Stránka 1 z 5

Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: ned říj 18, 2009 21:37
od Lucaso1
Ako zvýšiť výkon bez čipnutia motora ? dajte mi dáke návrhy

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: ned říj 18, 2009 23:03
od mato8876
Natankuj V-PAWER na sheelke,ak máš po zábehu tak aj s vyšším oktánovým číslom. :D :D :D :D :lol:

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: ned říj 18, 2009 23:31
od palikx
filtr vzduchu-asi od K & N,ladeny zadni dil vyfuku,a svicky pro zvyseni vykonu existuji nejake RS nebo neco takoveho ale nevim jak si s tim poradi civka zapalovani.
pak by to chtelo jine vyfukove potrubi jine saci potrubi a spoustu uprav v mechanice motoru ale to asi na mysli nemas.
kazdopadne vsecky tyto upravy jsou na ukor spotreby paliva.
myslim ze ivan by ti mozna mohl rict co vsecko mu pomohlo a co je na nic.

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: pon říj 19, 2009 00:18
od Jarik
Palikx prosím ta teraz som počul, že tieto bavlnené športové filtre prepúštajú viac jemných prachových čiastočiek ako papierové :?: :shock:

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: pon říj 19, 2009 02:15
od Woyta
Nejlepsi sportovni filtr je papirovy, casto meneny. Aspon tak zni heslo ktere casto slycham.
Jinak sani, svody, vyfuk jsou zakladni upravy.
Na ukor paliva to jde az kdyz ho motoru cpes vic.
Pokud chces od atmosfery vykon, tak ji musis nakrmit. - Dalsi heslo.
Dalsi beznejsi uprava je snizeni setrvacnych hmot. Motor pujde snadneji do otacek ale do kopce to nebude mit tu setrvacnost.
Rozhodne ale necekej zazraky pokud nepujdes do komplexnejsich uprav.

Nejlepsi zpusob jak jezdit se slabym autem je neztracet rychlost. Nema silu na zrychlovani, tak nesmis ztracet rychlost v zatackach.

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: pon říj 19, 2009 16:12
od palikx
nevim jak je to s casteckama ve filtru ale jelikoz je neustale mokry mel by toho pochytat mozna vic.
jedina vyhoda je ze propousti vic vzduchu a to je pro motor to nejdulezitejsi.jenze vetsina motoru je vyvinuta na nejaky podtlak v sani a pokud se zmeni neni vzdy zaruceno ze opravdu pojede lepe. u motoru s Map senzorem si myslim ze to zrovna moc nepomuze,musel bys mit vahu vzduchu tedy Maf senzor. pokud se ptas na upravy a resis vic prachu v motoru nevim nevim.

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: pon říj 19, 2009 17:16
od Jarik
Bol som pozret a je tam akési čidlo asi váha vzduchu a ešte hadička pri tom čidle. Potom aký je rozdiel medzi tým Map a Maf senzorom? čo si písal predtým.

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: pon říj 19, 2009 20:17
od Lucaso1
mimochodom načo je tá váha vzduchu ? aaaaa vôbec to nieje iba u nafťákov ?

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: sob říj 24, 2009 07:53
od Lucaso1
tááák už som sdpravil kompromis a tankujem 98 miesto 95

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: sob říj 24, 2009 12:13
od Serpico
...doplním palikxe tzv. mokré sportovní filtry mají vyšší čistící účinost z prostého důvodu jsou naolejované a časem se ještě roztřepením bavlny po praní účinnost zvyšuje, nic nového pod sluncem už Tatra 138 a 815 měla mokré filtry zpletené z malých drátků s olejem vespod air boxu, jakýchsi sít...tzv. mokré filtry s bavlnou se odzkoušely v externích podmínkách na Dakaru a právě tam vyhověly ( bylo to velmi náročné prašné prostředí ) , k výkonu filtry do stávajícího airboxu nemají zásadní vliv na navýšení výkonu, možná 1 - 3 HP ale motor jde lépe odspodu lépe tzv. dýchá a oproti " papírákům " mikroskopické otvory - perforace se následně provozem ucpává tady je právě výhoda mokrých, propustnost zůstává a nabalené mikro částice ještě zvyšují účinnost ...tzv. otevřené kuželové mají větší navýšení výkonu ( uvádí se 3 - 5 HP ) ale rozhodíš celkově sladěný air box, prostě se počítá s určitým odporem, otevřený 3díl mám taky, není ale schválen pro silniční provoz, navýšení decibelů ...no naštěští mě jenom brumlá a na STK jsem zatím neměl problém, spotřeba mi zůstala stejná, hezký zvuk a to se mi líbí, není to kravál, souhlasím s palikxem větší úpravy ostrý vačky, čip tuning zatěžuje více motor a to se projeví následně na jeho životnosti, která je odzkoušena zkušebním provozem ( ve 100tisícovém cyklu v km a následném rozebrání na prvosoučástky ) a naladěním na určitou zátěž aneb z hov.. bič neupleteš ( použil jsem výraz admina Ivana a ten ví o čem píše a taky ho to stálo dost financí...)

Mějte se fajn

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: sob říj 24, 2009 12:17
od Serpico
...to Lucaso tankováním 98 octanů místo 95 nic neřešíš, naopak kazíš - předstih, komprese a ECU je nastaveno na 95octanů...

Mějte se fajn

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: sob říj 24, 2009 12:59
od -peha-
Ale nie to je v pohode moderné motory sú vetšinou nastavené na 95-100 oktanú takže môže tankovať 98 bez následkou.Ovšem u motoru ktorý má klasické zapalovanie je to iné tam predstih robí pri inom oktanovom čísle problém :D

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: sob říj 24, 2009 14:37
od Woyta
Jednotka ma senzor klepani. Podle nej nastavuje hodnoty predstihu atd.
Vetsim oktanovym cislem nic nezkazis. Akorat motor nemusi byt schopen vyuzit potencial paliva.
Ladeny vyfuk neni jen o otevrenem tlumici.
Zacina se u svodu a konci se az vzadu.
Casto se svody izoluji aby poklesla teplota v motorovem prostoru (o 20-30st) a motor tak nasaval chladnejsi vzduch.

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: sob říj 24, 2009 17:11
od Lucaso1
k posledným trom príspevkom. to že môžem tankovať aj vyšie oktánové číslo mi povedal už predajca pri kúpe auta a zakaždým na prehliadke mi to dozvukujú takže asi podla mňa tým nič nekazím keďže tie oktánové čísla sú skreslené na testoch sa zistilo že 95 otán je vlastne 93.2 oktán

Re: Zvýšený výkon bez čip tuningu

Napsal: sob říj 24, 2009 17:29
od xwing
Takze 98 by mohol mat realne 97 a to sme uz skoro pri 95ke :PP: