Stránka 1 z 4

Autobateria

Napsal: ned říj 18, 2009 20:32
od Dark69
Odisla mi bateria, po dobiti ide maximalne tyzden a zase skape.. Takze kedze je uz dost chladno tak cim skor idem kupit novu bateriu.. V Nexii sa pouzivala original 12V 55A bateria so startovacim prudom 420A. A ja by som sa chcel opytat, mam moznost kupit uplne novu bateriu 12V 74A so startovacim prudom 680A za velmi super cenu.. Lenze uz padli nazory, ze taku silnu bateriu mi moj 80A alternator nedobije (auto mam komplet v elektrike + mam aj klimu).. Podla mna je to haluz, co vy na to??? Dikess

Re: Autobateria

Napsal: ned říj 18, 2009 20:46
od Hynek
Pokud se vejdeš s baterií do držáku a nebudeš muset dělat nějaké velké úpravy, tak ji tam klidně dej. O altelnátor se neboj, ten ohlídá regulátor.A nezapomeň, že akumulátor musí být upevněn!!!

Re: Autobateria

Napsal: ned říj 18, 2009 20:48
od Dark69
Ta 74A bateria je normalne velka ako standartna 55A autobateria.Vojde tam krasne..Len som cital ze ta 74A bateria potrebuje dobijaci prud 14.5 V a neviem ci je schopny moj alternator tolko dat ako nove auta.

Re: Autobateria

Napsal: ned říj 18, 2009 20:54
od kesko
S tym prudom by nemal byt problem,lebo regulator ma davat tych 14,5. V starej skodovke som vozil baterku 125 A

Re: Autobateria

Napsal: ned říj 18, 2009 21:07
od JRD McLAREN
Dark69 píše:Ta 74A bateria je normalne velka ako standartna 55A autobateria.Vojde tam krasne..Len som cital ze ta 74A bateria potrebuje dobijaci prud 14.5 V a neviem ci je schopny moj
alternator tolko dat ako nove auta.
Elektricky prud, je velicina "merana" v Amperoch,
Elektricke napätie, je velicina "merana" vo Voltoch,

Kapacita baterie, je udavana v Amperhodinach Ah..

cize napr. pri 74Ah baterke znej mozesh tahat stavu 74Amperov 1 hodinu,
pri 55Ah baterke zase 55Amperov 1 hodinu..

55Ahodinovu baterku budesh potom dobijat prudom 5,5A do plnej kapacity cca 10 hodin,
74Ahodinovu baterku budesh dobijat o cosi dlksie...asi 13hod 45min.

na to aby si dokazal 12V bateriu dobijat prudom 5,5A musish zvysit napetie z 12V na vyssie ..napr 14,3V
to vsetko v zavislosti od konstrukcie a charakterisky nabijaneho akumulatoru...

Re: Autobateria

Napsal: pon říj 19, 2009 12:48
od ppp
Toto ma vzdy trapi ked sa takto siria ludove "mudrosti" :). To co napisal JRD je fakt, ale pre menej informovanejsich je jednoducha kucharka:
Kapacita STARTOVACIEHO akumulatora nie je vobec dolezita. A v beznych priblizovadlach so spalovacim motorom su STARTOVACIE akumulatory. Dolezite je len napatie akumulatora, aby bol orvnake ako je napatie v sustave automobilu. Kedze 99.99% osobnych automobilov v europe ma napatie v elektrickej sustave 12V, pocas behu motoru obvykle okolo 14V, kludne 14.3 az 14.8V. To je dane konstrukciou alternatora a regulatora v alternatore. kapacita nie je dolezita, pretoze po nastartovani uz kompletny dopyt po elektrickej energii v aute vykryje alternator. Cize svetla, ohrievanie skla, zadku, 500W zosilnovaca za sedackami :), vsetko uzivi alternator. Ak by to nevykryl, tak druhy den uz rano nenastartujete, lebo aj po jednej hodinovej ceste pocas ktorej alternator nestiha, by ste mali akumulator tak vybity, ze sa starter ani nehne.
Takze rekapitulacia:
1. napatie akumulatoru musi suhlasit s napatim alternatoru, cize 12V
2. rozmery, akumulator sa musi vojst do kaslika alebo drziaka akumulatoru.
3. cena, ak nan nemate, alebo nie ste ochotni dat 300eur za akumulator, tak musite hladat nejaky lacnejsi. Najdrahsie su "toaletakove" (exide maxxima), su vsak aj najtrvacnejsie a najvykonnejsie. Najlacnejsie su nejake postarsie, naprikald z ukrajiny vozi jedna firma tzv. "vapnikove" lacne aku, akurat su uz polrocne, ale vapnikovym to az tak velmi nevadi. Stoja o 1/3 az polovicu toho co dostat v autodieloch a dovezu ich k vam az domov. jeden sa vozi v otcovej nubire, sice len 3 mesiace ale bez problemov, aj ked ju spociatku vybijal central.
4. znacka, ak sa vam paci logo varty alebo banner tak niet co riesit :), mne sa paci logo exide, pretoze bola a myslim si ze stale je o nieco vpredu pred vacsinou firiem vo vyrobe akumulatorov, aj ked exide je len jedna z nalepiek skupiny spolocnosti. Ale to ze je napred plati len u ich lepsich a teda drahsich typov akumulatorov. No a tie ukrajinske maju napr. znacku oberon.
4. startovaci prud, uvadzam ho ako posledny, pretoze v znaceni je trochu mela a hlavne to nikoho nezaujima aj ked je to u STARTOVACIEHo akukmulatoru to najdolezitejsie po napati. Cim ma aku dokaze dodat vyssi startovaci prud, uvadza sa prud pri -18stC a nejakych podmienkach, tak tym mate vacsiu sancu ze rano nastartujete. U beznych akumulatoroch je obvykle priamo umerny kapacite a rozmerom ale nie je to vzdy pravda.
5. datum nabita. Toto je dost dolezite, lebo ak sa akumulator nehrdi nalekou strieborny (Ag) alebo vapnikovy (Ca calcium), tak po niekolkych mesiacoch je uz samovybijanim slusne vybity a zacala v nom sulfatacia dosiek, co mu znizuje zivotnsot, kapaciu a startovaci prud. Vapnikove a strieborne s tym az taky problem nemaju, aj po pol roku od posledneho nabitia sa daju este pouzit hned na nastartovanie auta bez potreby dobitia.

