2009 18:10
od palikx
ok jak myslis.
ja mam zazito ze nejdulezitejsi je 5w30 ze je jasne dana viskozita a tekutost v urcitych teplotach.
to ze ten samy olej vyrobeny pred 5 lety kdy jeste nebyla norma treba A4 B4 nebo B5 byl asi stejne tekuty jako dnesni olej stene viskozity.
takze jakmile je dano 5w30 je porad stejny.jen v nem muze byt vice nebo mene syntetickych slozek a jinych nesmyslu a tedy jeste lepe rozpousti usazeniny.

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: sob lis 28, 2009 19:54
od Serpico
...to Pavle tvoje zkušenosti jsou jasný v práci leješ nový oleje 5W-30 a to většinou A1 / B1 nebo A5 / B5, třídy nechme stranou a ty jsou opravdu řidší máš prostě všímavost a neleješ to do motoru jako robot ( nedokázal bych to rozlišit taky toho neleju kvanta jako Ty ) naposledy ten můj origo převodový mi nějak smrděl jak chemička ...taky si něco rozdělal a tím i viděl...
Zkratka HTHS jde o dynamickou viskozitu měřenou při vysoké teplotě 150°C ( teplota na prvním pístním kroužku u zahřátého motoru je právě okolo 150 - 160 °C ) a velkém smykovém spádu. HTHS vizkosita má vztah k síle ( tloušťce ) mazacího filmu - čímž je HTHS vyšší, tím i olej tvoří silnější ( tlustší ) ne však ve smyslu pevnější film. Ale v příliš nízké HTHS vizkositě může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěmi třecími plochami...
...je možné se setkat se třemí typy:
0/15W - 40 ( A3 / B3 ) hodnota HTHS nad 3,5 mPa.s ( většinou v rozmezí 3,5 - 4,3 mPa.s )
5 W - 30 ( A3 / B3 ) hodnota HTHS nad 3,5 mPa.s ( většinou v rozmezí 3,5 - 4,3 mPa.s )
0/5 W - 30 ( A1 / B 1 nebo A5 / B5 ) HTHS těsně nad 2,9 mPa.s
jinak pro všechny www.oleje.cz a je to docela zajímavý přečíst si ty inženýry, udávám pouze malé výseky...
Pavle sorry, sice mám už spojku udělanou ale právě proto nechci sr.. praktika a našeho " doctora palikxe " inu mějme se fajn

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: ned pro 13, 2009 21:40
od Maslo
Čaute, mohli by ste mi poradiť. Nechcene mením rozvody na Nexii. Nakoľko si šponovacia kladka povedala zaseknem sa, tak sa aj stalo. Stretli sa ventili a všetko čo sa stretnúť mohlo, proste úplne zlé. Všetko je nakúpené ale neviem ako majú byť risky, ako má vyzerať nastavenie rozvodového remeňa. Ak mi niekto vete poradiť kde to nájsť pripadne poslať link budem moc rád a budem môcť vyraziť späť na cesty. :D

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: ned pro 13, 2009 22:59
od JRD McLAREN
rysky na kolach oproti sebe (v strede)..
a zarez na remenici zarovno s cuplikom na kryte..

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: pon pro 14, 2009 10:37
od Maslo
Juuj zabudol som asi celkom podstatnú vec je to 16v, 1,5l.

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: pon pro 14, 2009 10:49
od JRD McLAREN
Juuuuuj...
rysky na kolach oproti sebe (v strede)..
a zarez na remenici zarovno s cuplikom na kryte..

Re: Daewoo Nexia Rozvody ..

Napsal: pon pro 14, 2009 13:35
od Maslo
:PP: Vďaka