Stránka 1 z 1

černý dým a velká spotřeba

Napsal: čtv říj 29, 2009 18:26
od marabu68
s tímhle mi asi poradí někdo kdo už tuhle poruchu měl ..rozsvítila se mi kontrolka motoru a začal mi škubat motor hlavně při lechce přišlápnutém plynu z výfuku jde černý dým a saze lítají bohužel jsem byl nucen odjet .....auto vykazovalo spotřebu asi 35l na 100km ......může mi někdo nastínit v čem by mohla být příčina :(

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: čtv říj 29, 2009 18:44
od rudla
A olej v motoru máš?

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: čtv říj 29, 2009 23:58
od palikx
asi tak 5 veci
egr ventil ,vstrikovac,praskly pist nebo krouzek,tesneni pod hlavou,nebo rozvody.

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: pát říj 30, 2009 18:13
od marabu68
olej se mi nestrácí spíše mi tlačí do válců nadměrné množství benzínu spotřeba 11l na cca 30km je strašně moc co to může spůsobovat takovou spotřebu neovlivní ani lambda sonda

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: pát říj 30, 2009 22:13
od palikx
vstrik
a nebo uplne rozpadly program rizeni motoru

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: úte lis 03, 2009 19:04
od marabu68
zdravím všechny
tak byl jsem na diagnostice a zjistil mi že je vadná první lambda hlásí " lov voltage " a jednotka to vyhodnocuje jako chudou směs a stále prodlužuje dobu vstřiku , může to být příčina velké spotřeby a toho dýmu ....po vymazání závady se po pár sešlápnutí plynu tato závada oběví znova
senzor oxigen bank 1 ..................lov voltage
řízení motoru ....................... chudá směs
nerad bych vyvalil 3 000 za sondu anebylo to tím čekám na vaše názory

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: úte lis 03, 2009 20:40
od ppp
Ja som mal na espere tiez vadnu lambdu a ta zblbla casom RJ tak, ze si myslela ze treba obohacovat a tak obohocavala a obohacovala az auto zastavilo. Spotrebu neviem, jazdil som vtedy na lpg len s rucnym skrtakom, ale viem ze na benzin to bolo peklo, ked motor skapal na najrusnejsej krizovatke v BA a neslo ho nastartovat ako bol uchlastany a pri prudsom zosliapnuti plynoveho pedalu sa za mnou dymilo ako za modernymi uspornymi dizlami. Proste ako za tatrovkou nalozenou mokrym strkom, ked sa rozbieha na krizovatke do kopca :). Takze to kludne moze byt.
Inak lambda sa chovala asi takto nejako:
po nastartovani a zohriati motoru sa lambda drzala celkom slusne, nejake napatie mala. Po akomkolvek co i len malom prisliapnuti plynu nahodila 0V a uz sa to obohacovalo a z to skapalo. Mozno ze tecuma nevladne uchlastat motor takze to neskape len to zerie. Po volneni plynoveho pedalu sa niekedy vratila lambda k nejakemu napatiu potom sa to ako tak unormalnilo ale niekedy nie.
A preco chces dat za novu kyslikovu sondu 3 litre? Mne v espere uz vyse 50tkm spokojne sluzi magneti mareli sonda za cca liter. Neviem kolko vodicovu lambdu mas, ale nepredpokladam sirokopasmovu, tu maju snad len fsi motory. Takze ak sa vyhnes QH alebo HQ uz neviem "vyrobkom" tak NGK (NTK) alebo magneti marelli stoja okolo liter. Su univerzalne, robia hocikolko vodicove a staci len napjit konektor zo starej. Len neodporucam spoje letovat, predsa len je to pri vyfuku.
Inak ak je to lambdou, tak najjednoduchsi a najlacnejsi test moze byt odpojit ju. Neviem ako prespekulovanu elektroniku ma tacuma ci rezzo ani ako vyzeraju :) ale mozno to pomoze. Ak potom nahodi RJ rezim prace motora bez lambdy a bude sa orientovat podla hodnot ostatnych cidiel a motor pojde normalne tak ju staci vymenit a ziadna mechanicka porucha sa nedeje. Nieco RJ musi mat, pretoze keby nahodou prdla lambda niekde na pusti 1000km od najblizsieho mesta tak auto musi nejako dojst do najblizsieho servisu.

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: stř lis 04, 2009 16:46
od marabu68
tak to byl hezkej příspěvek .....musím jen konstatovat že jsem koupil nové svíčky vyměnil filtry a olej dal jsem novou lambdu nějakou korejskou dvojdrát stal mne 1540kč auto jede dokonce bezproblému přepne na plyn ale na benzín se mi zdá že při nízkých otáčkách je to přehlcené zato při vyšších je to nějak líné a nechce se to dostat do běhu a zdá se mi že na benzín výfukové splodiny smrdí jako nespálené důkladně a pořád to ještě čoudí i když ne už tolik .bude to asi skouška pokusů a omylů snad někdo ještě přispěje nějakou radou :PP:

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: sob lis 07, 2009 15:21
od marabu68
tak po spoustě nervů co jsem se svou tacumou měl jsem se rozhodl kopit kabel sOBD II konektorem a vestaveným čipem LM327 -druhá strana usb z netu jsem stahnul free software a díky tomu jsem odstranil chybu ,diagnostika mi ukazala že i nová sonda má stale nulové napětí ,donutilo mne to prohlednout kabeláž a přičemž jsem zjistil že dráty v nechráněném místě mají propálenou izolci tudíž byl signál do řídící jednotky ukostřen což spůsobovalo stálé prodlužování doby vstřiku až se mi vlastně motor proplachoval benzínem .po důkladné izolaci auto jede jak má ,auto má plynulý volnoběh a za jízdy necuká a má akceleraci :lol:

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: ned lis 08, 2009 02:20
od palikx
taky reseni.

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: ned lis 08, 2009 12:30
od marabu68
nevím jestli to bylo to správné řešení ale když vezmu že auto jede a kabel mne stál 1200kč o proti tomu co si chtěly vzít v servisu jsem hodně uštřil ....
Jen bych rád sehnal nějakej softwer který nemí jen přečíst a vymazat případné závady ale umí i nastavit či odhalit odchylky od továrního nastavení

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: ned lis 08, 2009 17:05
od palikx
tak hledej a az najdes tak napis. :D
je pravda ze tohle nastesti uz funguje u techto aut.

Re: černý dým a velká spotřeba

Napsal: pon lis 09, 2009 13:32
od marabu68
zjistil jsem že programů je spousta jako například EFILive V7.5 Tune Tool jenže vetšina znich co jsem skoušel podporuje jen pár aut .některé programy jsou dokonce jen na daný typ auta