Najrozsirenejsia ludova "mudrost" je ze alternator napriklad v skodovke ma 55A takze nedokaze dobit akumulator vacsi nez 55Ah. Je to samozrejme somarina, pretoze A (ampere) nie su Ah (amperhodiny) a nema to nic spolocne. Ako som uz napisal kym je vsetko v poriadku, teda ze alternator funguje ako ma, tak hned po nastartovani motora vsetku spotrebu elektrickej energie a to vratane dobijania akumulatoru prebera alternator. A ten ma pri dnesnych autach dostatocnu rezervu vykonu na to aby udrzoval v sustave stale napatie obvykle 14.4V. A to ako rychlo sa pri takomto napati bude nabijat akumulator zalezi len od jeho stavu, teploty a stavu nabitia. Mimochodom, napriklad espero ked mu napatie v sustave klesne pod nejake napatie, RJ zdvihne otacky motora tak aby sa napatie vratilo do normalu.

Dark69 - nemas na mysli nahodou tento oberon gold?
http://jozef.skorpil.googlepages.com/akumulatory
http://www.rumida.sk/index.php?option=c ... Itemid=115
Ak ano, tak smelo do toho, skutocne sa vojde, len bacha na polaritu, aby sa dali natiahnut kable.

Re: Autobateria

Napsal: pon říj 19, 2009 18:10
od Dark69
ďakujem všetkym za nazory a informacie.Uz to mam vsetko zoradene v hlave :D

No a akumulator chcem presne taky:
http://ww.kseft.sk/vyrobok-detail.php?v ... druhemenu=
Len nesom si isty ci ten akumulator nieje vyhradne iba na startovanie a pri mojej plnej vybave v elektrike ci ho neporazi za rok :lol: co vy na to?
Alebo silne uvazujem o tejto Varte aj ked slabsej
http://autoprislusenstvi.autostangl.cz/ ... &x=36&y=73

P.S - A na vsetkych bateriach je este jedna hodnota napr. Varta Blue Dynamic 12V 60Ah / 540A , tych 540A je startovaci prud? Cim vyssi je ten startovaci prud tym lepsie?? Uz ked kupujem tak chcem poriadne kupit

