Stránka 1 z 1

Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: stř lis 04, 2009 22:46
od johnmalak
Zdravím všechny,
mám problém s Matizem. Kamarád automechanik mi přetěsnil motor, který papal moc oleje (kroužky, těsnění ventilů, vyčistil ucpanou trubku k EGR ventilu apod.). Při té příležitosti mu upadl vejfuk, tak tam navařil trubku, abych do jara vydržel. A když poskládal motor, tak zjistil, že se na volnoběh jakoby dusí, z motoru se dost kouří i při vyšších otáčkách a obsah CO2 je obrovskej. Doporučil zaslepit hadičku k EGR ventilu, což jsem udělal, ale vůbec to nepomohlo. Na diagnostice prý žádná závada, ujel jsem s tím 125 km a ukazatel paliva je na polovině (odhadovaná spotřeba 14 l/100km). Nevíte, kde by mohl být zakopaný pes? Moc děkuju

Re: Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: stř lis 04, 2009 22:54
od palikx
nikdo neni dokonaly
kazdopadne obsah co 2 je dany zlikvidovanym katalyzatorem diky oleji a vsemu co tam teklo.
bohuzel pokud to kouri stale a papa 14 l tak se pri oprave mozna neco nepovedlo.
a pokud si ten clovek bude stat za svym ze to dal dohromady dobre tak jsou po smrti vstrikovace nebo aspon 1.
a kdyz diagnostika tak jak chodi lambda?ale pokud to kouri tak asi nic moc.
jeste pozoruj spotrebu oleje to je taky zasadni.

Re: Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: čtv lis 05, 2009 05:20
od johnmalak
Kamarád automechanik tvrdí, že za mechanickou částí si stojí 100%, že auto měl na diagnostice a závady to žádný nehlásilo. Ale já už tomu moc nevěřím. Kontrolka engine zatím nesvítí. Asi to budu muset zavést do autorizovaného servisu, ake nechci vidět tu cenu. Ach jo.

Re: Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: čtv lis 05, 2009 11:33
od Serpico
...inu vlastní chyba se těžko přiznává - zkus změřit kompresi napoví jak tam poskládal kroužky a zabrousil ventily...

Mějte se fajn

Re: Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: pát lis 06, 2009 01:04
od johnmalak
Ještě mě napadá, že když jsem auto po "opravě" přivezl domů, zjistil jsem, že je v motoru moc oleje - 2 cm nad horní rysku. Olej jsem hned odčerpal, ale 40 km předtím jsem s tím jel. Nemohlo by tohle způsobit ten problém?

Re: Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: pát lis 06, 2009 10:39
od Serpico
...to Johnmalak při tzv. přelití motorového oleje o 2 cm nad horní rysku a to je dost hodně asi 1,5 cm je zhruba rozsah od minima do maxima hrozí zapečení kroužků a v Tvém případě se to přímo nabízí...prostě přeměř tlaky v jednotlivých válcích ( měřák, tlakoměr není zas až tak drahý koupíš ho okolo 500Kč a hodí se furt, jenom ještě dodám se závitem, s gumovým koncem bez závitu, ho pak musíš držet, a někdo ti musí někdo točit motorem ) no a hlavně prosím Tě co to bylo za " učedníka " co ti to proved, jinak pozor hladina oleje v motoru se měří na totální rovině, stranový sklon to hodně skresluje měrka je na straně vany...

Mějte se fajn

Re: Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: pát lis 20, 2009 10:05
od johnmalak
Takže po 14 dnech oprav, ježdění po servisech a zkoušení všeho možného se našla chyba: byl zaseknutý motorek volnoběhu (nebo tak nějak to popisovali). Automechanik z Chevroletu si vzal 2000 do kapsy a auto zase jezdí. Takže přetěsnění motoru mě celkem stálo: 2000 náhradní díly, 5000 práce kolegy, 2000 oprava v Chevroletu a 1 zbytečně projetá nádrž benzínu = celkem 10.000,- Kč. A to nepočítám ty nervy a šedivý vlasy. No nekup to.

Re: Vysoký obsah CO2 po přetěsnění motoru

Napsal: pát lis 20, 2009 11:37
od Serpico
...tak to je dobře v tom, že se neprojevily mnou možné předpokládané závažné průsery: zapečené kruhy následně rozlámané -a tím třeba poškozené válce...( to s stalo po přelití u souseda na nessii 16V ) ale ten Tvůj mechanik no to nebudu hodnotit...k tomu s Chevroletu nemám co dodat - diagnostika nalésti příčinu - rozdělání, kdyby motorek vyměnil za nový cca asi 1 500 Kč + 500 Kč práce tak by to bylo OK....
ještě že mám, máme palikxe ten je k nezaplacení...

Mějte se fajn