Re: Autobateria

Napsal: pon říj 19, 2009 19:41
od ppp
Neviem co mas za aparaturu alebo aky spotrebic to mas, ze sa obavas, ale o akumulator sa nemusis obavat kym ho nebudes casto hlboko vybijat. Ono kazdy akumulator ale startovacie obzvlast nemaju radi vybijanie. Bezny startovaci oloveny akumulator ma mozno 100 alebo 200 cyklov vybitia na 20% a plneho nabitia a potom umiera. V aute maju sluzit len na startovanie a na obcasne napajanie nenarocnych spotrebicov, ked niekde parkujes. Ale pustat svetla zo dve tri hodinky by som nepustal :) a to maju len okolo 120W (10A) odber.
Z tych dvoch sa mi viac paci ta varta, je to novsia technologia, aspon myslim, ze to je tzv. strieborna. Mala by mat vyssiu zivotnost a odolnost voci studenym startom aj vybijaniu muzikou pocas parkovania. A ano tych 540A je startovaci prud. Ta nebude mat problem nastartovat nexiu ani po rokoch. V skodovici som mal nejaku 63Ah exide s 640A startovacim prudom, ale to bola fajnovka, mala sklenu vatu medzi platnami, takze bolo nemozne aby sa platne pokrivili a dotkli alebo aby vznikol opadom nejaky skratovy mostik a mala pretlakove zatky takze netiekla ani ked bola hore "nohami". Ale aj dost stala, aj ked to bolo este pred zdrazenim olovenych akumulatorov. Pred tusim 7mimi rokmi stala 3600Sk. Este sa pouziva v skodovke, do espera som ju nedal len preto lebo bez uprav kaslika tam nevlezie.

Re: Autobateria

Napsal: úte říj 20, 2009 20:14
od mikikoti
Ja mám v mojej nesi 55Ah Delphi Freedom vápniková a má 4 roky. Ked som si ju kupoval tak mi povedali aby som si zohnal digitálnu nabijacku keby som ju potreboval dobyť. Ale to sa za 4 roky nestalo. A to som varil kávu, pozeral telku a ked čakám na parkovisku tak počúvam rádio. A hneď naštartujem. Dokonca aj pri -20 C .

Re: Autobateria

Napsal: úte říj 20, 2009 23:21
od lubo34
Neviem ci si uz kupil ale ja som nedavno kupoval a to Exide 61Ah bezudrzbovu a som max. spokojny a za supis cenu v KE maju velkosklad,dobra cena a zaruka.

Re: Autobateria

Napsal: stř říj 21, 2009 19:39
od ppp
lubo34 píše:Neviem ci si uz kupil ale ja som nedavno kupoval a to Exide 61Ah bezudrzbovu a som max. spokojny a za supis cenu v KE maju velkosklad,dobra cena a zaruka.
A ktoru exide? Inac slovensky dovozca co sidli v KE ak je to kamico, tak ti boli nechutne nenazrani, z ciech sa dalo aj s postovnym kupit o "DPH" lacnejsie.

Re: Autobateria

Napsal: stř říj 21, 2009 23:39
od lubo34
ppp píše:
lubo34 píše:Neviem ci si uz kupil ale ja som nedavno kupoval a to Exide 61Ah bezudrzbovu a som max. spokojny a za supis cenu v KE maju velkosklad,dobra cena a zaruka.
A ktoru exide? Inac slovensky dovozca co sidli v KE ak je to kamico, tak ti boli nechutne nenazrani, z ciech sa dalo aj s postovnym kupit o "DPH" lacnejsie.
No presne v Kamico som to kupoval Excell 61Ah beznu cenu na nete mali niejakych 86ecka a mne zrobil cenu 65 ecka takze hned som ju aj zobral teraz uvidim ako dlho vydrzi.

Re: Autobateria

Napsal: pon říj 26, 2009 18:43
od Dark69
No tak baterie uz mam vybrate neurekom a za super ceny z jedneho obchodu.. Len teraz vaham ci kupit bezudrzbovu s okom, alebo normalnu obycajnu co ma 6 zatky clankov.. Ze vraj na tej bezudrzbovej je to oko napojene len na jeden clanok a ked oddide iny clanok, tak ani to nemusim vediet.. Ze najlepsie je kupit obycajnu bateriu so zatkami a si sam kontrolovat hladinu elektrolytu. A pri nabijani jasne ze vsetky zatky otvorit a doliat destilku... No a pri bezudrzbovej baterii do nej nedolejem nic a ani neotvorim nic na odvetravanie pri nabijani... Takze neviem ci je to spravna kupa bezudrzbovej s okom, a ci vydrzi nieco :shock: :shock: :roll: Niekto nejaka skusenost??? Alebo poriadna rada? Dik Cim skor napisete tym skor letim po nu :D

Tato je to : http://www.autovega.sk/review/product/list/id/55/

Re: Autobateria

Napsal: pon říj 26, 2009 19:17
od kesko
V Lanosiku bola od vyroby ta s okom, bezudrzbova a isla 8 rokov bez problemov, tak asi tak

Re: Autobateria

Napsal: pon říj 26, 2009 21:18
od mikikoti
Ja by som volil bezudrzbovu a da sa aj ona nabijat ale potrebuješ digitálnu nabijacku. Tá stojí okolo 20 eur.